Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Liesl

Liesl

05-12-2016 om 10:24

Kroatië

volgend jaar zijn onze tienermeiden 13 en 15 jaar. Ze houden van zwemmen maar ook van leuk winkelen, mooie natuur en sfeervolle stadjes. we hebben meestal een erg afwisselende vakantie. Ik hoor van veel mensen dat ze heel enthousiast zijn over Kroatië, en dus willen we dat eens proberen.

Welke regio/stad kunnen jullie aanraden, misschien zelfs een camping? Of afraders, ook erg welkom. De adviezen op deze site waardeer ik meestal heel erg, meer dan de waarderingen die je verder op internet kunt vinden. ben benieuwd!

Puck

Puck

05-12-2016 om 12:55

Istrië

Ik denk dat Kroatië inderdaad leuk voor jullie kan zijn. Ik ken alleen Istrië en dat voldoet wel aan jullie wensen. Denk dat Porec en Pula leuke plekken zijn om te winkelen en cultuur te snuiven. Allebei zijn badplaatsen dus in de omgeving zijn genoeg stranden. Ook zijn er veel campings aan de kust die hun eigen strand hebben.
Aan de Kvarnerbaai zijn Opatija en Rijeka leuke stadjes. Wat "achterland" betreft met natuur vond ik het gebied bij Opatija/Rijeka mooier dan bij Porec/Pula.

Puck

Puck

05-12-2016 om 12:56

snorkels mee

Vergeet trouwens niet snorkels mee te nemen, bijna overal voor de kust kan je snorkelen. Ene plek wel meer vis dan de andere.

camping kazela

Hoi,

Wij zijn geen types die 2x naar dezelfde camping gaan. Maar in dit geval hebben we het wel gedaan.

Camping Kazela (in plaatsje Medulin) is een heerlijk ruim opgezette camping. Je mag bij aankomst je eigen plaatsje uitzoeken. Hoewel het een heel grote camping is merk je daar niets van.

12 kleine zwembaden, dus er is er altijd wel eentje waar je lekker in kunt dobberen. Maar de zee kan je ook direct in duiken.

Grasvelden, geen rotsbodem.

Er is voor de jeugd niet veel te doen maar onze meiden hadden dat niet nodig. Zij vermaakten zich prima met snorkelen, lezen, volleyballen etc.

Veel schaduw plaatsen (want het kan er wel knetter warm zijn) maar wij zijn gek op die warmte.

Echt een aanrader!!!!

o ja, vergeet ik nog.....

Naast deze camping (nou ja, er dicht bij dan ) ligt camping Medulin.

Deze camping raad ik je ten zeerste af.

We zijn beide jaren daar even geweest om te kijken wat mensen nu trekken om daar te gaan staan. Wij hebben het niet kunnen ontdekken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.