Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

vakantiezoeker

vakantiezoeker

03-04-2016 om 19:08

karinthië?

hallo allen.
Ik zat voor dit jaar te denken aan oostenrijk, karinthie, bv worthersee. ziet er wel lekker (warm) uit. kinderen willen graag zonnetje, ik ook wel wat zien. Is dit een beetje een leuke plek? wie weet iets leuks?

Stenna

Stenna

03-04-2016 om 19:28

Ossiacher See

Zijn wij weleens geweest. Was erg mooi weer en erg mooi meer. Ook voor bergwanderlaars leuk. We zaten op een vakantiehuisjes park (met vooral duitsers en denen), erg luxe met veel leuke activiteiten. Ernaast was ook een vacancessoleil camping (met veel nederlanders). Voor kinderen wel een aanrader, voor tieners ietwat saai.

bieb63

bieb63

03-04-2016 om 20:53

jaren geleden in karintie geweest, en....

2 weken!! alleen maar regen (midden in de zomer). Kan je natuurlijk altijd gebeuren, ook in Spanje of Griekenland, maar door de situering van de bergen plus geen zee is er een relatief grote kans dat een regengebied niet overwaait, maar er blijft hangen. Met alle gevolgen van dien....... Tuurlijk is het onze persoonlijke rotte ervaring, maar dat overkomt je daar wel eerder dan in Spanje e.d.

Henriette123

Henriette123

03-04-2016 om 22:42

Heerlijk

Wat mij betreft is Karinthië een aanrader.
Wij hadden hier twee weken heerlijk warm weer, maar ook weer niet bloedheet.
Je zult er ongetwijfeld meer kans op regen hebben dan in bijvoorbeeldSpanje,
maar je zit wel aan de goede kant van de bergen.
Lekker zwemmen in het meer, maar ook wandelen in de bergen, zelfs in de eeuwige sneeuw,
en mooie stadjes en dorpen bezoeken. Voor elk wat wils

Puck

Puck

04-04-2016 om 07:44

Oostenrijk is mooi

Wij zijn vorig jaar en het jaar ervoor naar Oostenrijk geweest en zowel in Karnthië als in Tirol hadden we geen geweldig weer. Wel af en toe wat zon, maar zeker geen hele zonnige en warme dagen. Wel fijn weer voor als je actief wilt zijn en lekker wilt bergwandelen of stadjes wil bezoeken. Voor echt een zonvakantie trekken wij door naar Kroatië.

Triva

Triva

04-04-2016 om 08:26

Bieb

'maar door de situering van de bergen plus geen zee is er een relatief grote kans dat een regengebied niet overwaait, maar er blijft hangen. '

Dat klinkt onlogisch. Nooit iets over loef- en lijzijde geleerd?

http://www.goeievraag.nl/wetenschap/natuurkunde-scheikunde/vraag/33873/berg-loefzijde-lijzijde-kant-valt

margaretha

margaretha

04-04-2016 om 15:19

lang geleden

ben ik 2x daar op vakantie geweest. Volgens mij beide keren warm, warm en nog eens warm. Maar dat kan dus ook toeval geweest zijn.

bieb63

bieb63

04-04-2016 om 21:37

triva

Sorry, maar geen examen gedaan in aadrijkskunde..... Dus ooit wel van gehoord, maar weet niets over details.
Hoe dan ook, het was bewolkt en regenachtig (eind juli/begin aug) en dat heeft daar 2 weken gehangen. En ik realiseer me dat dat ook gewoon simpel pech kan zijn, ondanks het feit dat ik van meerderen weet dat ze in dat gebied een natte en bewolkte vakantie hebben gehad.
Mijn eigen ervaring was overigens wel, dat het niet of nauwelijks waaide en dat die wolken boven je hingen en niet verschoven (misschien gewone logica??).
Overigens ben ik ook ooit eens midden in de zomer in de Langedoc geweest ("halsje" van Frankrijk richting Spanje), de zon scheen volop, maar er was een enorm koude wind. En dat kwam dus doordat de wind vanuit Spanje waaide, dwars over de Pyreneen waar sneeuw lag. Ja, zo kan je zomaar tegen dat soort niet van te voren bedachte dingen aanlopen.

Stenna

Stenna

04-04-2016 om 22:01

maar

ben ook geen ster in aardrijkskunde hoor, maar dacht toch dat Karinthie aan "de goede kant" van de Alpen lag? De zuidelijke, warme kant?

Pimpelpaars

Pimpelpaars

05-04-2016 om 00:21

Heerlijk

Wij hebben er een heerlijke vakantie gehad. Halverwege de berg was er in het dorpje een zwemmeer met heerlijk water. Daar stond het om bekend omdat de zin op de zuidhellingen zo fel schijnt, worden de meertjes lekker warm. We vonden de mensen ook gastvrij en kindvriendelijk.
We konden ook leuke uitjes doen. Kabelbaan, bergtrein (dat was wrleen stukje rijden ), stadsbezoek,kastelen, grot bekeken.

Ik vond het wel ver rijden,maar wij gaan dan ook bijna nooit zo ver.

40er

40er

05-04-2016 om 07:28

over het algemeen

Over het algemeen heeft Karinthië het mooiste weer van Oostenrijk. Steiermark het meest natte weer. Beide gebieden zijn mooi hoor.
Weer is altijd afwachten.

Rondom de meren zijn altijd wel campings te vinden.

Yura

Yura

05-04-2016 om 18:05

Gek op Oostenrijk

Wij zijn gek op Oostenrijk, komen er een paar keer per jaar, meestal in Salzburgerland, maar zijn ook wel eens bij de Ossiachersee geweest. Zowel winter, zomer, voor- en najaar. Je kunt inderdaad pech hebben met het weer. Maar meestal treffen we het goed, afgelopen jaar was het zelfs wekenlang bloedheet een beetje te eigenlijk, maar goed dan pak je de cabinelift en zoekt het hogerop om lekker te wandelen.
's Zomers combineren we het vaak met Kroatie, dus eerst een weekje lekker actief en dan een weekje zon, zee en strand.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.