Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mandy

Mandy

11-04-2016 om 11:31

Maastricht

Begin mei gaan we 2 dagen naar Maastricht. 1 van de dingen die we wilden gaan doen is klimmen in Landgraaf. Helaas is zoon geblesseerd geraakt en loopt op krukken. De grotten hebben we allemaal wel eens gezien. Wandelen vinden we leuk, maar gaat nu ook niet. Wie heeft een idee wat er nog meer leuk is?
De kinderen zijn jong volwassenen.

marie

marie

11-04-2016 om 12:19

Rolstoel?

Voor de "krukker" een rolstoel meenemen?

mirreke

mirreke

11-04-2016 om 13:10

Roeien?

zijn daar geen mogelijkheden voor? Leuk kajakken ergens?

Wel jammer, zul je net zien. Of zwemmen? En wandelen kan op zich denk ik wel, als je idd een rolstoel meeneemt. Moet je geen al te avontuurlijk wandelpad nemen natuurlijk. Of fietsen. Mooie omgeving. Vaak is fietsen wel mogelijk en anders kunnen jullie misschien een tanden huren?

Naar de sauna met zn allen?

Mandy

Mandy

12-04-2016 om 08:59

Klinkt leuk

Maar zou graag meer ideeën zien. De krukker kan zijn knie niet buigen.
Waar huur je eigenlijk een rolstoel.

Beertje37

Beertje37

12-04-2016 om 09:39

Bij de thuiszorgwinkel

Kun je heel eenvoudig een rolstoel huren.

Lieke

Lieke

12-04-2016 om 09:49

heel lastig

Met iemand die zijn knie niet kan buigen en op krukken is het wel heel lastig iets verzinnen. Ik zou inderdaad ook een rolstoel huren.
Ik heb zitten denken maar veel verder dan een boottocht over de Maas, de bioscoop en op een van de vele terrassen van Maastricht komen, kom ik niet.

Lieke

Lieke

12-04-2016 om 10:01

oh ja

Als je een rolstoel hebt, kun je natuurlijk wel door het doolhof van Vaals, drielandenpunt gaan. Je kunt nog steeds wel naar Landgraaf je dingen doen, alleen moet degene op krukken dan toekijken vanaf het terras of het wintersportrestaurant van Snowworld. Of jullie wandelen en degene die geblesseerd is op het terras bij een uitspanning, bv het hijgend hert in Vijlen of moeder de gans in Teuven. Ik weet niet of dat een optie is?

mirreke

mirreke

12-04-2016 om 10:05

tja, wat voor ideeën zijn er nog

als je de knie niet kunt buigen. Dan houdt het snel op volgens mij, de meeste wat minder alledaagse dingen zijn vaak ook minder toegankelijk... Bonnefantenmuseum met rolstoel... heeft regelmatig ook nieuwe tentoonstellingen.

Dagje Aken, met rolstoel... zoiets?

Linkje: http://www.dagjeweg.nl/dagjeuit/maastricht

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

12-04-2016 om 11:23

Ja moeilijk

Ik noem wat op in willekeurige volgorde: Snowworld in Landgraag, Gaiapark in Kerkrade, de kasteelruïne in Valkenburg, het drielandenpunt met uitkijktoren in Vaals, Continium in Kerkrade, de kabelbaan in Valkenburg met rodelbaan, de Valkenier, glowgolf in Kerkrade. Allemaal leuk, maar niet even goed begaanbaar op krukken en een knie die niet buigt. De kasteelruine bijvoorbeeld is namelijk wel met lift bereikbaar en er loopt een pad omheen, maar om er echt in te gaan is het toch trapje op trapje af. Skien gaat niet lukken, maar het restaurant is wel leuk. Glowgolf is vlak, maar je moet een trap af om er te komen en ik weet ook niet of het met krukken nog leuk is om zo 18 holes te doen.

Volgens mij kun je beter een bejaardenprogramma doen: terrasje, boottochtje, mooi uitzicht en weer terug.

Of een stukje met de stoomtrein.

Mandy

Mandy

14-04-2016 om 21:07

Dank jullie

Het wordt vast een bejaardenprogramma. Het wordt zeker gezellig.

Threeboys

Threeboys

15-04-2016 om 11:56

Leuk

In Maastricht heb je een natuurmuseum, heel mooi om te zien.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.