Getest! De meest hippe en kidsproof slaapbank, die ligt als een boxspring (en met kortingscode!)
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

leuke camping op sardinie

We overwegen deze zomer met onze 3 kinderen naar Sardinie te gaan. Normaal huren we een huisje maar de kinderen willen graag eens naar een camping. Dat lijkt me ook wel leuk maar ik slaap liever niet in een tent en opteer dan voor een caravan of bungalow die we op de camping kunnen huren. Klein wensenlijstje. Het liefst aan zee, niet al te groot, een klein zwembadje zou lekker zijn en van animatieteams krijg ik allergische reacties...

Iemand de geniale tip?

en en en en....

Ik zie een aantal lastig te combineren zaken in je wensenpakket. Een camping waar stacaravans en/of huisjes en geen animatie zijn is moeilijk. Of je kiest voor een eenvoudige camping of accepteert het animatieteam op dei grote omdat nu eenmaal de camping is waar ook huisjes verhuurd worden. Huisjes en stacaravans worden eerder op grotere campings aangeboden omdat het dure investeringen zijn. Vandaar...Ik kampeer zelf mn hele leven al, en ondanks dat ik t thuis redelijk luxe heb, kan ik intens genieten van een heel eenvoudige camping zonder stroom en met enkel een meer om in te zwemmen en 's avonds een vuurtje stoken om op te koken. Laat t een keer los en ervaar dat in een tent ook echt prima is. Op Sardinie in de zomer is het heerlijk weer, zelfs heet te noemen, dan wil ik echt niet in een stacaravan slapen, net een oven....

Moni

Moni

28-01-2015 om 19:59

Animatie op een camping hoeft niet vervelend te zijn

Het hangt ervan af hoe het georganiseerd wordt.
Soms komt er een groep kinderen + leiding over de camping lopen om kinderen op te halen voor de avondsessie. Geen probleem. Ze zijn binnen 2 minuten voorbij.
Overdag zijn er activiteiten voor kinderen. Die zijn in het zwembad, op het sportveld of in een grote gemeenschappelijke ruimte. Merk je niets van.
Het enige dat je slecht kan treffen is dat er een soort kinderdisco is met veel herrie-liedjes. En dat hoor je dan terwijl jij aan het eten bent of aan het relaxen. Dat heb ik vooral meegemaakt in vakantieparken en hotels en niet op campings. Maar mogelijk is het wel.
Je kunt gewoon vragen op de camping hoe de animatie geregeld is en dat je graag een plek wilt waar je er geen last van hebt.
Geen reden dus om een grote camping te ontwijken en meer kans op huisjes/stacaravans.

Barvaux

Barvaux

28-01-2015 om 20:09

eens met moni

Een animatieteam vermaakt soms ook de pubers met georganiseerde sportwedstrijden en andere dingen. Je moet alleen voor dat zingen en dansen ver weg zitten van de centrale locatie dan heb je nergens last van.

Libertine

Libertine

29-01-2015 om 14:22 Topicstarter

Animatie

Dat zingen en dansen is inderdaad mn angst. Dat je iedere dag wel een keer het campinglied voorbij hoort komen ofzo. Brrr. Goed idee om te verzoeken in een uithoek van de camping geplaatst te worden. Want ik realiseer me inderdaad dat mn wensenlijst niet al te groot is maar wellicht onmogelijk. Ik geef vooralsnog de zoektocht niet op

En Dorry, ik hoef niet zoveel los te laten hoor want ik heb in Nederland een vaste plek op een camping. Zonder stroom. Ik vind een tent in de hitte weer verschrikkelijk.

Barvaux

Barvaux

29-01-2015 om 14:37

swaen

Als jouw kinderen ook niet geïnteresseerd zijn in samen een spel doen, een dropping, kampvuur of sporten dan kun je de animatie links laten liggen maar als je een camping uitzoekt zonder treintje en je zit een eind af van het centrale gebouw dan moet je dat alleen vermijden tussen 10 en 11 en tussen 19 en 20 uur...

Mieke

Mieke

29-01-2015 om 16:07

animatie

Wij huren al jaren en jaren een grote stacaravan met airco op meestal een grote camping op een voor ons goede locatie. Er is altijd wel animatie maar wij hebben nog nooit gebruik gemaakt van animatie. Wij hebben er ook nog nooit last van gehad. Nog nooit heb ik een campinglied gehoord of ben ik een een treintje getrokken om de polonaise over de camping te lopen. Wij hebben op campings gestaan in Frankrijk, Spanje, Luxemburg en Zwitserland. Nog geen Sardinië helaas.

Mijn kinderen zijn ook totaal niet geinteresseerd in animatie maar zijn wel dol op mooie zwembaden met glijbanen en het liefste ook nog op loopafstand van het strand of de rivier.

airco!

Ik zou in elk geval een stacaravan met airco huren! En mocht de camping animatie hebben, dan vraag je om een ligging achteraan zodat je er geen last van hebt.

Pyn

Pyn

30-01-2015 om 10:42

Valledoria

Wij hebben ooit (>10 jr geleden) op een kleine camping gestaan in Valledoria. Toen was dat een heerlijk plekje, aan zee (je liep zo het strand op), geen animatie te bekennen. Moet er wel bij zeggen dat het buiten het hoogseizoen was, wie weet tuigen ze de boel wat meer op in de zomer. Geen idee of er veel veranderd is, weet ook niet meer hoe de camping heette, maar er zullen er niet veel in Valledoria zijn zijn denk ik zo.

Libertine

Libertine

30-01-2015 om 12:49 Topicstarter

check

Airco: check!
Valledoria: check!

Ik ga verder op speurtocht op zoek naar het ideaalplaatje! Dank!

Aagje

Aagje

03-02-2015 om 16:32

Ben

nieuwsgierig naar hoe je nar Sardinie gaat? Met de auto, waar steek je over? Hoe lang gaat de reis duren?

Villa?

Gezien je andere draadje vraag ik mij wel af waarom je perse een stacaravan wilt? Zeker als het niet om de animatie e.d. gaat. Als je een villa (met zwembad) huurt zit je minder op elkaars lip en dat lijkt me voor zo'n eerste vakantie als samengesteld gezin wel zo prettig.

Kijk eens op AirBnB, daar vind je mooie adresjes.

Libertine

Libertine

03-02-2015 om 21:39 Topicstarter

Sardinie the sequel

We kiezen eigenlijk expres voor een camping omdat de kinderen dat leuk vinden, ze relatief veel ruimte op de camping zelf hebben en zo niet gebonden zijn aan de ruimte rondom 1 huisje en er waarschijnlijk nog veel meer kinderen zijn waar vriendjes mee gemaakt kunnen worden en dus zijn ze dan niet enkel op elkaar aangewezen. Ik heb ook op Airbnb gekeken (verhuur mn eigen huis daar ook op) maar villa's zijn relatief duur, zeker met zwembad. Nu is mijn deel (tickets, camping en relatief grote auto) voor 2 weken ongeveer 1600-, Dat lukte niet voor een villa, tickets en auto. Helaas, want ik had dat heeeeeel fijn gevonden.

Ik heb inmiddels wat van mn wensenlijstje laten varen, jawel de animatie! Dat blijkt gewoon overal aanwezig te zijn. Maar goed. Daar hoef ik inderdaad niet aan mee te doen. En kleinschalig is ook lastig in italie.

Aagje, ik heb direct bij de camping geboekt en tickets via Alitalia gekocht. We vliegen op Cagliari (met overstap op Milaan want rechtstreeks gaat niet vanaf Amsterdam, al met al 4 uur reizen) en een auto gehuurd op de luchthaven. Vanaf daar is het nog 1.5 uur rijden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.