Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

liesl

liesl

27-05-2014 om 08:09

laatste dag hotel

hoi
ik heb een 8-daagse vakantie geboekt, voor het eerst een all inclusive in een hotel met waterpark er bij, om ff tot rust te komen.

op het moment dat ik geboekt heb zie ik de vertrektijden: op de heenreis om 3 uur vliegen, om half acht aankomen en dan 2 uur transfer. op de terugreis om 1 uur 's nachts vliegen… dus de avond er voor weg.

stom stom stom, had ik bij de aanvraag denk ik al kunnen zien maar dit reduceert mijn dagen echte vakantie in het hotel tot 6. maar tot zover ok.

de laatste dag vliegen we al om 1 uur 's nachts, wat betekent dat we 's avonds de dag er voor al weg moeten. Nu zie ik dat er maar 6 hotel overnachtingen in zitten, en dat had ik volgens mij niet kunnen zien van te voren. Ik ben nu bang dat we de dag van te voren al om 10 uur uit de hotelkamer moeten, alle spullen al ingepakt in een hokje in het hotel. geen mogelijkheid om rustig te douchen, om te kleden of even terug te trekken op je kamer. Ik baal daar zo van, net alsof er nog een hotel dag minder is.

ik ben van plan te vragen of ik de hotelkamer iig tot 8 uur kan aanhouden maar vraag me af of het gaat lukken. hoe zouden jullie dit aanpakken, heb ik enige rechten?

liesl

liesl

27-05-2014 om 08:10

ter info

er gaan ook man en twee kinderen (9 en 12) mee…

Melle

Melle

27-05-2014 om 08:19

Later uitchecken

Bij sommige hotels kan je later uitchecken, om 14 uur of nog later. Meestal tegen betaling en ook niet altijd. Daar zou je even naar kunnen informeren. En anders heb je inderdaad een grote kans dat je om 10 uur je kamer al uit moet. Mag je de hele dag van uitchecken nog wel gebruik maken van de faciliteiten van het hotel?

Annet

Annet

27-05-2014 om 08:36

contact opnemen met reisorganisatie

En kijk ook wat aangegeven wordt als je nu pas boekt.
Bij een achtdaagse reis mag je inderdaad 7 overnachtingen verwachten. Dat je in de praktijk maar 6 dagen echt op je verblijf bent, klopt wel.

Als je om 1.00 uur vliegt en 2 uur transfertijd hebt, moet je ongeveer om 21.00 weg 's avonds. Dat is wel heel lang om in het hotel rond te hangen.
Misschien op de laatste dag een uitstapje boeken. Dan ben je gewoon lekker op pad, 's avonds nog eten in hotel en dan vertrekken.
Omkleden/douchen in het hotel kan meestal wel. Soms hebben ze daar een speciale kamer voor (met stapels handdoeken), soms moet je naar de omkleedhokjes van het binnenzwembad.

liesl

liesl

28-05-2014 om 14:04

tsja

ik heb nu contact opgenomen met de reisorganisatie. Ze kunnen nu niets doen, we moeten tzt in het hotel vragen of we langer in de kamer kunnen blijven. ik zie er zwaar tegen op, met de kinderen tot 21 uur 's avonds zonder kamer daar door brengen en dan daarna nog die nachtvlucht.

ik neem aan dat ik die dag nog wel in het hotel mag blijven, hele dag buiten de poort staan wachten is ook zo wat :-S

Hadewich

Hadewich

28-05-2014 om 14:17

ik snap het niet helemaal...

Je boekt een 8-daagse vakantie, volgens mij en volgens Annet heb je dan 7 overnachtingen. Maar jij zegt dat je maar 6 overnachtingen hebt? Klopt dat wel? Als je 7 overnachtingen hebt, dan vlieg je blijkbaar al tijdens je laatste nacht. Dus dan zou je eigenlijk pas uit hoeven checken als je weer zowat thuis bent en is er dus geen probleem.
Als je maar 6 overnachtingen hebt, dan is het toch een 7-daagse reis? Of zie ik het nu verkeerd?

vlinder72

vlinder72

28-05-2014 om 14:48

hadewich

Reisorganisaties rekenen in dagen. Stel je vliegtuig vertrekt op 23.30 dan is dat je eerste dag. Je vliegt een paar uur. Komt aan. Transfer. Tegen de tijd dat je in je hotel bent is het al snel 08.00 uur. Je reis duurt van zaterdag tot zaterdag. Je komt weliswaar op zondag aan maar je bent vertrokken op zaterdag. Nu je vertrek. Je hebt weer pech. Je vertrekt namelijk om 22.00 uur op vrijdagavond. Je komt aan om 02.00 uur op zaterdag. Dat mag want je reis is dus van zaterdag tot zaterdag geweest.

Persoonlijk vind ik dit soort reizen schandalig maar het gebeurt best vaak. Vooral met de goedkopere Turkse charters. Voor ons een reden om nooit met een charter te vliegen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

28-05-2014 om 15:02

schandalig?

"Persoonlijk vind ik dit soort reizen schandalig"
Schandalig? Je ziet toch gewoon precies wat je boekt? Ik bedoel: als je een reis boekt, dan bekijk je toch hoe het programma eruit ziet en hoe het vervoer geregeld wordt? Alles heeft z'n prijs. Vluchten op onmogelijke tijden zijn vaak goedkoper, en er zijn veel mensen die dat die onmogelijke tijden graag op de koopt toe nemen. Wil je op een andere tijd vliegen, dan kies je dus een andere vlucht.
Of je wel of niet tot 's avonds de kamer tot je beschikking hebt, zal afhangen van de reisorganisatie. Als ik Liesl goed begrijp, is dat in haar geval dus niet zo. Liesl, had je dit kunnen weten? Staat het gewoon duidelijk aangegeven? En wat staat er over het gebruik van de andere faciliteiten? (waterpark, restaurant etc.). Had je het gewoon kunnen weten of heb je het gevoel dat je eigenlijk bedonderd wordt?

vlinder72

vlinder72

28-05-2014 om 15:24

eens Ijsvogeltje

Ervan uitgegaan dan dat de vluchttijden al bekend waren. Vaak is dat niet zo.

Als het er wel al stond bij het boeken dan had ik mooi naar iets anders gezocht. Je hebt namelijk geen poot om op te staan.

Hadewich

Hadewich

28-05-2014 om 15:25

vlinder72

Maar die vluchttijden zijn toch tijdens het boeken meestal nog niet bekend? Gaan de reisorganisaties er dan maar alvast vanuit dat je heen laat vliegt en terug erg vroeg? Want als je op de heenreis juist vroeg vliegt en op de terugweg laat (en je dus de mazzel hebt dat je vakantie wat langer duurt), dan heb je dus wel een 7e nacht in je hotel nodig.

Hadewich

Hadewich

28-05-2014 om 15:26

Dat was tegelijk

Vlinder72...waarmee mijn vraag al beantwoord is!

Hangt ervan af

Als je in januari boekt voor juli, dan zijn de chartertijden meestal nog niet bekend. Boek je nu voor juli, dan zijn ze wel bekend en krijg je van tevoren je vluchttijden te zien.

liesl

liesl

28-05-2014 om 17:08

ik kon de vluchttijden zien bij het boeken, zie ik nu achteraf. Ergens tussen die flinke berg aan informatie. Daarom zeg ik al: dat we laat heen vliegen, en heel vroeg terug vliegen is jammer, maar daar is weinig aan te doen. had ik kunnen weten, is niet anders. Maar dat ik dan op de laatste dag (donderdag) de hele dag geen hotelkamer heb, dat die er niet bij zit omdat we toch om 1 uur 's nachts vliegen, dat had ik niet verwacht! en dat staat er ook niet bij. ik begin nu toch te twijfelen of de laatste dag de kinderen wel in het waterpark mogen etc. toch nog even bellen.

Katniss

Katniss

28-05-2014 om 18:56

Verschillend

Ik heb het al regelmatig meegemaakt dat we laat terug vlogen. Een keer heb ik dankzij mooi acteerwerk ('oh nee, mijn dochter doet nog een middagslaapje') nog tot 20.00 uur de kamer mogen houden. Twee jaar geleden stonden we wel op straat. Er was gelukkig een kamer beschikbaar waar je nog kon douchen, en je mocht ook gewoon de hele dag van de hotelfaciliteiten gebruik maken. Het is mij reuze meegevallen. We zijn nog naar het strand geweest, bij het zwembad, vervolgens in het hotel douchen en toen de bus in.

Suze

Suze

28-05-2014 om 19:32

Geen drama

Net als Katniss zelfde ervaring. Geen drama van maken, gaat vaak prima met nog douche/omkleedfaciliteiten. En je mag verder vast alles gebruiken, alleen je kamer niet meer.

Zoek even gegevens van hotel op internet en mail ze zelf, kan je veel makkelijker je vragen kwijt dan via de reisorganisatie.

Echt, geen drama van maken, komt vast goed. En misschien kan je een kamer bijboeken, maar kost vaak geld, en de vraag is of zo'n gratis omkleedkamer dan niet voldoende is. Je bent toch vaak de hele dag buiten, althans, wij wel.

Jasmijn

Jasmijn

28-05-2014 om 23:22

ook een keer gehad

Wij hebben dat ook een keer gehad, we wisten nog niet hoe we het zouden oplossen maar in die vakantie week leerden we mensen kennen die een paar dagen langer bleven, hebben we daar de laatste dag nog even op het eind van de middag gedoucht in hun huisje (het was een huisjespark en wij moesten er voor 11.00 al uit) en ons omgekleed.
Als dat niet het geval was had ik bedacht om gewoon lekker de hele dag bij het zwembad te hangen en me gewoon op het einde van de dag daar omkleden en de reiskleding aan. (tasje met extra kleding mee om dan om te kleden) de koffers konden we die dag stallen in een opslag bij de receptie.

Bennikki

Bennikki

30-05-2014 om 01:00

Volgens mij

Heb je gewoon een 8-daagse vakanie geboekt. Dat betekent dat je voor 7 nachten hebt betaald. Ongeacht de tijden van je vlucht (die je bij het boeken nog niet weet, chartervluchten kunnen tot het laatste moment nog gewijzigd worden) kun je je hotel gewoon de volledige tijd gebruiken. Dat je heel vroeg weg moet, is sneu voor jou, maar het hotel gaat geen andere mensen op jouw kamer boeken. Dus je hoeft niks te regelen, je gebruikt gewoon je kamer tot het laatste moment.

Jasmijn

Jasmijn

30-05-2014 om 09:02

Denk het niet hoor Benniki

Na die laatste (7e) nacht zit je vakantie er voor het hotel gewoon op, zij willen vaak dat je rond 11.00-12.00 wel vertrekt uit de kamer, kunnen ze beginnen met de schoonmaak en hem weer vrijgeven voor de volgende gast. Als de gast pas om 20.00 uur vertrekt uit die kamer, dan kunnen ze hem dus voor een gehele dag/nacht niet meer verhuren en dat kost €€€

Hadewich

Hadewich

30-05-2014 om 11:15

Jasmijn en Benikki

Benikki: dat dacht ik dus ook.
Jasmijn: als je 7 nachten in het hotel hebt, maar je moet de laatste avond al vertrekken, dan heb je dus nog wel de hele dag je hotelkamer totje beschikking, eigenlijk zelfs tot de volgende dag. Je maakt er alleen 's nachts geen gebruik meer van, omdat je al zo vroeg vertrekt. Bijvoorbeeld: je laatste dag is zaterdag, je moet dan om 11 uur 's morgens uit je kamer zijn. Je vlucht vertrekt echter al vrijdagavond en je komt dan zaterdagmorgenvroeg in Nederland aan. Dan heb je dus die vrijdag nog gewoon je hotelkamer.

Maar blijkbaar worden er achtdaagse vakanties verkocht met 6 overnachtingen, omdat al duidelijk is wanneer de vluchten zijn.

Niet moeilijk doen

Je bent niet de enige en ik zou zeker niet bellen. Zoals gezegd, de kamer moet je wel uit, want die moet schoongemaakt, maar van de faciliteiten kun je vast nog wel gebruik maken.

Dalarna

Dalarna

31-05-2014 om 20:15

tja

Een 8daagse vakantie met 6 overnachtingen kan volgens mij niet. Ik zou dus wel bellen/mailen om te vragen hoe het zit. Ik weet graag van tevoren wat ik kan verwachten.

Suze

Suze

31-05-2014 om 20:33

Dalarna

Natuurlijk wel!

Je hebt toch een 8-dagenvakantie geboekt, niet een 7-overnachtingenvakantie?!

Het gaat erom wat je als klant mocht verwachten en dat hangt er ook weer vanaf wat er aangekondigd is.

Ik zou gewoon een mailtje aan hotel sturen, weet je hoe zij er tegenaan kijken en wat er evt. nog extra geregeld man worden. En als je geen kamer hebt, geen drama van maken.

Nb. Lies: hoe oud zijn je kinderen? Hebben ze nog middagslaapjes?

Vermeld dat dan richting hotel.

amk

amk

02-06-2014 om 07:30

begin van de vakantie

niet op de dag zelf maar vlak na aankomst al vragen. Vaak kun je er dan een nacht bij boeken.
Bij een goedkope charterreis kun je er van uit gaan dat je op onmogelijke tijden vliegt en aankomt, daarom kunnen ze goedkoop aangeboden worden.

Bij minder gebruikelijke bestemmingen maak je sneller gebruik van lijnvluchten en heb je het iets minder, maar ik vind om 23 uur vertrekken ook niet fijn. Ben wel op een fijne tijd weer in NL

+ Brunette +

+ Brunette +

04-06-2014 om 21:57

Je mag de faciliteiten nog wel gebruiken.

Ik zou me geen zorgen maken. Het complex heeft er toch baat bij dat je met een goed gevoel weggaat? Ze willen echt niet bekend staan als die ene uitzondering waar ze je midden op de dag de straat opgooien. Het kan het personeel niets schelen als je nog een dag bij het zwembad hangt. Wie heeft er last van? Om je helemaal gerust te stellen: in sommige vakantiecomplexen komt de plaatselijke bevolking stiekem aanschuiven. Aan zulke verstekelingen wordt weleens gevraagd of ze willen vertrekken maar zelfs in zulke gevallen knijpt het personeel weleens een oogje dicht als het niet zo druk is of als ze wat drankjes bij de bar bestellen ("entreegeld"). Dus dat je weg moet als je daar net een week betaald hebt gelogeerd lijkt me onvoorstelbaar.

Eens met Brunette

Je mag die dag inderdaad nog van de faciliteiten gebruikmaken.

Wij hebben dat vaker gehad, late vlucht en dan al voor 12 uur je kamer uit moeten. Vaak is je kamer dan alweer verhuurd voor de volgende vracht gasten, maar soms heb je geluk en kun je tegen een klein bedrag de kamer aanhouden tot je weggaat. Informeer dat even een paar dagen voor vertrek bij de receptie.

Relax, en ga gewoon die dag nog lekker door met vakantie vieren. Elk hotel heeft wel een aparte douche (je bent echt niet de eerste) en je koffers kun je opslaan.

Ga nog lekker met je gezin naar het strand of in het complex lekker bij het zwembad. Je kunt de hele dag nog heerlijk pret hebben in het waterpark! Maak jezelf in ieder geval vooraf al niet gek, zonde van je energie en nergens voor nodig. Want op deze manier bekort niet het reisbureau maar jijzelf je vakantie?

Fijne vakantie, klinkt goed met dat waterpark en all inclusive!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.