Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Moskou en St Petersburg tips?

In februari ga ik met mijn ouders en zus een week naar Rusland. We starten met 4 dagen Moskou en nemen dan de nachttrein naar St Petersburg waar we ook nog 4 dagen zijn. Nu hebben we allemaal vrij veel gereisd maar vooral in europa, Azië en Amerika. Voor m'n gevoel is dit toch andere koek

Heeft er iemand tips? Wat is niet te missen? Waar kun je geweldig eten? Hoe kleed ik me het beste tegen de kou (vooral in Moskou)? En wellicht nog neer tips&tricks?

Taruh

Taruh

18-11-2016 om 23:49

hoofddoek

neem altijd een hoofddoek mee, de meeste kerken zijn orthodox en je wordt als vrouw geacht een hoofddoek te dragen. Die verkopen ze natuurlijk voor de deur, maar je eigen is wel zo makkelijk.

En voor de rest zal ik mijn reisverslag zondag even in duiken.

Wij waren op kroningsdag in de Hermitage.

De metro van Moskou is natuurlijk prachtig. Je kunt eigenlijk overal prima eten. St Petersburg is veel europeeser dan je zou verwachten.

Peterhof net buiten st Petersburg is prachtig. En ook de rit er naar toe vond ik erg mooi.

Libertine

Libertine

18-11-2016 om 23:52 Topicstarter

Taruh

Wat een goeie! Ik zou nooit aan een hoofddoek gedacht hebben. Als je je reisverslag wil induiken: graag! Zie uit naar je verdere tips.

moskou

zoals terug al zegt, de metro stations zijn erg mooi! sowieso kun je binnen moskou prima met de metro reizen, het is erg goed toegankelijk en de metro's rijden meestal om de 10 minuten.

ik vond het toch wel bijzonder om in het kremlin zelf te gaan. Daarnaast natuurlijk de andere standaard locaties als het rode plein met het mausoleum van Lenin. Aan het rode plein zit een heel grote winkel (Goem), is ook mooi om van binnen te zien. naast de basilius kathedraal vond ik de Tserkov Kazanskoj Bogomateri ook erg mooi.

Wat restaurants betreft vind ik white rabbit een aanrader, met prachtig uitzicht.

Libertine

Libertine

21-11-2016 om 14:23 Topicstarter

Gruffalo

Oh! Dat restaurant! Daar gaat m'n culinaire hart heel snel van kloppen. En die van m'n vader ook. Ik ga proberen te reserveren. Dat schijnt een uitdaging te zijn

Dank voor je tips!

Lara

Lara

21-02-2017 om 15:13

4 dagen St. Petersburg

Even een vraag aan ervaringsdeskundigen: heb je genoeg aan 4 dagen voor St. Petersburg? Dag 1 ochtend heen, dag 4 einde middag terug. Of evt de avond voor dag 1 heen.

Of is dat wat krap voor al het moois dat daar te zien is?

Vesta

Vesta

21-02-2017 om 16:27

jein

Ja, want de meeste reizen combineren St Petersburg en Moskou in een week.

Nee, want de Hermitage kun je wel een dag spenderen. Het is een heerlijke stad om te lopen. Het bulkt van de mooie kerken en kerkjes. Als je alles op je gemakje wil doen dan heb je er te kort aan.

Libertine

Libertine

26-02-2017 om 16:52 Topicstarter

Gister teruggekomen!

Eerst 4 dagen Moskou, en dankzij de tip van gruffalo bij The White Rabbit gegeten, en daarna nog 4 dagen St Petersburg. En nee, 4 dagen is niet genoeg. Er is zo ongelooflijk veel te zien en te doen. Je kunt je er ook minstens een week vermaken. Maar voor de hoogtepunten is 4 dagen voldoende.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.