Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Oregano

Oregano

27-07-2016 om 00:16

Lopen naar Santiago de Compostella

Ik denk erover de tocht te gaan lopen in een week of vier , alleen zonder partner vanuit Frankrijk, de camino Francés. Ik kan dan niet de hele 800 km lopen dus zal bepaalde stukken per bus reizen. Wie heeft dit ook gedaan en hoe hebben jullie dit voorbereid en hoe was het? Wat is belangrijk om te weten? Het zal een uitdaging worden maar daarom wil ik het ook doen. Het is nodig zeg maar voor mijn eigen ontwikkeling, zonder partner en grenzen verleggen.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.
Alvast veel dank!

Deel van route

Een vriendin deed een deel van de route omdat ze helemaal geen ervaring had met veel wandelen.
In de link staan ook mogelijkheden om de route te opsplitsen. Route 5 de eindfase naar Compostella, door bossen en eindigen in die indrukwekkende stad, lijkt mij de mooiste route.
Vriendin had ook via een organisatie haar reis gepland zodat haar bagage gebracht werd.
Ook al was het een deel van de route, het gaf haar heel veel voldoening en rust.

http://www.pelgrimroutes.nl/camino-frances-voettochten/route-5.html?phpMyAdmin=bc76cc0acd39bcd5d8844863dec24ccf

-----
Als je doel is om te ervaren zelfredzaam te zijn en daarom niet via een organisatie je reis wilt plannen, zou ik eerst met alle wijsheid kiezen voor een georganiseerde wandeltocht om te ervaren hoe het wandelen bevalt. Ergens ben je nu m.i. het wiel aan het uitvinden. Geniet van een mooie tocht, je hoeft je niet te bewijzen.
Er komen nog genoeg vraagstukken op je pad, zoals een lekke fietsband of een lege accu, waarover je je kan buigen. Problemen waarbij hulpvideo's op youtube je vriend zijn. Dat zijn ook momenten die je ontwikkeling doet toenemen.

Pennestreek

Pennestreek

29-07-2016 om 10:17

Idd opbouwen

Eens met Flanagan. Ik ben zelf al 'gegroeid' van mijn vakantie alleen met de kinderen, en dat was maar een weekje kamperen in de Ardennen, en dat ook nog eens georganiseerd. Maar we hebben genoten!
Ik zou, als je niet al een erg ervaren alleen-wandelaar bent, de ambitie niet te hoog stellen. Dus inderdaad kiezen voor een georganiseerde reis. Verder kan ik je niet helpen, ik ben zelf nog in de ontdekkingsfase en mijn ambitie voor de korte termijn reikt nog niet verder dan een weekend alleen weg in een hotel in een mooie omgeving om daar te wandelen/fietsen .
Ben wel heel benieuwd naar je ervaringen!

Sally MacLennane

Sally MacLennane

29-07-2016 om 10:21

geen ervaring, wel begrip voor je verlangen

Wat is je ervaring met lange afstandswandelingen tot nu toe? Niet alleen in het binnenland, maar ook in het buitenland?

Ik begrijp en herken je wens en verlangen. Zelf heb ik daarom het Pieterpad gedaan omdat de Camino om allerlei praktische redenen niet haalbaar was voor mij. Het was geweldig! Al klinkt het natuurlijk spektakulairder om te vertellen dat je de Camino hebt gelopen, het Pieterpad klinkt minder stoer en spiritueel en er staat ook niet zo'n mooie kerk aan het eind maar ik deed het voor mezelf, ook vanwege ontwikkeling en grenzen verleggen en zo. Missie geslaagd

Als de Camino binnen jouw bereik ligt: vooral doen! Google er eens naar, er staan heel veel ervaringsblogs online waar je inspiratie uit kunt halen.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

29-07-2016 om 10:24

nadeel georganiseerde reis

Het voordeel van een georganiseerde reis is dat die georganiseerd is Tegelijkertijd vind ik dat een nadeel.

Als je voor je eigen ontwikkeling gaat, zonder partner, je grenzen wilt verleggen, vind ik het prettiger om alles zelf te doen. Niet afhankelijk te zijn van reisleiding en reisgenoten. Rekening te hoeven/moeten houden met anderen.

Probeer eerst eens in eigen land om te kijken hoe dat voelt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.