Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Noet

Noet

11-09-2015 om 15:02

Maastricht

In de herfstvakantie gaan we 2 nachtjes naar Maastricht, 1 hele dag en een middag daar dus.
We slapen in de StayOkay aan de Maasboulevard en hebben geen auto mee, we kunnen wel fietsen huren.

Wat is leuk om te doen met een 10 jarige huppel?

mari39

mari39

11-09-2015 om 17:08

grotten

Bezoeken van st pieter. Je gaat met de boot van stiphout (ook aan de maas maar dan andere kant van servaasbrug), en stapt uit bij de grotten. Dan een rondleiding door de grotten, is erg leuk. Vervolgens weer terug met de boot. Het kan druk zijn, je de kunt de kaartjes online tevoren reserveren. Overigens is het daar erg mooi, met cafe restaurant. Dus ik zou daar zeker een lunch doen of toch op zijn minst een vlaai.

Over de stadswal lopen is leuk, de servaaskerk is mooi. En ook even de maas over steken middels de nieuwe brug, naast stay okay.

Wij zijn vorig jaar geweest in de herfstvakantie, was heel leuk en hadden prachtig weer. Veel op terras gezeten!

Eten

Mijn dochter en ik vonden eten in restaurant Witloof heel erg leuk en lekker!

http://www.witloof.nl/nl/main/

Emma

Emma

11-09-2015 om 18:27

Aaah...Mestreech...

Ga met je kind naar de Dominicanen boekhandel en zoek een mooi boek uit (voor het kind. De mooiste boekhandel van Nederland.

Brand een kaarsje voor iemand of voor een overleden huisdier in de kapel naast de Onze Lieve Vrouwebasiliek.

Friet met zuurvlees op de Grote Markt (zoervleis)

Met het boemeltreintje naar Schin op Geul, wandelen naar Oud Valkenburg en een ijsje eten in kasteel Schaloen.

Grotten met boottocht, fanatastisch!

De stayokay is leuk. Aan de overkant van de Maas ligt het Bonnefantenmuseum voor moderne kunst. Heel bijzonder met goeie kinderspeurtocht.

Ik krijg zelf ook zin weer eens te gaan, haha. Veel plezier!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.