Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Celine

Celine

28-02-2014 om 12:26

Londen; activiteiten (14 en 12 jaar)

In de meivakantie willen we een paar dagen met de kinderen (dochter 14, zoon 12 jaar) naar Londen gaan.

Ben er weliswaar wel vaker geweest maar laaaang geleden en zonder kinderen.

Dus hoor graag al jullie leuke tips voor activiteiten.

Zouden jullie 2 of 3 overnachtingen doen? (ik hoop 's ochtends heen, 's avonds terug te vliegen)

En wat vonden jullie kinderen leuk om te zien/doen?

Ik heb een ander draadje voor tips mbt overnachtingen en vluchten, dus die tips graag in dat draadje.

Alle tips zijn welkom.

lang geleden

Dat ik in Londen was, maar wat ik zeker zou aanraden is een bezoek aan "the London dungeon". En verder natuurlijk de Tower en de st. Pauls (vooral de fluistergalerij in de koepel is leuk)

pooh bear

pooh bear

28-02-2014 om 14:25

Deze zomer met 12 jarige geweest

Mijn dochter van 12 vond Londen helemaal geweldig. Wat mijn dochter vooral erg leuk vond waren de aparte winkels. Zoals de m&m store en Harrods.
Verder zijn we met onze bus door heel Londen gereden en bij veel bezienswaardigheden wezen kijken.
De Londen eye is erg leuk om te zien. En ook de rondvaart over de thames was erg leuk.
Mischien kan je ook met ze naar een mucical dat is in Londen ook een hele belevenis.

caton

caton

28-02-2014 om 15:05

leuk!

Afgelopen zomer met 11 jarige dochter geweest en ongeveer hetzelfde als Pooh Bear gedaan. London Eye vond ze heel erg leuk, hop-on-hop-off tour ook. topper was de Big Ben, die wilde ze heel graag bekijken. Verder zijn we nog in 2 musea geweest, namelijk British Museum en Tate Modern. Het laatste vond ze niet veel aan (werd ook verbouwd), maar het eerste vond ze heel leuk. Wat winkelen betreft vond ze de speelgoedwinkel Hamleys, de souvenirswinkel Cool Brittania (op Piccadily Circus) en de grootste boekenwinkel van Londen (Waterstone's) erg leuk. Covent Garden met de optredens is ook leuk om doorheen te slenteren. Eigenlijk vonden wij alles leuk, dus misschien heb je hier niet zoveel aan

Paar dingen

Science museum en National History museum zijn ook heel leuk, en gratis.
Er is geloof ik iets van een Harry Potter studio tour, ben er nog nooit geweest maar wellicht leuk als je kinderen van HP houden.
Ik weet niet of ie nog draait maar Stomp is geloof ik een leuke musical waar je niet veel Engels voor hoeft te verstaan. Anders draaien Charlie and the Chocolate factory en Matilda ook.

Natural history museum

Is fantastisch.

De Harry Potter studio tour is nog fantastischer a
S je fan bent. Onze kinderen hebben het er 1 1/2 jaar later nog over. Je moet wel reserveren, althans toen wel, en het is absoluut niet in downtown London, mAar een km of 30 noordelijker. Wel gemakkelijk te bereiken met trein/ metro.

Katniss

Katniss

28-02-2014 om 18:57

Ach ja Harry Potter

Daar wilden wij ook heen, maar toen ik een maand van tevoren (!) kaartjes wilde bestellen was die hele week dat wij er waren al volgeboekt. Staat dus nog op onze verlanglijst.
Wij verbleven trouwens niet in Londen, maar aan de kust en zijn per ongeluk met de auto in het centrum van Londen beland (ik wilde wel naar Londen, maar natuurlijk niet in de stad parkeren).

kinderen zelf laten kiezen

Wij zijn in de herfstvakantie 3 nachten geweest. Met de trein gegaan, aankomst 12.00 uur, vertrek 17.00 uur.
1 van de kinderen had een website gemaakt waarop we aan konden geven waar iemand naar toe wilde, als er meer dan 3 naar toe wilden probeerden we dat te doen. Jouw kinderen kunnen ook aangeven wat ze leuk vinden om te doen, er zijn boekjes te leen in de bibliotheek, speciaal voor kinderen/tieners over Londen, en er zijn natuurlijk genoeg websites waar info op te vinden is. zo wordt het ook hun vakantie.

Visitor travelcard gekocht :

Hop on hop off niet gedaan maar met gewone bussen gedaan, dit wilden ze nl. zelf in van die echte rode bussen zitten. Van te voren route uitgestippeld om langs belangrijkste gebouwen te komen, gratis met visitor travelcard.

's Avonds toen het donker was: river bus genomen van Embankment Pier naar Greenwich met visitor travelcard korting. Was heel mooi, je vaart onder Tower Bridge door.
Metro terug genomen naar een voor ons handig punt.

Tower Bridge Exhibition, je loopt dan over de tower bridge aan de bovenkant.

St. Pauls, Harrods, Science Museum (gratis), eekhoorntjes kijken in 1 van de parken, changing of the horsequards bij Whitehall dit is minder druk dan bij Buckingham Palace. Ook extra leuk voor paarden liefhebbers. We hebben daar nog wel het staartje van mee gepikt.
Royal mews (koninklijke stallen)
Alle bekende gebouwen bekeken

Londen eye niet gedaan, vonden wij te prijzig. Musical niet gedaan omdat de jongste nog geen Engels kent.

Iedereen zal een eigen invulling geven, maar je hebt al wat reacties dus het zal vast wel goed komen.

Fiorucci

Fiorucci

01-03-2014 om 13:20

Hangt ervan af

Ik heb met mijn dochter van 14 al besloten wat we gaan doen, maar eea hangt natuurlijk van je smaak af. Wij gaan naar Choccywoccydooda, een bekende chocolatier uit Brighton die nu ook een filiaal in Londen heeft. Verder shoppen op Camden Market (vooral een aanrader als je van alternatief/emo/punk houdt) en naar het Victoria and Albert Museum vanwege de tentoonstelling Bruidsjurken van celebreties.

nogmaals reactie

Covent garden en high tea vonden ze hier ook super leuk

Hoogtepunten

Wij waren de afgelopen zomer met onze twee zoons in Londen (10 en 8 jaar). De hoogtepunten vonden ze de Londen Eye, Covent Garden, en inderdaad de Harry Potter filmstudios. De Hp-filmstudios zijn ook voor volwassenen heel erg leuk. Ik keek er mijn ogen uit.
De hop-on hop-offf bussen hadden we niet gedaan, vond ik toch wel erg duur. De gewone bussen waren zeker net zo leuk, vooral de dubbeldekkers. Als je een beetje weet wat je allemaal wilt gaan bezoeken moet je ook eens kijken of je met een London-pass niet goedkoper uit bent. Ons heeft het toen veel geld gescheeld: www.londonpass.com

Groet,
Mariola

Ilva

Ilva

02-03-2014 om 20:56

Hamleys

Mijn zoon vond Hamleys geweldig. Dit is een speelgoedwinkel in Londen. Ik geloof dat het 4 verdiepingen heeft. Het is nu twee jaar geleden dat hij er was en hij heeft het er nog over.

The London Eye is natuurlijk ook leuk. En mijn zoon vond het British Museum geweldig. Dit was de hoofdreden van het bezoek aan Londen. Maar dan moet je kind natuurlijk wel van dit soort musea houden.

Fiorucci

Fiorucci

03-03-2014 om 07:34

British Museum

Prachtige Egypte collectie hebben ze daar!!

Inanna

Inanna

03-03-2014 om 13:31

en hier

Wel wat jongere kinderen toen (7 en 10), maar mijn 12 jarige zou het nu ook nog leuk vinden
Stables Market Camden
London Zoo
Tower
National History Museum
Harrods

Voor de volgende keer staat naast wat dingen die we een keer willen zien nog op het programma:
Beefeater
Science Museum
op speciaal verzoek van zoon een dagtocht naar Stonehenge

Waterstones lijkt me ook leuk om ze een keer te laten zien.
British Museum zet ik ook gauw op het lijstje.

Ik krijg helemaal zin om weer naar Londen te gaan, misschien toch maar in de groep gooien voor de komende zomervakantie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.