Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

appeltaart

appeltaart

29-06-2014 om 16:53

Leuke camping in Toscane

Wij bepalen altijd kort van te voren waar we naar toe gaan, dit jaar denken we aan Toscane.
Wie weet er een leuke camping, het liefst een kleine camping ( ongeveer 50 plekken). Wel een zwembad maar animatie hoeft niet. Mijn partner wil nooit reserveren,wat is jullie ervaring , is het mogelijk een leuke plek te krijgen of zit alles vol eind juli? Kinderen zijn 10 en 11.

Puck

Puck

30-06-2014 om 08:26

toscana Village in Montopoli val d'Arno

Wij zijn een aantal jaren geleden naar Montopoli Val d'Arno geweest. In een stacaravan. Wij vonden het een ideale camping voor uitjes in Toscane. Mooi centraal gelegen, vlak bij de Fipili, zodat je snel in Florence en Pisa bent. Mooie omgeving, niet zo'n grote camping. Geen idee of je er moet reserveren.

Charis

Charis

30-06-2014 om 10:56

Pian d'amoro

Google er maar eens op voor volgend jaar. Zat namelijk maanden geleden al helemaal vol. Op de bonnefooi op een kleine, leuke camping kamperen in Italië wordt een lastige vrees ik...

Primavera

Primavera

30-06-2014 om 13:17

Italiaanse sites

Als je niet naar zee hoeft, maar in het binnenland van Toscane iets zoekt dan is er meestal nog wel iets last minute voor redelijke prijs te vinden. Je moet dan wel de italiaanse sites zoeken, Nedrlndse zitten maanden van te voren al vol.

Een leuke camping in Pisa is http://www.campingtorrependente.it/ zwembad, vlak bij de toren en natuurgebied (in het weekend open), fietsenverhuur, restaurent-pizzeria. Nooit animatie gezien, maar mijn familie komt altijd buiten het seizoen dus ik kan dat niet met zekerheid zeggen. 't zal in ieder geval niets tot zeer beperkt zijn. Ik zou er niet weken gaan zitten, maar enkele dagen om Pisa en direkte omgeving te bekijken is hij leuk.

Puck

Puck

01-07-2014 om 07:43

Welk kampeermiddel

Ik denk dat of een camping nog plek heeft ook afhangt van welk kampeermiddel je wilt hebben. Wil je een huuraccommodatie dan kun je het vergeten, ga je met eigen caravan dan zal het denk ik in het binnenland nog lukken en heb je een tent en wil je geen stroom dan heb je nog meer kans dat er wel een plekje is. MAar ik zou niet op de bonnefooi gaan en zoals Primavera niet via bemiddelingssites boeken, maar direct bij de camping zelf informeren.

appeltaart

appeltaart

02-07-2014 om 16:03

Bedankt

Bedankt, het wordt lastig begrijp ik. We zullen wel zien, we hebben een eigen tent. partner wil niet reserveren, hij wil de vrijheid hebben om zelf een camping te kiezen. We maken van te voren wel een lijstje van campings die ons leuk lijken daar gaan we dan kijken. Het gebeurt soms dat het erg tegenvalt dan kijken we verder, dat is de reden dat hij niet wil reserveren. Soms is de camping ook wel vol maar uiteindelijk vinden we altijd wel een plekje,.
Het kan ook best zijn dat we in Zwitserland of Noord Italië blijven hangen.

Jullie tips neem ik mee,

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.