Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-07-2016 om 11:45

Jongerentoer, waar naartoe

Dochter van 12 is met beste vriend op jongerentoer van de ns. Gisteren Amsterdam, nu onderweg naar Maastricht. Ze weten nog niet echt waar ze morgen heen willen. Zandvoort zat in de planning, maar echt strandweer is het niet en ze zijn bang dat ze het daar na een paar uur ook wel weer hebben gezien.

Iemand suggesties? Ze willen alleen met de trein, dus niet te ver lopen vanaf het station. Cultuur is niet zo aan ze besteed en ik denk zelf dat ze na twee dagen winkelen daar ook wel klaar mee zijn. Misschien ergens aan zee waar wat meer te zien is dan badgasten?

bieb63

bieb63

15-07-2016 om 12:05

wat ideeen

Als ze richting zee gaan, zou ik Scheveningen doen. Zit vast aan Den Haag en daar is ook van alles te doen en te zien. Om naar Scheveningen te gaan, moeten ze natuurlijk nog wel even de bus of tram pakken.
Of Rotterdam: meer te beleven dan alleen winkelen.

specht

specht

15-07-2016 om 12:12

zandvoort

Wel naar Zandvoort gaan, en als ze daar uitgekeken zijn kunnen ze nog naar Haarlem.
In Zandvoort stopt de trein bijna aan de boulevard.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-07-2016 om 12:22

Haarlem

Ligt het station van Haarlem in de buurt van het centrum?

specht

specht

15-07-2016 om 12:26

Ja, ik schat tien minuten lopen tot het midden van het centrum

specht

specht

15-07-2016 om 12:35

Ikea

Als ze van de ikea houden, kunnen zo ook nog naar de Ikea in Haarlem Spaarnwoude
De Ikea grenst zo ongeveer aan het station

Lia

Lia

15-07-2016 om 20:53

Utrecht

Utrecht is ook leuk. Niet zo grote stad en alles te belopen. Station aan centrum vast. Vanaf station eerst naar Mariaplaats lopen, dan via de Zadelstraat naar de Domtoren (zie je dan goed), evt maar boven. Evt even Domkerk (los van Domtoren op Domplein) in. Verder wat rondlopen over de Oude Gracht met de werfkelders, heel leuk en anders dan de grachten in Amsterdam.

Evt kunnen ze ook met de trein naar het Spoorwegmuseum (wel toegang betalen), maar kunnen ze ook naar toe lopen.

Thursday Next

Thursday Next

15-07-2016 om 21:07

de andere kant op, Harlingen, Delfzijl, kijken bij de havens. Of Den Helder.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-07-2016 om 21:08

Alkmaar

Ze gaan naar Alkmaar. Niet voor het mooie centrum of de kaasmarkt oid, maar omdat daar een Primark zit

Thursday Next

Thursday Next

15-07-2016 om 21:08

oh ja

Stavoren en Sneek zijn ook een leuke combinatie, net als Hoek van Holland en Rotterdam.

Zeeland

In Vlissingen naar het strand, en als ze het zat zijn de trein terug naar Middelburg. Of een retourtje met de veerboot naar Breskens

zebra

zebra

19-07-2016 om 14:17

in navolging op Kenfan

in Vlissingen naar het Arsenaal. Met de huidige boten over varen is niet zoveel meer aan, de oude waren veel gezelliger.

ikke

ikke

26-07-2016 om 14:09

12?

wow.. met 12 al toeren... die van mij moet nog in het dorp blijven

Triva

Triva

26-07-2016 om 14:21

ikke

Met die leeftijd ging mijn zoon naar zijn oom, tante en neef op 4,5 uur reisafstand binnen Nederland. Samen kwam hij met de neef na een paar dagen terug en logeerde toen hier, daarna ging neef alleen terug en ging kind voor zijn derde dag nog ergens met mij naar toe. Nou dan ben je blij met die tienertoer/jongerentoer hoor (financieel gezien) en een kind leert daar veel van om het eens zelf uit te zoeken. Waarom zijn we toch allemaal zo bang geworden?

lilian

lilian

26-07-2016 om 14:25

Die van mij kwamen op hun 12e zeker het dorp uit, alleen al omdat de school in een andere stad stond. Ook heeft eentje met een nichtje op haar 12e door NL getoerd. Wel overnacht bij oma, tante etc. En even bellen/sms'je sturen als ze er waren en vertrokken (appen kon nog niet).

Ik ging ook met al met 12

Met een groep van 6 kinderen. Wij deden trouwens niet moeilijk over een stukje lopen of een bus pakken. We hebben alle pretparken en het Dolfinarium afgwerkt. En dan 's avonds overvielen we een nabijwonend familielid van een van ons of we konden blijven slapen. We hadden wel slaapzakken bij ons.

Dat vind ik dan wel weer opmerkelijk, dat onze ouders dat goed vonden. Want van mijn moeder staat me nog bij dat ze verder vrij overbeschermend was. Als excuus zal ik maar aanvoeren dat ik in een uithoek woonde en we slaapzakken bij ons hadden.

Toen onze inspiratie op was hebben we een dag lukraak door Nederland getreind, willekeurig overstappend op de trein die toevallig op het perron ernaast stond. En dan heel hard gillen als er een plaatsnaam omgeroepen werd, zodat we niet wisten waar ze zouden uitkomen.Spannnennddd

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.