Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Evelien

Evelien

10-03-2015 om 13:14

inspiratie zomervakantie dagbesteding in nederland (low budget)

Deze zomervakantie gaan wij niet op vakantie: we willen echt even wat tijd om aan het huis te klussen, en het budget is al grotendeels opgeslokt in de meivakantie.
Man en ik wisselen elkaar ook af qua werkdagen en werkweken, zodat er altijd iemand thuis is voor de kids (meisje 12 en jongen 14). Echter; ik zie de kids niet zes weken lang thuis hangen dus tussendoor willen we ook nog (dat zal dan wel man en ik apart worden i.v.m. werk) hier en daar een dagje weg met ze. Maar: dat mag natuurlijk niet teveel kosten.

Ik kan zelf wel verzinnen, naar het lokale zwembad, de zwemplas en een dagje strand of bos, maar heeft er iemand nog een idee van redelijke lowbudget dagjes weg (en dan denk ik aan iets met een maximale entree van 10 euro). Kwam laatst een dierenparkje voor een tientje, zoiets. Vaak van die pareltjes waarvan je denkt, dat ik dit niet eerder wist ?!

guera

guera

10-03-2015 om 13:35

heb je museumkaart?

Anders is dat misschien wel de moeite om aan te schaffen.
Het gloednieuwe nat militair museum in soesterberg is echt de moeite waard en gratis met museumkaart

Half a twin

Half a twin

10-03-2015 om 14:19

Waar woon je?

Ik kan hier wel schrijven dat Haarlem een leuke stad is met soms voordelige dingen om te doen maar als je uit Groningen moet komen daarvoor dan is je budget wel op.
Als je aangeeft waar je ongeveer woont kunnen we meer dingen in de buurt opsommen.

caton

caton

10-03-2015 om 15:43

leeftijd

Je schrijft dat je een dierenpark zag dat weinig kost. Vinden jouw kinderen danig leuk op hun leeftijd?

Moni

Moni

10-03-2015 om 17:29

Misschien een abonnement op een park/tuin?

Wij hebben eens een gezinsabonnement gehad op Avifauna. Kinderen waren toen nog klein. Ideaal uitstapje om vaak te doen. Grote speeltuin erbij.

Misschien vinden ze een grote dierentuin leuk, Dolfinarium, Efteling, ander pretpark.

Toen wij ons abonnement hadden, konden we ook 1x gratis naar drie andere parken.

Marie

Marie

10-03-2015 om 19:25

waarom niet alleen thuis?

Voor een 12- en 14-jarige hoef je toch niet meer de hele dag thuis te zijn? Toen waren onze kinderen allang geregeld hele dagen alleen thuis.

Barvaux

Barvaux

10-03-2015 om 21:42

inderdaad

Door zeker één dag per week tegelijk te werken zijn er ook meer dagen dat jullie alle vier thuis zijn. Is toch ook leuk?

En tientje entree en je moet er weer flink wat reiskosten tegenaan gooien schiet ook niet op.

Laat je kinderen zelf eens zoeken en geef ze de opdracht om bijv (ik noem maar wat) een aantal dingen te vinden voor max 150 euro?

Kijk ook eens op deze site

http://www.uitmetkinderen.nl/

Daar heb ik vroeger regelmatig leuke dingen vanaf gehaald. En je kunt nu al gaan zoeken naar kortingsbonnen (vakantieveilingen.nl, groupon, dat soort sites) zodat je in de zomervakantie wat leuke dingen 'op de plank hebt liggen'.
Kortingskaarten voor de trein (Kruidvat) zijn ook leuk, mijn kinderen vinden treinreizen heel leuk, en zo kom je nog eens ergens. Veel Nederlandse steden zijn zeer de moeite van het bezoeken waard, zeker als je een museumkaart hebt kun je dan mooie uitstapjes maken. Maar ook zonder dat is een stad leuk om te bezoeken. Van tevoren zelf op de VVV site kijken een een route uitstippelen, ergens lunchen (is goedkoper dan 's avonds uit eten) en verder tussendoortjes zelf meenemen of bij de super halen.
En vooral je kinderen van tevoren al wat af laten spreken met vrienden en vriendinnen (logeerpartijtje?), zodat je eens een extra dag kan werken.
Zijn er nog opa's en oma's in the picture, of ooms en tantes? Ik spreek bijna elke vakantie met mijn zus en schoonzus af om een dag elkaars kinderen te hebben. We wonen wel bij elkaar in de buurt en de kinderen kunnen het samen prima vinden, zelfs al variëren ze in leeftijd van 3 tot 15. Hele dag vertier met een badje in de tuin/supersoakers bijvoorbeeld. En een dag zwembad is ook leuker met veel dan met alleen zijn tweetjes (plus papa of mama). Dit werkt overigens ook voor vrienden en vriendinnen natuurlijk, maar dat is makkelijker op de basissschool, toen deed ik zo'n uitwisselingsproject ook met een gezin bij ons in de straat.
Zoek ook wat klusjes voor ze, waar je ze misschien ook nog een kleinigheid voor betaalt? Auto wassen, ze kunnen prima helpen in de tuin, en misschien kunnen ze ook helpen bij het klussen in huis? Netjes afplakken kunnen ze vast, en misschien met de roller met latex over de muur van hun eigen kamer?
En ze hoeven niet elke dag wat te doen he, chillen is ook leuk. Dus laat ze inderdaad ook eens een dagje alleen thuis.
Succes!

Ely

Ely

16-03-2015 om 22:04

Vrijwilligerswerk?

Hebben je kinderen een hobby of sport waar ze warm voor lopen? Kunnen ze daar niks mee? bijvoorbeeld ruiterkampen voor gehandicapten of zeil-les (begeleiden) aan jongere kinderen? Honden uitlaat service van tijdelijke aard? Onder het mom van; gun uw hond een extra leuke zomer . Of voor jongere kinderen een schaakles organiseren? Of een toernooi? Of een buurtsport en speldag? Ik verzin maar wat hoor

dagjeweg.nl

http://www.dagjeweg.nl/jongeren
In sommige plaatsen hebben ze een activiteitenperiode voor jongeren in de zomer, al is het maar een week, tegen lage kosten.

Vakantiewerk

Je zoon van 14 kan in de zomervakantie de tijd doden met vakantiewerk. Je dochter van 12 maakt liever afspraken met vriendinnen dan met ouder en broer naar een museum. Misschien kan ze ergens logeren.

Worden bij jullie in de buurt ook zeilkampen georganiseerd of andere goedkope activiteiten , welke door de gemeente worden gesubsideerd zodat ze een paar dagen niet thuis slapen en het gevoel van vakantie hebben.

Ook goedkoop een fietstocht van 25km naar een gezellige plaats of door de natuur.

Persoonlijk vermaken mijn kinderen zich prima met een long board. Dan zijn ze uren buiten en heb je geen kind aan ze. Als ze thuis komen, zijn ze daar en daar geweest. Ze genieten van wat vrijheid .

Als laatste, spaar zegels van een bekende supermarkt (geel met zwarte letters) voor leuke kortingen voor een dagje uit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.