Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

bertje1

bertje1

22-10-2014 om 12:53

Misschien wat gevonden wintersport... Oberstdorf?

ziet er wel overzichtelijk uit en leuk voor gezinnen.. hoe is het hier? Het is trouwens best lastig om hier accomodaties te vinden, maar dat ligt misschien meer aan mij.

Augustina

Augustina

22-10-2014 om 13:40

Tips

In je vorige draadje heb je enorm veel tips gekregen. Accommodatie is helemaal niet moeilijk te vinden, gewoon bij een online reisbureau of via booking.com.
Maar ik begin een beetje te begrijpen dat jij in de Nederlandse kindervakantie voor 200 euro per week in een appartement wil zitten met een heel gezin. En dat gaat je niet lukken. Wintersport is heel duur, dus of je beslist dat je het ervoor over hebt en je betaalt 600 of 800 euro voor een appartement of je gaat niet.

bertje1

bertje1

22-10-2014 om 14:01

nee hoor, onzin

ik vraag alleen of dit een aardig gebied is voor beginners..
accommodatie moet ik nog zoeken.

Skipasvergelijk

In ieder geval een stuk hoger en groter dan Willingen. Geen taal barrière. Veel skiplezier toegewenst.

http://www.skipasvergelijken.nl/skigebied/duitsland/kleinwalsertal-oberstdorf

Om in de mood te komen

Leuk filmpje!
http://www.oberstdorf.de/nl/wintervakantie-oberstdorf/

Krijg weer zin om de skipakken te voorschijn te halen.

sneeuwster

sneeuwster

22-10-2014 om 21:55

Net zo goed als elders

Oberstdorf is net zo goed geschikt voor beginners als legio andere wintersportplaatsen. Des te meer gevorderd je bent des te hoger worden de eisen aan het skigebied. Voor beginners is het eigenlijk overal wel goed. Zie eerst maar dat je een verblijf vindt in de schoolvakantie.

Winterbanden

Op de Duitse snelwegen is men verplicht bij sneeuw, met winterbanden te rijden!
(Onze winterbanden liggen in de zomer in de kruipruimte.)

bertje1

bertje1

25-10-2014 om 19:23

ja, weet het!

winterbanden, is denk ik ook wel handig. we hebben al sneeuwkettingen.

Tesah

Tesah

25-10-2014 om 21:18

Leuk gebied maar wil je goedkoper

ga dan naar Bolsterlang, een dorpje buiten Oberstdorf. Leuk beginnersgebied en niet duur. Je kunt pech hebben met sneeuw maar vorig jaar was het zacht en kon en gewoon geskied worden naar beneden, weliswaar over wat gras...

Bij Oberstdorf ga je meteen de berg op, en daar is het vaak super druk. Bolsterlang is rustig en goedkoper.
In de avond rij je in 10 minuten naar O waar leuke winkels en restaurants zijn. In B zijn een paar restaurantjes maar je kunt er niet echt winkelen. Er is alleen een klein supermarktje.

Tesah

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.