Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Threeboys

Threeboys

09-12-2015 om 20:28

Kopenhagen met tieners

Hoi

Iemand wat goede tips voor Kopenhagen met tieners? Restaurantjes ook welkom!

Groetjes

Vakantie wijngaard

Vakantie wijngaard

11-12-2015 om 19:52

Afgelopen zomer geweest

We zijn deze zomer in Denemarken geweest, met 1 puber. Kopenhagen city card is erg makkelijk. Meeste musea en kerken geven dan gratis toegang. Het OV is dan ook gratis. Het voordeel van de kaart is dat je de gratis musea "even" induikt, en dan soms verrast wordt. Het leukste museum vonden wij het Aros museum in Arhus.
In kopenhagen hebben we ook een kerktoren beklommen, echt buitenlangs tot boven langs de toren. Heel gaaf!
Hamburgers eten bij Luna. Verder had je een wijk in de buurt van de universiteit, waar veel lunch restaurants adverteren met all you can eat aanbiedingen.
Ben sflevht in namen, dus weet niet hoe het restaurant heette waar wij aten.
Blijf je alleen inKopenhagen? Er is ook een Viking museum, boven Kopenhagen. Vond puber machtig interressant. En zo'n giga zeil-oorlogsschip uit 1800 (?). Oud dus. Maar je mocht het hele schip doorlopen, kanonnen aanraken, in de zeilen klimmen. Ook zeer gewaardeerd.
Wij vonden het een geslaagde vakantie. Veel plezier!

Tivoli

Ik weet niet wanneer jullie willen gaan maar als het open is, is Tivoli natuurlijk fantastisch! Een pretpark middenin de stad, echt fantastisch. Mijn dochter en ik waren er vorig jaar tijdens Halloween. Sprookjesachtig mooi.

Kopenhagen is enig en heel goed te belopen. Kastelen op loopafstand (daar waar de kroonjuwelen te zien zijn, ben even de naam kwijt) enzo.

Qua van eten is Kopenhagen ongelooflijk duur trouwens dus ik zou het wat simpel houden. Er zijn aardig wat cafe's waar je kunt eten of Wagamama bv (soort noodle kantine, heel goed!), restaurants zou ik niet te vaak doen. Das echt een aanslag op je budget.

annet

annet

13-12-2015 om 18:46

per fiets

Wij hebben afgelopen zomer in Kopenhage fietsen gehuurd. Kopenhagen is erg fiets vriendelijk. De hippie wijk , Christiana, vonden we erg leuk om te bekijken. De ronde toren is ook een aanrader Het stationsgebouw vonden mijn pubers ook leuk. Langs de nye haven zijn veel restaurants en terrasjes, maar wel prijzig. In de nye haven kun je segways huren, waarmee je de stad kunt verkennen

Uit eten tip

In heel Zweden hebben ze 'tagesrät' wat zoiets betekent als dagschotel. Ell restaurant rond lunchtijd bied het aan. Je krijgt vaak n salade vooraf, een blikje drinken, een vastgesteld menu wat buiten vaak al aangekondigd wordt en koffie of thee na. Onder een tientje ben je dan klaar. Laat je niet n oor aannaaien als toerist door dingen van het menu te kiezen. Ze proberen t vaak, maar je betaald je blauw. Dit geldt dus alleen voor de lunch!!!! Een Hollands broodje voor de lunch kennende daar niet. Ze eten altijd warm s middags. Neem voor s avonds wat lekkers mee uit de bakkerijtje voor op je kamer. Het bespaart je handen vol geld!!!!

Dorry1

Ligt Kopenhagen niet meer in Denemarken? ))

Woehaaa

Zit te slapen. Sorry! Geld voor Zweden en Stockholm in t bijzonder. *proest*

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.