Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

mega-lowbudget 1 nachtje met dochter weg

Wij proberen elk jaar één uitje per kind te doen, met één ouder (we hebben vier kinderen). Nu heb ik oudste dochter, 12 jaar, dit jaar en ik wil eigenlijk een nachtje weg met haar. We kunnen niet al te ver ivm vervoerskosten (OV), dus Noord Holland, regio Purmerend/Alkmaar. Wie heeft er suggesties waar ik zou kunnen kijken? Ik heb er geen haast mee, bij voorkeur in de zomervakantie ergens.

Bedankt alvast voor het meedenken!

Angela67

Angela67

09-03-2015 om 11:57

kamperen

is het goedkoopste!
tentje lenen van iemand als je zelf niets hebt, mooi plekje opzoeken, zelf beetje hannessen met vuurtje of brandertje (er zijn campings waar je kampvuu mag maken).
gr Angela

Hadewich

Hadewich

09-03-2015 om 12:08

Hier?

https://www.bedandbreakfast.nl/bed-and-breakfast-nl/stompetoren/b-b-de-witte-brug/62900/

Wij zijn ooit in de vorige bed-and-breakfast van deze eigenaren geweest, was zeer goed bevallen!

Juno

Juno

09-03-2015 om 12:12

Gratis

Soms kan je gratis kamperen op een natuurterrein. Dat is één of misschien twee weekenden oer jaar, wordt aangegeven op internet. Via vakantieveilingen kan je ook wel eens enorm geluk hebben, zeker als de datum niet zo nauw komt kan je op verschillende dingen bieden.

trekkershut

strandbad Edam, kost 38,50 per nacht (max. 4 pers.)
vakantieveilingen: let wel goed op, soms zijn er zodanige beperkingen dat je er niets aan hebt. Maar wel leuk om samen te proberen een goedkoop aanbod te 'winnen'.

Tsjor

Amsterdam een optie

Jons, zouden jullie Amsterdam leuk vinden?

jons

jons

09-03-2015 om 23:25 Topicstarter

Amsterdam zou misschien ook wel leuk zijn

hoewel haar vorigjaar uitje ook naar Amsterdam/Schiphol ging.

Alvast bedankt voor jullie suggesties!

Nien

Nien

09-03-2015 om 23:44

Maastricht

Je hebt wel hogere treinkosten maar je kunt gratis logeren bij mij in Maastricht. Tis niks luxueus en er zijn nog 1 zoon, 1 hond en 2 katten in huis. Maar het is schoon en gezellig en Maastricht is mooi Je zou ook nog naar Thermae in Valkenburg kunnen gaan. Soms hebben die acties en dan betaal je 16 euro pp. Of naar Aken, is ook heel interessant.
Mail maar naar Contact Forumbeheer, helemaal bovenaan.

jons

jons

09-03-2015 om 23:57 Topicstarter

Wat een lief aanbod, Nien

Grappig, mijn dochter heet Nina Ik heb nog geen idee of dat wat is, maar ik hou het in gedachten!

Nien

Nien

10-03-2015 om 00:03

Nina

en ik heet geen Nien Maar je kent me wel. Nou ja, soort van. Hoe dan ook, geen rare bedoelingen. Het is gewoon aardig en zonder verplichtingen bedoeld.

jons

jons

10-03-2015 om 08:41 Topicstarter

nien

Ik had ook helemaal niet de indruk dat je rare bedoelingen had, hoor! Vind het gewoon een heel lief aanbod! Kun je vanuit jouw plek een beetje met OV op stap? Ik wil ook geen beslag leggen op jou of je gezin...

Treinkosten

Treinkosten kun je heel erg laag houden door op de aanbiedingen te letten. Ik ben zelf vorig jaar vanuit Den Haag naar Valkenburg geweest voor € 13,99 retour met het Kruidvat. Dit soort aanbiedingen zijn er heel erg veel . Nu van de AH , € 17,= voor een retour.

Henriette123

Henriette123

10-03-2015 om 09:48

Groentje

4 keer 17 euro is 68 euro aan treinkosten.
Dat noem ik niet goedkoop.

amk

amk

10-03-2015 om 09:58

Jons

ook bij mij kun je komen logeren.
Ik heb je net een vriendschapsverzoek gestuurd via FB

Nien

Nien

10-03-2015 om 10:48

Maastricht

Ik zit op ongeveer 10 minuten lopen van de Markt. Van daaruit kun je bussen in alle richtingen nemen. En ik zit op ongeveer 20 minuten lopen van het station. Dus redelijk centraal.
Ik heb één fiets maar ik kan altijd kijken of ik nog eentje kan regelen en dan is het helemaal makkelijk.

jons

jons

10-03-2015 om 11:34 Topicstarter

amk

Ik heb niets ontvangen, zeker weten dat je de goede hebt?

amk

amk

10-03-2015 om 12:18

jons

ja, dat weet ik wel zeker, maar dan moet ik niet eerst het berichtje schrijven, je daarna bij IL of MS opzoeken en dan niet op vriendschapsverzoek klikken.......

Nu heb ik dat wel gedaan.

jons

jons

10-03-2015 om 13:12 Topicstarter

amk

en toch heb ik hem nu nog steeds niet....???

Puck

Puck

10-03-2015 om 13:20

Nou AMK en Jons

Als jullie er zelf dan niet uitkomen.... ik heb AMK een vriendschapsvoorstel gedaan. Misschien werkt dat. Maar de methode van AMK moet werken, dat kan niet missen eigenlijk dat het de goede Jons is.

jons

jons

10-03-2015 om 17:20 Topicstarter

dank, Puck!

Inmiddels heb ik haar een vriendschapsverzoek gestuurd, na jouw berichtje! Nu zou het toch in orde moeten komen?!

amk

amk

11-03-2015 om 07:10

ik zag gisteravond laat

dat mijn vriendschaps verzoek niet stond op verstuurd, dat kon dus kloppen (werk pc hapert vaker wegens zwaar verouderde versie van explorer)
Je was de goede hoor, ik heb jou verzoek geaccepteerd.
Mijn dochter heeft wel eens kleding van die van jou aan gehad toen ze 5 was. Zo'n leuk oranje jurkje.

trein

Geen idee uit welke regio Jons komt maar normaal zou een retour voor mij 50,40 zijn dus dan is 13,99 toch echt heel erg goedkoop. Zeker als de overnachting gratis is. Wat een vreselijk lief aanbod ! Ik hoop dat Jons een heel leuk uitstapje met haar dochter gaat maken.

huis-oppas

Kun je niet op een huis gaan passen van een kennis/vriend/familie? Deden mijn ouders vroeger ook en dan ben je er echt helemaal uit en is de huisbezitter gelukkig dat de poes/cavia/plant verzorgd wordt. Boodschappen doen moet je toch....

jons

jons

12-03-2015 om 23:51 Topicstarter

huis-oppas

is lastig, we kennen daar niet genoeg mensen voor .

Dochter twijfelt of ze wel wil logeren bij 'onbekenden', maar wil wel graag een nachtje weg met mama (goh). We zijn er dus nog niet helemaal uit wat we willen/kunnen/gaan doen, maar het overpeinzen is al leuk en we gaan er vast wel uit komen. Suggesties blijven welkom, natuurlijk!

amk

amk

13-03-2015 om 07:20

jons

in mijn geval hebben jullie het huis voor jezelf.

jons

jons

28-06-2015 om 01:19 Topicstarter

inmiddels

hebben we best leuke dingen gevonden en aanbiedingen ontvangen, maar óf het was te duur, óf dochter 'durfde' niet. We hebben inmiddels onze keus gemaakt en ze is er erg blij mee, we gaan een dagje naar Landgoed Hoenderdaell, in Anna Paulowna. Niet al te duur, wel leuke dieren te zien (roofvogelshow, loslopende aapjes) en wat leuk speelspul, ook voor haar nog leuk. Ze heeft er al zin in en de volgende stap is bepalen welke dag we zullen gaan...

Bedankt voor het meedenken en van sommigen, bedankt voor het aanbod!

groetjes,
Jons (en dochter)

Noet

Noet

28-06-2015 om 07:54

leuk

Hoenderdaell is erg leuk. Veel plezier.

Yeti

Yeti

28-06-2015 om 09:17

Wat leuk

Veel plezier alvast.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.