Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Mams

Mams

07-09-2016 om 21:37

Kerstvakantie: ideeën voor een paar dagen er uit?

Wij hebben komende decembermaand iets te vieren en willen er met ons gezin (2 ouders en 2 kinderen, 7 en 9 jaar) in de kerstvakantie op uit. We dachten eerst aan een (extra) weekje skieën, maar dat is spannend wat sneeuwzekerheid betreft. Vervolgens overwogen we een paar dagen naar Disneyland Parijs te gaan, maar lees op internet dat dit in de kerstvakantie altijd superdruk is en heel koud om dan lang in de rij te staan. Ook niet echt een aanrader dus.

Heeft iemand van jullie een leuk idee? 5-7 dagen, mag iets bijzonders zijn dat je normaal niet zo snel doet.

Of heeft iemand een steengoede tip voor een skigebied dat in de kerstvakantie flink sneeuwzeker is?

Ik hoop op lekker veel ideetjes zodat we geinspireerd raken om iets leuks te gaan regelen

Whistler/Canada

is sneeuwzeker met kerst!

vlinder72

vlinder72

07-09-2016 om 21:44

hooggelegen gebieden

Skiën in kaprun of kuhtai lukt vast wel. Even z oeken naar sneeuwzekere hooggelegen gebieden.

wat ook leuk kan zijn is een treinrondreis door Zwitserland. Wordt aangrboden door de treinreiswinkel. Ik ken iemand die dat gedaan heeft in de winter met kinderen en het was super.

of een stedentrip?

Noorwegen

Met sledetochten en zo.

liedewij

liedewij

08-09-2016 om 11:06

lapland

Sneeuw, hondentrektocht, sauna, mooi hotel.

tictac

tictac

08-09-2016 om 11:10

ook altijd met kerst

Wij skien ook altijd met kerst en hoewel we soms een week van tevoren nog twijfelden of we moesten gaan ivm weinig of geen sneeuwval, hebben we altijd prima kunnen skien. Wij gaan al 10 jaar naar het Katschi gebied.

Sukran

Sukran

08-09-2016 om 11:42

Max een week?

Als het maar 5-7 dagen is, dan valt huisje in Denemarken af maar kan het wel aanraden. Zeker zo'n huisje met zwembad en sauna... En anders ticket naar Reykjavik?

Puck

Puck

08-09-2016 om 14:52

Huh Sukran?

Waarom valt voor 5-7 dagen Denemarken af. Wij zijn ook wel eens in de kerstvakantie een weekje naar Denemarken geweest. Niets mis mee volgens mij?

Puck

Puck

08-09-2016 om 14:53

OF in plaats van sneeuw

Misschien ook leuk om een weekje in de zon te boeken? Antillen? Gambia? Isla Marguarita?

Sukran

Sukran

08-09-2016 om 23:34

Puck

Omdat (in mijn herinnering) de huur van die huisjes vaak voor minimaal 8 dagen is. Maar ik kan het helemaal fout hebben, dan is Denemarken zeker een optie!

Puck

Puck

09-09-2016 om 09:13

Sukran

HAha, nou meestal noemen ze het 8 dagen maar is het gewoon een week hoor. Van zaterdag tot zaterdag is een de volksmond een week maar in de reiswereld staat 8 natuurlijk langer. En dan nog: je kan best een huis voor 8 dagen huren en er maar 5 dagen zitten natuurlijk, ze zullen je vast niet gijzelen tot de huurtermijn verstreken is denk ik haha.

Triva

Triva

09-09-2016 om 09:27

klopt

Een reiziger telt meestal in nachten (en noemt dat dan dagen) een reisbureau telt in dagen overdag en dat betekent dat een reis waarbij je vliegt op de derde van de maand om 23:50 en terugvliegt op de achtste van de maand om 00:10 een reis van zes dagen...

Als iemand 5-7 dg weg wil is dat dus max een week dus van za-za bijv.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.