Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Juno

Juno

13-07-2016 om 12:15

Londen, wat mee terug en wat niet missen?

Morgen ga ik met jongste een paar dagen naar Londen. De highlights als Covent Garden, Westminster Abbey, Hamleys, Harrods ed gaan we zeker doen en tot zijn grote afschuw wil ik ook naar een museum -misschien wel twee .
Hij houdt enorm van skateboarden, al kijkt hij liever filmpjes dan dat hij het daadwerkelijk durft.
Wat is zeker nog leuk om te doen met hem (zijn engels is niet denderend), en wat is leuk om mee terug te nemen? Zelf zou ik wel wat mooie kleding willen of misschien makeup, maar wat is daar wel wat hier niet is? En wat is echt echt leuk voor de andere gezinsleden? Kortom, waar moet ik zijn en wat moet zeker mee terug in mijn koffer?

Angela67

Angela67

13-07-2016 om 12:21

draadjes

er is veel te vinden in het archief over leuke dingen doen:
https://www.ouders.nl/forum/vakantietijd/vervoer-in-londen-welke-kaart
https://www.ouders.nl/forum/vakantietijd/naar-londen-in-de-kerstvakantie
https://www.ouders.nl/forum/vakantietijd/londen-5
https://www.ouders.nl/forum/vakantietijd/londen-met-jonge-en-oudere-kids
https://www.ouders.nl/forum/vakantietijd/help-snel-tips-londen-gezocht

En juist voor hem zijn er een paar musea die echt leuk zijn!

verder: qua spullen kopen zou ik het niet weten, het is schrikbarend duur dat hele London . . Jelly beans zijn hier goedkoper!

gr Angela

Juno

Juno

13-07-2016 om 12:58

Angela67

De pond staat onder een euro! Ik weet nog niet wat het wisselen me gaat opleveren maar volgens mij ben ik nog nooit zo goedkoop uit geweest in Londen. Vroegah betaalde ik f3,50 voor 1 pond en heb volgens mij zelfs ooit nog meer voor een pond betaald.

anglofiel

Wat een leuk tripje! Londen is een leuke stad, maar vergis je niet hoe groot het is. Het is de moeite waard om te bekijken wat bij elkaar ligt, anders ben je uren aan t reizen. Musea zijn gratis, eigen bedrage word wel op prijs gesteld overigens. Wat ik uit Engeland meeneem is; iets van Cath Kidston http://www.cathkidston.com/ (kleding, tassen en interieur in typische engelse stijl), Cadbury chocolade, antiek, misschien niet echts iets voor n tiener. The Hardrock cafe is misschien wel iets voor hem of Piccadilly cirus en dan ' s avonds met z'n bewegende verlichte reclame borden. De laatste trip naar Engeland heb ik Jo Malone parfum gekocht, ook in Nederland te krijgen, maar Harvey Nichols heeft een prachtige uitstalling met alle geuren. Zijn heerlijke parfums die heel leuk te combineren zijn. Kleding vind ik heel leuk bij Monsoon, je moet daar wel van houden.....http://eu.monsoon.co.uk
Koffiebarretjes op straat in die leuke antiek straat waar n film met Hugh Grant en Julia Roberts is opgenomen...uhhh Notting Hill! Echt een leuke straat om doorheen te struinen, en koffie te drinken of te lunchen of een muffin te scoren.
Ik vergis me telkens in Londen hoe groot het is. Zomaar wat ronddwalen leidt bij mij meestal tot alleen maar kantoren zien en zere voeten. Als je slim bent zoek je de adressen op waar je heen wil en combineert dan per dag waar je heen wil. Londen is duur en daardoor zijn de leuke charmante pitoresque dingen vaak ver buiten het centrum. Tenminste, dat ervaar ik telkens. Neem dus ook een kaart of een boekje mee wat meer laat zien dan t centum. Greater Londen noemen ze niet voor niets zo. Het is een enorme stad waarbij van t zuiden naar t noorden met de trein zo 2 uur in beslag kan nemen. Wij hollanders zijn dan ons kikkerlandje al bijna uit hahahah. Veel plezier he!

mijk

mijk

13-07-2016 om 13:18

http://houseofvanslondon.com/

Kan ie nog skaten ook. Ik vind de straatartiesten bij coventgarden altijd heel gaaf en Natural history en het VA heel gaaf qua musea.

En groot. Ach de metro is je vriend..

Juno

Juno

13-07-2016 om 13:30

Schriftje

Ik heb al heel structo opgeschreven naar welke winkels en musea we gaan, inclusief tubestations. Ik ben zelf al vaak in Londen geweest, maar zo met jongste is het toch wel weer heel anders. Zelf geloof ik die toeristische dingen wel, heb de neiging om het over te slaan maar voor hem is dit natuurlijk het meest leuk. Juist omdat ik er vaak ben geweest is het lastig om te gaan met iemand die nog nooit is geweest, als je begrijpt wat ik bedoel. Bedankt voor de tips tot zover!

Tango

Tango

13-07-2016 om 14:16

Leeftijd?

Ik weet niet hoe oud je jongste is, maar handig is altijd een beetje variatie in het programma aan te brengen. Dus niet 2 musea op 1 dag, maar bijv. 's morgens een museum, daarna wat winkelen en nog een bezienswaardigheid.
Londen ken ik verder (helaas) niet. Ik was wel met mijn dochter van 15 en mijn moeder in Parijs dit voorjaar. Bovenstaande werkte toen prima. De metro op zich is al een bezienswaardigheid voor ze en verder lekker eten natuurlijk. Dochter heeft genoten, maar het museum vond zij ook ongetwijfeld het minst leuk. We hebben ook maar 1 museum gedaan en geen 2 zoals ik een aantal jaar tevoren met alleen mijn moeder wel deed. Wat wij ook erg leuk vonden was een rondvaart. Je ziet dan heel veel bezienswaardigheden in 1 keer en je rust nog even uit ook.
Veel plezier! Ik begrijp dat het even wennen is, maar je zal ook vooral genieten van het genieten van je kind. Als je snapt wat ik bedoel.

Taruh

Taruh

13-07-2016 om 15:09

tango

in Londen zijn de meeste musea juist heel erg kind gericht. Echt heel anders als Parijs.

Maar 1 op een dag is wel genoeg, omdat je voor sommige musea alleen al meer dan 1 dag nodig hebt (V&A bijvoorbeeld)

Houdt ook rekening met heel lange rijen.

Bij het science museum en het National History museum is de rij niet helemaal duidelijk soms. Ze zijn namelijk zo lang voor de zij-ingangen dat ze door elkaar gaan lopen. En dat is heel vermakelijk als je zelf onder het afdakje staat bij het V&A met een man of 10 voor de zij-ingang op zaterdag ochtend.

Elfje65

Elfje65

13-07-2016 om 22:26

Tower of London

Vond ik erg leuk. London eye heb ik spijt dat ik niet durfde. Hop on op off bus, zie je heel veel. St Paul's cathedral. Ik vond zelfs de rondleiding in het Arsenal stadium leuk. Zo'n leuke stad. Maar eigenlijk had je dit eerder moeten vragen. Dan kan je een betere verdeling maken, want de stad is zo groot. Veel plezier.

Elfje65

Elfje65

13-07-2016 om 22:27

Oja

De boottocht over de Thames

BiebelenYip

BiebelenYip

14-07-2016 om 10:09

Ga Fietsen

Dat klinkt onaardig, maar wij zijn in London met de twee pubers (16 en 14) gaan fietsen onder begeleiding van een nederlandstalige gids. Super leuk: Er waren maar vier of vijf plekken waar we over een drukke weg fietsten, ze wist ons langs heel veel hoogtepunten te leiden en zorgde er ook voor dat we precies op tijd voor de wisseling van de wacht bij het paleis waren. Er fietsten bij ons ook jongere kinderen mee.
Man en zoon zijn overigens ook naar de ArcelorMittal Orbit geweest: nog een restant van de Olympische Spelen. Er zit tegenwoordig een glijbaan aan vast, al las ik wel dat die al helemaal uitverkocht is.

Shoppen:
Als je zoon een skater is, vindt hij waarschijnlijk de Supreme winkel en Palace helemaal geweldig. Nou moet de Pond wel heel erg laag zijn, wil die kleding gunstig geprijsd zijn, maar het is wel een bijzonder sfeertje. Ook bij Urban Outfitters (dat heb ik in Nederland alleen nog maar in Amsterdam gevonden) slaagden de twee pubers.
Zelf wilde ik Victoria Secret niet overslaan (ein.de.lijk meerdere goed passende bh's), al oogt het heel sjiek. En zul je je jongste even bij de bankjes bij de toiletten moeten parkeren.
En natuurlijk: veel plezier!

Li

Li

14-07-2016 om 12:05

Science museum

viel mij wat tegen, vooral oude machines met niet veel uitleg.Weet niet of het al genoemd is maar de Tower of London is heel spannend, met de kroonjuwelen (waar je in een groep snel langs gejaagd wordt) en de enge verhalen.

mijk

mijk

14-07-2016 om 20:35

science

Vond ik inderdaad ook niks...

londen

wat je volgens mijn kinderen echt niet mag missen is het harry potter studio tours, in een plaatsje net boven londen. Vanuit het centrum kun je er met de bus naar toe. het kost je daar zo'n 4-5 uur om rond te lopen en dan kun je met de bus weer terug. Let op dat je wel moet reserveren, je kunt niet ter plekke nog kaartjes kopen.

Wat ze verder leuk vonden: kleine engelse winkelstraatjes achter de grote straten als de regent en oxford street, de M&M winkel, en wat drinken bij choccywoccydoodah.

Juno

Juno

15-07-2016 om 21:22

Biebelen Yip

Weet je nog hoe je aan dat fietsen kwam of waar je het had geregeld?

Juno

Juno

15-07-2016 om 21:23

Ben er al

Ben overigens in Londen nu, niet altijd goede wifi. Had gisteren zo'n zeven keer een reactie getypt die vervolgens niet geplaatst kon worden, dus ik reageer soms wat kort.

Juno

Juno

17-07-2016 om 23:44

Fietstoer

De fietstoer was geweldig! We hadden prachtig weer, in één klap bijna alle highlights gezien met wat uitleg. Ondanks dat ik vaak in Londen ben geweest hoorde ik hier toch weer nieuwe dingen. Morgen alweer de laatste dag...

Suze

Suze

18-07-2016 om 01:05

Fietstour

Ik vind fietstours in buitenlandse steden altijd erg leuk.

Juno, welke organisatie en tour hebben jullie gedaan?

Juno

Juno

18-07-2016 om 09:56

Baja

Bajabikes en dan de kindertour. Er waren niet zo veel kinderen bij, ook veel mensen alleen. Kind vond dat er te weinig en te langzaam gefietst werd, die had zich een soort fietsvierdaagse met stevig doortrappen voorgesteld . Ik vond het tempo prima, je bent drie uur onderweg en ik hield een oog op mijn kind of het wel allemaal goed ging. Het is echt een aanrader!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.