Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

durfpof

durfpof

14-03-2015 om 10:30

londen met jonge en oudere kids

Ik ga deze mei met mijn zus, mijn kids (2, 5, 14) naar londen. Daarnaast gaat ook eenvriendinnetje van mijn 14 jarige dochter mee. We blijven drie nachten in Londen . Nu vroeg ik me af wat je kan doen als je én met jonge én met wat oudere kids bent. Sowieso willen we naar de Tower of London. Mijn dochter en haar vriendin houden van historie, wetenschap en dingen zoals Jack the Ripper (griezelen). Ze vinden boeken ook erg leuk en lezen het liefst in het Engels. Is er zo'n markt met goedkopr tweedehanse boeken? Verder willen mijn jongsten natuurlijk vooral spelen en coole dingen zien
En mijn zus en ik zijn van het shoppen, maar historie/musea vinden we ook erg leuk.

Groeten

mijk

mijk

14-03-2015 om 12:35

National history museum

Is heel leuk.sowieso zijn de grote musea de moeite waard en gratis dus geen punt als je maar uurtje binnen bent. Covent garden de jongste kijken straattheater de oudste winkelen. En je kunt volgens mij nu ook de set van Harry Potter bezoeken klinkt ook als iets dat je oudsten leuk vinden. London aquarium vonden mijn kinderen heel leuk...

Mijk

mijk

mijk

14-03-2015 om 12:36

En hamleys natuurlijk

7 etages speelgoed maar ook met veel mensen die gadgets voor doen dus ook nog grappig voor oudsten...

Moni

Moni

14-03-2015 om 12:40

Ja, Hamleys

Vond mijn toen 15-jarige erg leuk. En we hadden niet eens een jonger kind bij ons.

Mieke

Mieke

14-03-2015 om 13:18

Zo veel

De Disney winkel is ook leuk. Ritje met een dubbeldekker. HMS Belfast vinden alle kinderen waarschijnlijk leuk. Lopend vanaf St Paul's over de millennium brug langs de HMS Belfast naar de tower is een heel leuk tochtje.

Het Science museum is ook leuk.

Wij hebben toen ook veel plezier gehad van de London Pass. Wij hadden die in Nederland vast besteld en naar ons toe laten sturen. Voordeel van die pass is dat je daarna alles kan doen zonder steeds je portemonnee te trekken. En je hoeft bij veel dingen niet meer in de rij te wachten. Er zitten ook boottochtjes bij. Wij hadden de pas er na een bezoek aan de Tower, St Paul's cathedral, Westminster Abbey en de bunker van Churchill hadden wij de pas er al uit. Wij wilden ook nog naar de koninklijke stallen gaan maar daar hadden wij geen tijd meer voor.

En kijk met de jongste twee in ieder geval naar Cars 2. Onze jongste zoon vond daarna de Big Ben geweldig.

Marea

Marea

14-03-2015 om 18:06

Splitsen

Als het verstandige meiden zijn en ze spreken goed engels, dan kun je ze ook een beetje loslaten. Jullie brengen ze ergens heen en gaan zelf ergens anders heen en spreken dan een tijd af waar jullie elkaar weer ontmoeten of wanneer jullie ze weer ophalen.
Zelfs leuk voor hun om ergens zelf te gaan lunchen zonder jullie!

Marie

Marie

14-03-2015 om 22:34

2-jarige thuislaten?

Zelf had ik de tweejarige ergens laten logeren, bij de grootouders bijvoorbeeld. Is gewoon een hele lastige leeftijd en zijn "handenbinders". En ook nog gedoe met middagdutjes enzo. Voor de herinneringen hoef je het ook niet te doen, daar zijn ze nog te klein voor. Maar ja, zo denk ik erover.

Barvaux

Barvaux

14-03-2015 om 22:46

eens met marie

Voor iedereen inclusief die van twee is het leuker om die lekker ergens te laten logeren.

Hyde Park, Kensington Gardens

Als het mooi weer is, is het leuk om ergens eten te halen en te picknicken in een park. Volgens mij is er in Kensington Gardens nog een leuke speeltuin.

Verder zijn nog niet genoemd Portobello Road, London Eye, Greenwich, Harrods...

mari39

mari39

15-03-2015 om 14:22

vorig jaar

Geweest met 11 en 6 jarige. Die van 11 vond het geweldig, die van 6 minder. Hij vond het veel te druk, veel te vermoeiend terwijl we veel met de metro deden en vroeg regelmatig wanneer hij weer kon spelen. Hij vond het leukste hamleys (ook heeeel druk) en de dubbeldekkerbus. Ik zou het op die leeftijd niet nog een keer doen, een citytrip. Even in een park spelen kan natuurlijk wel, maar daarvoor ga je niet naar london. Dan wil je dingen zien en doen. Mijn advies daarom: laat die van 2 en 5 thuis.

Tips om te doen: harrods en, voor het manvolk als hrt van autos houdt, park lane. Veel dure autowinkels en bij een hotel zelfs een bugatti met bladgoud!!! Vonden mijn mannen super.

Celine

Celine

15-03-2015 om 23:37

M&M winkel

Mijn pubers vonden de M&M winkel,erg leuk. Zullen de kleintjes ook leuk vinden. Is te combineren met Hamleys.

Ik zou de 2-jarige, indien mogelijk thuis laten. De 5-jarige hangt af van het kind en van je logeermogelijkheden. Maar vermoedelijk heb je al geboekt?

tonny

tonny

16-03-2015 om 09:40

kleintjes niet meenemen

die hebben er nog weinig aan, en vertragen wel jullie tempo om van alles te zien. Zo'n stad als Londen is geweldig, maar ik zou kiezen om óf grote, óf kleine kinderen mee te nemen. Niet allemaal.

Barvaux

Barvaux

16-03-2015 om 16:37

Kleintjes wel meenemen maar een keertje splitsen: dus de ene volwassene gaat twee uurtjes iets met de kleintjes doen en de andere volwassene met de groteren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.