Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

zebra

zebra

09-07-2014 om 20:23

kano varen omgeving de Moezel

wie heeft er ervaring met kano varen in de omgeving van de Moezel? We vertrekken binnenkort op vakantie en de kinderen (pubers) willen graag kano varen. Kunnen ze dat daar veilig doen onder begeleiding? Ben zelf absoluut geen waterrat, slechte zwemmer, dus zie het niet zitten om zelf ook in een kano te gaan zitten om zo een oogje in het zeil te houden.

notje

notje

09-07-2014 om 20:37

even zoeken en..

dit gevonden http://www.mosel-kanutours.de/

Ik weet natuurlijk niet waar jullie aan de Moezel zitten,maar op google kun je vast iets vinden.Wij gaan zaterdag die kant uit,maar met onze jongere kinderen gaan we dit maar niet doen

zebra

zebra

09-07-2014 om 20:40

wel veel info

over het huren van kano's maar niet of er ook tochten zijn waar begeleiding bij is. De pubers kunnen uiteraard goed zwemmen, mijn man ook maar ikzelf dus amper dus geen kano tochtje voor mij.

zebra

zebra

09-07-2014 om 20:57

we zitten in omgeving Traben-Trarbach

wel zo handig natuurlijk om dit ff erbij te zetten

Evanlyn

Evanlyn

11-07-2014 om 20:16

gezellig zebra...

wij ook!

Evanlyn

Evanlyn

11-07-2014 om 20:21

en zo te zien...

is er geen begeleiding bij. Dat had ik ook wel prettiger gevonden. Maar misschien kunnen ze bij het VVV in Traben Trarbach meer vertellen.

Annet

Annet

11-07-2014 om 20:32

begeleiding bij kanotochten?

Juist bij kanotochten heb ik dat nog nooit meegemaakt. Je vertrekt vanuit een bepaald punt, gaat zelfstandig kanoën en levert de kano ergens af. Je krijgt een mobiel nummer mee voor als er een probleem is. Zo nodig wordt je vanaf eindpunt weer teruggebracht naar beginpunt. Je zit in een kano met 2-3 personen.
Begeleiding heb ik allen meegemaakt bij raften. Dat is ook nodig. Daar zit je al snel met 8-10 personen in een boot.

Marjoleine64

Marjoleine64

11-07-2014 om 20:50

En zeker op de Moezel

is het rustig peddelen en is begeleiding echt niet nodig. Het is geen wild water of zo, het grootste gevaar is dat ze de aankomstplek voorbij varen en tegen de stroom in weer terug moeten. Maar meestal staan daar wel duidelijke borden en vaak ook grote groepen mensen.

zebra

zebra

12-07-2014 om 11:13

met begeleiding

bedoel ik eigenlijk dat ze met een groep meegaan zodat de kans dat ze het eindpunt missen wat kleiner wordt.

Eindpunt

Gewoon zelf bij het eindpunt gaan staan.

Je zwaait ze uit, rij met de auto een stuk verder met een picknick wachten tot ze voorbij komen, kunnen zij pauzeren en bij het eindpunt wacht je hen dan weer op.

Zij kunnen goed zwemmen, smeer ze HEEL goed in tegen de zo'n, petje op, waterschoenen of gympen die nat mogen worden, geef ze geen kostbare spullen mee en verder kan er niets mis gaan.

Ik heb vroeger heel wat keren met vriendinnen of broer/zus in een kano op de Semois gezeten in de Ardennen en dat deden we al vanaf dat we een jaar of 10 waren.

zebra

zebra

21-07-2014 om 14:49

genoeg andere dingen

te doen gehad tijdens onze vakantie en het kano varen hebben ze dus maar laten schieten.

Evanlyn

Evanlyn

27-07-2014 om 23:09

hier

zijn alleen de groten gegaan, en dat was maar goed ook want de stroming was toch wel sterk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.