Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Anoniem

Anoniem

20-05-2016 om 14:06

Leuke betaalbare zomerkampen

Weet iemand toevallig een paar leuke, betaalbare zomerkampen in de zomervakantie 2016?

Ik weet helemaal niet of dat iets voor mijn kinderen is, maar ik zit een beetje ideeën te bedenken die ik aan de kinderen voor kan leggen. Ben een (sinds nog niet zo heel lang) alleen staande moeder van 3 kinderen (eind basisschool, begin vo) en kan geen 6 of 7 weken vrij nemen in de zomervakantie. Oudste 2 zijn te oud voor bso, maar om die drie samen 3 weken veel alleen thuis te laten is ook geen optie, vandaar dat ik nu een beetje zoekende ben.

Ik ken de grotere organisaties wel een beetje, maar vroeg me af wat er zoal is, vooral omdat juist de minder bekende organisaties niet snel naar boven komen in zoekmachines, maar misschien niet minder leuk zijn. Ervaringen zijn dus welkom!

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-05-2016 om 14:33

BJK

Ik ben zelf jaren.met de betuwse jeugdkampen meegegaan en ik denk daar met plezier aan terug.

Alicia

Alicia

20-05-2016 om 14:45

njbg

De NJBG heeft leuke kampen voor ongeveer 250 euro per week.

V@@s

V@@s

20-05-2016 om 15:12

als christelijke kampen ook een optie zijn

http://yek.nl/

Organiseert leuke kampen. Voor de kinderkampen rijdt zelfs een bus om ze naar de kamplocatie te brengen. Is ook echt niet duur voor een week kamp.

Juline

Juline

20-05-2016 om 20:59

Fun2stay

Heeft ook een aantal kampen. 175 euro per week.
Is van Ymca

Lou

Lou

21-05-2016 om 22:35

Xapp

Voor als er eentje van zingen en dansen houdt: kijk eens op Xapp, dat is erg leuk maar ik weet eerlijk gezegd niet meer wat het kostte.

Marjoleine64

Marjoleine64

21-05-2016 om 22:40

Tweehek

Heeft leuke betaalbare kampen, 7 volle dagen voor 324 Euro. Wel ver weg in Drenthe. Ook de wiskundekampen van Vierkant voor Wiskunde zijn erg leuk en betaalbaar, maar dat moet maar net je interesse zijn (5 dagen, in Heiloo).

V@@s

V@@s

21-05-2016 om 22:45

Heino

Vierkant voor wiskunde is in Heino (achter Zwolle). Leuke kampen maar wel prijzig voor een midweek vind ik zelf.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

21-05-2016 om 22:48

Oppas

Als je drie kinderen een week op kamp moet sturen, kun je qua kosten beter een oppas inhuren. Misschien anders alleen voor halve dagen, bijv. van 11 tot 16 uur? De kinderen slapen waarschijnlijk toch uit, en 's middags kunnen ze wel een uurtje alleen blijven.

Fransien

Fransien

22-05-2016 om 12:32

Inderdaad, buurmeisje?

Heb je een vast oppasmeisje die in de zomervakantie een weekje hele dagen zou willen oppassen?
Voor 3 kinderen is een standaardbedrag ongeveer 9-12 euro per uur. Als je haar dan nog wat budget geeft om een dagje zwembad te doen, of een ijsje in het dorp te gaan eten, of een dagje naar een museum, of ... dan kan het een hele leuke week worden.
Wij hebben een vaste oppas aan huis, een meisje van halverwege de 20 die haar bachelor gehaald heeft en een jaar wil werken/sparen voor haar master. Ze heeft psychologie gestudeerd en dit is voor haar een ideaal tussenjaar. Hele dagen 4 kinderen doet ze met een lach. Ze is zelfs een keer (met een aanbieding) met alle 4 met het openbaar vervoer naar de efteling geweest.

Noet

Noet

22-05-2016 om 14:18

3 weken toch

De andere ouder heeft ook zijn /haar verantwoording te nemen.

Noet

"ben een (sinds nog niet zo heel lang) alleen staande moeder van 3 kinderen"

Er staat niet dat to gescheiden is, de vader kan ook overleden zijn.

skik

Anoniem

Anoniem

22-05-2016 om 14:48

Dank

Bedankt voor zover.

De sites van die kampen ga ik zeker bekijken.

Oppasmeisjes zijn helaas geen optie, zeker niet voor zulke lange dagen. Oudste heeft zelf in de klas gezeten bij meiden die nu 16 zijn, die gaat dat soort meiden niet als 'oppas' accepteren. Ook aan middelste zou een dergelijke oppas haar handen vol hebben, dus die combinatie vind ik niet echt verantwoord voor een jong meisje.

Als ik een van mijn kinderen naar mijn ouders zou kunnen doen, zou het voor een oppas behapbaar zijn, maar ivm een operatie is dat geen optie. Overigens denk ik dat als de kinderen met 2 zouden zijn, ze wel een groot deel van de dag alleen zouden kunnen blijven, maar met 3 is dat helaas geen optie op dit moment.

Had niet geschreven of ik gescheiden was, dat is wel het geval, maar vader wil geen kinderen opvangen. Meningen kunnen daarover verschillen, maar dat is nu eenmaal de situatie die ik op dit moment moet accepteren. Mogelijk een volgende vakantie beter, maar nu niet.

Vandaar dat ik aan zomerkampen dacht. Hoeft ook niet eens voor alledrie, twee kinderen samen gaat al een stuk beter. Heb inmiddels voor jongste een soort flexibele bso gevonden, waar ze af en toe mee zou kunnen doen met vakantie-activiteiten als ze dat wil. Middelste is vorig jaar naar een dagkamp geweest, maar toen was ik 4 uur per dag aan het halen en brengen, vandaar dat ik nu eens verder zat te denken.

mijk

mijk

22-05-2016 om 15:44

wel grappig Marjoleinr

Ver weg is natuurlijk relatief. Mijn zoon is voor zijn brugklaskamp naar Tweehek gefietst

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.