Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Juno

Juno

18-10-2014 om 17:03

Ik ga naar Mallorca en ik neem mee terug....l

Ik ga binnenkort naar Mallorca. Wat is leuk om mee terug te nemen, wat moet ik vooral zien, doen of niet missen?

M2141

De M2141 rijden naar Cala de sa Colabra. Het gaat met name om de weg zelf: een bocht van 360 graden! Aan het begin van de weg staan borden die vertellen wanneer de bussen rijden: als de bussen rijden kun je er niet door. Beneden is een klein kiezelstrand met wat restaurantjes etc.

Tsjor

mallorca

Het ligt er een beetje aan waar je zit natuurlijk. Maar Palma is een prachtige stad. Daar vermaak je je wel een hele dag met door de straten dwalen en de kerk te bekijken.

Vanuit Palma gaat er een oude trein door de bergen. Een prachtige rit van 27 kilometer die uitkomt is Soller, wat ook een prachtige plek is. Met een mooi klein ijsfabriekje, een plein vol terrassen, een trammetje naar het strand. Met kinderen enorm leuk om de doen.

Richting Arenal (wat vreselijk is) staat een prachtig aquarium. Enorm de moeite waard. Heel groot, veel te zien. Vooral de haaien. Indrukwekkend! En het kan ook best regenen op mallorca, vooral rond deze periode dus een binnen activiteit is dan ook nooit weg.

De stranden bij San Jordi zijn prachtige. Mooie baai, helder water. De zee is trouwens overal op Mallorca mooi en lekker.

Op Mallorca eten ze graag Sobrasada. Ik ben er dol op! Het is een soort filet americain maar dan van chorizo. Ze maken er pasta gerechten mee maar in de supermarkt hebben ze ook gewoon kuipjes voor op een broodje. Heerlijk!

Mallorca is prachtig. Geniet!

Alcudia

Ligt aan de andere kant van het eiland. Het heeft een likeurproeverij (souvenir) en in de buurt liggen de imposante druipsteengrotten van Drach.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.