Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Engelandvaarder

Engelandvaarder

16-07-2014 om 14:27

kamperen er wel kinderen in Nederland

Tijdens onze zeer geslaagde fietsvakantie in (Noord) Nederland vorig jaar zochten we vaak kleine campings op om te overnachten. Dit waren soms SVR campings, en soms andere kleine (boeren)campings. Alles was er prima geregeld, maar na een paar weken kregen we wel het gevoel dat er in NL alleen nog maar door bejaarden gekampeerd wordt.
Niet echt een probleem (ze waren best vriendelijk die outjes) maar er was weinig kans voor onze kinderen (nu 10 en bijna 14) om leeftijdgenoten te ontmoeten.
Dit jaar gaan we weer, nu waarschijnlijk richting Zuid Holland/Zeeland. Wie heeft er tips voor leuke campings waar we kans hebben om gezinnen met wat oudere kinderen tegen te komen. We zoeken geen campings met vermaak (misschien is dat ook wel het probleem).
Of moeten we concluderen dat kamperen in NL zo niet cool is dat niemand zijn kinderen nog meekrijgt?

mieke

mieke

16-07-2014 om 14:37

ja wel

Wij kamperen wel maar wel op een camping met faciliteiten zoals een zwembad.

Geen idee of er dan vermaak is want daar hebben wij nog nooit gebruik van gemaakt. Misschien ook een idee om die vooroordelen te laten varen. Lang niet iedereen op een camping met vermaak is hierin geïnteresseerd.

En op de camping op Schiermonnikoog barst het ook van de kinderen. Dus ja, er wordt echt nog wel gekampeerd. Misschien hebben jullie pech gehad.

Angela67

Angela67

16-07-2014 om 14:48

actie/reactie

als er weinig kinderen zijn komen er weinig kinderen.
en de kans op kinderen is natuurlijk klein als er maar weinig plekken zijn. dus ja, het is een risico dat je neemt.
gr Angela

Engelandvaarder

Engelandvaarder

16-07-2014 om 14:53

dankje

(mooie verschrijving: outjes....

Dank je Mieke. Even voor de duidelijkheid, geen vermaak zoeken heeft niet zoveel met vooroordelen te maken. Ik meldde dat omdat we vaak alleen een plek nodig om te slapen (we gaan meestal de volgende dag weer verder).

Juno

Juno

16-07-2014 om 15:11

Middelgrote camping

Ik ga met de kinderen naar middelgrote campings, niet voor mij maar voor hen. Met 15 staplaatsen is de kans op kinderen in én de goede leeftijdscategorie én met wie het klikt nogal klein.
Ik heb dan een camping met animatie waar we geen gebruik van maken, maar ook met kinderen. Als je alleen blijft slapen hebben de kinderen ook geen tijd om vrienden te maken dus dan maakt het niet uit op welke camping je staat.

Annet

Annet

16-07-2014 om 15:42

Niet naar kleine campings

Wij kamperen elk jaar maar we gaan in de zomervakantie niet naar een kleine camping (zoals svr of boerencamping). Voor kinderen boven de 8 jaar vind ik die niet meer geschikt, behalve voor een weekendje.
Inderdaad, graag met zwembad, tafeltennistafel en wat meer gasten.
Animatie zoeken wij ook niet.

Brianna F

Brianna F

16-07-2014 om 17:24

mijn 2 centen

Mensen met kinderen die daar alle weken blijven staan zoeken ook vertier voor de kinderen, dus een grotere camping, zwembad, animatie e.d. Dan vallen de kleinere campings af.

aardbei

aardbei

16-07-2014 om 21:31

Andere campings

Vriendin van mij is vandaag nog vertrokken naar een Nederlandse camping. Zij zijn met twee zonen van 11 en 14 naar de lemeler esch. Kijk daar maar eens: alleen maar gezinnen! Kies voortaan een camping met zwembad of een populaire natuurcamping, dan zit je goed. Boerencampings zijn voor senioren, die komen daar voor de rust dwz: geen kindergedoe of in ieder geval niet te veel. Fijne vakantie!

bibi63

bibi63

16-07-2014 om 21:48

nou....

Onze dochter is net terug van een paar dagen kamperen (6 meiden van 14/15) op een heel kleinschalige kampeerboerderij (Het Geertje, tussen Zoetermeer en Zoeterwoude). Top gehad. Buiten de leuke boerderij en kano's daar geen top vertier, maar dat was ook niet nodig, ze hadden genoeg aan elkaar en andere jongeren aldaar. Voor gezinnen is er in de nabije regio genoeg te doen. Vlakbij Noord-AA strandmeer bij Zoetermeer met alles erop en eraan bij Zoetermeer. De kust bij Scheveningen e.o. en uiteraard Den Haag, Leiden enz enz en alles wat er te doen is in die steden.
Bibi

Kaaskopje

Kaaskopje

16-07-2014 om 23:47

Voor zover ik het weet

is kamperen in NL met kinderen nog steeds heel erg 'cool', maar gemiddeld genomen niet op de plaatsen waar jullie graag heen gaan blijkbaar.

Als je kinderen gezelschap van kinderen missen, zou ik een compromis zoeken tussen wat voor jullie nog prettig te noemen is en voor de kinderen leuk. Iets minder natuur misschien

Barvaux

Barvaux

17-07-2014 om 11:13

je moet kiezen

Of lekker goedkoop omdat je maar 1 nachtje blijft of wat meer betalen en meer kans op kinderen. Animatie zijn ook sport- en spelactiviteiten waar kinderen op af komen. Je hoeft niet mee te doen aan de kinderdisco en het knutselen.

Het kan ook zijn dat jij vorig jaar nog in het voorseizoen of naseizoen was in de regio die op dat moment nog vrij was. Die regio gaat vooral naar andere regio's binnen Nederland.

Waarom blijf je ook niet eens ergens twee nachtjes als je kinderen het fijn vinden om aansluiting te krijgen? Hoe kun je nu op 1 avondje het gezellig krijgen? Dan moet je wel een heel extravert kind hebben.

Engelandvaarder

Engelandvaarder

18-07-2014 om 20:32

He gelukkig!

Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties. Fijn om te horen dat er wel wordt gekampeerd, maar we moeten dus op zoek naar wat grotere campings met zwemgelegenheid. Ik ga maar een lijstje maken van natuurcampings om te beginnen.
Onze kinderen maken inderdaad redelijk makkelijk contact (wel vooral in Engeland uitgetest). Ze hoeven ook niet echt vrienden te maken, maar wat aanspraak zou wel leuk zijn.
Ik zie het weer helemaal zitten!

Tijgeroog

Tijgeroog

18-07-2014 om 21:02

Maar wat meer algemeen

Als ik kijk naar de kinderen bij ons op school zijn er toch maar weinig die gaan kamperen. Veel gezinnen gaan of ergens in een appartement, of huren een stacaravan of een huisje. Een enkeling heeft zelf een stacaravan op een camping in de buurt en dan heb je het wel gehad. Als ik vertel dat wij met een tent op vakantie gaan word ik altijd verbaasd aangekeken,

Katniss

Katniss

18-07-2014 om 21:20

Oh echt?

Hier op school zijn juist heel veel kampeerders, van het soort dat 35 euro voor een overnachting veel te duur vindt

hangt er vanaf

Hangt er vanaf denk ik. Mijn vriendinnen gaan kamperen en mijn broers en zussen ook.
Natuurlijk zie ik de laatste jaren ook steeds grotere en luxere mobile homes met satelliet, caravans en vouwwagens op het terrein en de kampeerterreinen zelf zijn ook steeds luxer met meer huisjes en hutjes in de verhuur.
Zelf denk ik ook weleens: dit is het laatste jaar geweest, maar dan laat ik me toch weer overhalen door de kinderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.