Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Anoniem

Anoniem

02-09-2013 om 10:23

Ijsland/reykjavik

Mijn dochter wil graag naar Reykjavik, en naar de geisers in IJsland. Is IJsland leuk om naar toe te gaan? Is een week geschikt? En welk deel van het jaar is het beste? Ik dacht aan een vliegvakantie van een paar dagen, in de herfstvakantie of in de voorjaarsvakantie.

Tijgeroog

Tijgeroog

02-09-2013 om 14:18

Zomer

Ik wil ook heel graag nog eens, er is veel te zien aan natuur/landschap.

Ik zou wel in de zomer gaan, dan is het wat warmer en zijn de dagen lekker lang.

amk

amk

02-09-2013 om 21:09

Een week!

begin met 3 weken, liefst een maand!

IJsland is geweldig. Half juli tot eind augustus is de beste periode, dan zijn alle binnen wegen ook open. Bij Geysir kun je heerlijk kamperen, dan heeft je tent vloerverwarming. Wij hebben ons eten regelmatig in 1 van de hotpots gekookt. Touwtje om je eitje, voor het onbijt er 6 minuten in hangen.....

Het is dat ik wat weinig vakantie met dochterlief had dit jaar, maar volgend jaar staat het zeker in de optie lijst voor een trektocht van 3 weken. Collega is dit jaar 6 weken met de kinderen heen geweest, camper mee, via de faraeur eilanden (week reistijd) en 4 weken op IJsland zelf. Ik ben stinkend jaloers.

MariaV

MariaV

03-09-2013 om 09:54

Zomer

Ik raad je aan absoluut in de zomer te gaan, in de herfst en lente kan het weer nog heel guur zijn. Een week kan, als je Reykjavik wilt zien en een paar dagtripjes wilt maken. Maar er is zo veel te zien dat ik zelf langer zou gaan. Er is veel cultuur en veel natuur om te bewonderen. Ontzettend open en vriendelijke mensen. Als je gaat, doe het dan goed.
IJsland is ook het paradijs voor mensen die van badderen en zwemmen houden. Zo ongeveer elk dorp heeft een zwembad, soms een prachtig modern wellnessding, soms een "gat in de grond". Je zult er nooit lang vuil blijven.

Vera*

Vera*

03-09-2013 om 19:28

Pech

Mijn moeder en ik zijn er een kleine week geweest begin september. Voor IJslandse begrippen was er toen heel slecht weer, een graad of 8-10.
In Nederland was het 25 graden, lang leve de depressie boven IJsland.
Ik zou wel er zo naar terug willen!

Ingrid

Ingrid

04-09-2013 om 23:25

Ja, leuk

Beste tijd is van juni tot augustus/september. Reykjavik is een leuke, niet al te grote stad. Vanuit Reykjavik gaan er bussen naar bijv. de geijsers, de beroemde watervallen. Dat zijn dagtochten en het is niet ver. En in Reijkjavik is ook genoeg te zien, een oud walvisvangst station, de blue lagoon waar je kan zwemmen in het warme water. Ik zou een vlucht en hotel boeken. Maar het is wel redelijk duur. je kan ook een georganiseerde reis doen, maar je kunt makkelijk zelf die excursies regelen, of een auto huren!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.