Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vakantievierder

Vakantievierder

26-01-2015 om 11:11

Leuke bestemming

Ik help een vriend bij het kiezen van een leuke vakantiebestemming en wegens gebrek aan ervaring met verre reizen had ik graag wat input.
Budget is redelijk ruim, hij wil graag een georganiseerde groepsreis omdat dat veiliger voelt en hij dat gezelliger vind. Hij is niet gebonden aan bepaalde periodes en hij houdt van redelijk comfortabel. Dus niet backpacken in de jungle En het moet er warm zijn, hij kan niet goed tegen kou. Antarctica valt wel af Ook moet het veilig zijn maar dat zit geloof ik wel goed bij een georganiseerde reis. Hij is in Tunesië, Vietnam, Java en Bali geweest en dat vond hij mooi. In principe wil hij daar ook wel weer heen maar iets heel anders is natuurlijk ook leuk. Hij houdt van mooie landschappen en redelijk wat cultuur. Hij heeft ongeveer een week of 3 de tijd. China en Australië vallen bijvoorbeeld af omdat je dan grote afstanden moet afleggen.
We zijn samen naar de Vakantiebeurs geweest maar dat hielp niet echt. Er is echt een overweldigend aanbod dus ik hoop hier op leuke tips

amk

amk

26-01-2015 om 11:17

Sri-Lanka

lekker warm, veel cultuur en veel landschappelijke afwisseling op een redelijk klein oppervlak.

Wij zijn vorig jaar met Koning Aap daar geweest.

Dat is erg goed bevallen.

Zuid-Afrika / Zuidelijk-Afrika (dan zijn de reisafstanden wel groot)
is ook erg mooi, en zelf zou ik heel graag nog een maand naar Namibie willen gaan, daar ben ik wel een week geweest maar dat was te kort.

Je hoeft natuurlijk niet heel Australie in 1x te doen! Wij hebben er bewust voor gekozen alleen de Oost kust te doen van Sydney tot Cairns met een uitstapje naar Undara Lava tubes.

Ook Amerika hebben we in 3 delen gedaan.

vlinder72

vlinder72

26-01-2015 om 11:25

Vietnam

Vietnam is ook erg de moeite waard. Natuur en cultuur. En heerlijk eten.

Barvaux

Barvaux

26-01-2015 om 14:11

vlinder

Daar is hij al geweest... ;}

Sneeuwitje

Sneeuwitje

26-01-2015 om 20:38

toch China

Ondanks de afstanden. We hebben een georganiseerde reis gemaakt van een maand, was geweldig. Veel cultuur, heerlijk eten, prachtige en heel afwisselende landschappen. Wel 2 keer binnenlandse vlucht gehad en een treinreis, maar dat was prima te doen. Je kan ook kiezen voor een kleiner gebied, wat behapbaar is in die weken. China in 1 keer is echt niet haalbaar (zou graag nog eens teruggaan hoor!

Zelf zou ik graag nog een keer naar zuid amerika, bijv. Peru willen.

Sneeuwitje

Ad Hombre

Ad Hombre

27-01-2015 om 08:52

Nieuw Zeeland

Comfortabel land, goed te bereizen. Prachtige natuur.

Vakantievierder

Vakantievierder

27-01-2015 om 22:55

Bestemmingen

Sri Lanka klinkt goed en is zeker een kanshebber. Hij wil niet naar Afrika vanwege de ebola en de wat onrustige toestand. Maar het is een prachtig continent en hij zal nog wel vaker gaan dus daar komt ie ook nog wel
Landen als China en Australië kun je uiteraard in delen doen maar hij wil graag een georganiseerde rondreis en dan ben je gebonden aan de programma's die aangeboden worden.
Vietnam vond hij prachtig en daar zou hij best nog wel een keer naar toe willen. Maar ja, er zijn nog zoveel mooie landen
Nieuw Zeeland vond ik persoonlijk een topper. Lijkt me een geweldig land. Heb ik ook sterk aangeraden
Mijn persoonlijk lijstje zou Japan en Peru zijn maar die vallen voor hem af omdat die wel erg kostbaar zijn. En de VS, Nieuw Zeeland en Canada. Maar ik heb het idee dat hij iets meer exotisch wil

Reizigster

Reizigster

28-01-2015 om 09:19

Thailand, Sri Lanka, Mexico, Guatamala

Met wat jij bechrijft denk ik dat Thailand helemaal top voor hem is. Geweldig qua cultuur en prachtige landschappen zeker in het zuiden (maar ook een geweldig waterval in 7 rappen bij de River Kwai/Kanchanaburi) en natuurlijk de bergen in het noorden bij Chiang Mai. Als je wilt kan je het daar allemaal comfortabel hebben qua overnachtingen, al zou ik zelf voor andere reizen kiezen met homestays of in bergdorpjes of in hutjes overnachten omdat die vaak veel meer charme hebben, dichter bij de mensen en/of bij de natuur, bijv. een rondreis van Sawadee).

En ja, Sri Lanka is ook een supergeschikt alternatief. Prachtige cultuur en natuur en ook strand. En niet zo groot waardoor je in 2 a 3 weken heel relaxed veel van het eiland kan zien.

Wat ook nog kan is Mexico (de delen Yucatan en Quintanaroo) bieden veel cultuur, maar is iets minder interessant qua natuur. Wel kan je bij Playa del Carmen aan het strand ook geweldige duiktrips (evt. een dagje een proefduik maken als je geen padi hebt) waarbij je prachtige vissen (ook natuur) kunt zien - in elk geval dat was toen ik er was, meer dan 15 jaar geleden.

Ik ben zelf niet in Guatamala geweest maar hoorde wel onlangs dat het prachtig is qua cultuur EN natuur, alleen iets minder veilig. Maar als je in een groepsreis gaat is dat vermoedelijk minder aan de orde. Soms worden ook Mexico en Guatamala gecombineerd.

Vakantievierder

Vakantievierder

01-02-2015 om 11:37

Thailand

staat hoog op zijn lijstje inmiddels. Mexico lijkt me niet heel veilig of is dat een vooroordeel?
Ik las over Uruguay. Dat lijkt een prachtig land en gaat ook op het lijstje

Brianna F

Brianna F

01-02-2015 om 18:43

Thailand

Wij zijn met Fox geweest op een rondreis door Noord Thailand. Goed geregeld, 1 tussenvlucht (je kunt ook de nachttrein nemen)en meer dan genoeg te zien en te beleven.

notje

notje

03-02-2015 om 16:36

Midden Amerika?

Belize ,Costa Rica?
Ik droom even verder.

Zuid Amerika

Costa Rica en Chili hebben beiden een prachtige natuur. Wellicht is bijv Chili ook te combineren met Argentinie voor wat meer cultuur.

yma

yma

04-02-2015 om 11:06

Thailand

Ik ben een aantal jaar geleden op een georganiseerde reis naar Thailand geweest. Was via Fox reizen, meen ik. Thailand is echt een fantastisch land om te bezoeken. De geuren, kleuren en indrukken die je daar opdoet zijn niet na te vertellen.

Monet

Monet

14-02-2015 om 20:52

Thailand

is fantastisch! Zoveel indrukken, zoveel moois. Er zijn veel georganiseerde reizen te boeken, maar wij deden het op eigen houtje, wat ook heel goed te doen is. Binnenlandse vluchten en treinreizen zijn uitstekend dus in relatief korte tijd kun je verschillende delen van het zeer grote land bezoeken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.