Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Jesse_1

Jesse_1

24-06-2014 om 17:31

Iets leuks om te doen in bijv Noord-Frankrijk

Wij denken erover om in de vakantie misschien eerst een paar dagen in Noord-Frankrijk te overnachten en daarna door te gaan naar het Zuiden.

Weet iemand een leuke bestemming/leuke activiteit? Dus een leuke bezienswaardigheid of park. Ook leuk (/te doen ) met jongens van 10-14 jaar, dus niet heel zwaar cultureel - maar ook niet echt speciaal een pretpark.
Iets als futuroscope dachten we al even aan, maar dat ligt nogal zuidelijk.

Of een speciaal stadje of iets in de natuur wat de moeite waard is om eens te zien.

Jesse_1

Jesse_1

24-06-2014 om 17:34

Noord-Frankrijk

Met Noord-Frankrijk bedoel ik dus: in het noorden van Frankrijk, mag zowel oost als west zijn, we hebben nog een einddoel.

Vera*

Vera*

24-06-2014 om 17:54

Arras

Wij zijn twee jaar geleden in de buurt va Arras geweest. Behalve cultuur en natuur ook veel overblijfselen en herdenkingsplekken over de eerste wereldoorlog. De kinderen, toen 13 en14, vonden het na een aarzeling heel erg interessant en intrigerend.

Stenna

Stenna

24-06-2014 om 20:37

Nancy of normandie

wij hebben twee jaar geleden een keer onderweg Nancy bezocht. Wat een verrassing! Is echt een prachtige stad, zeer de moeite waard voor een bezoek. Soort Versailles. Maar of dat leuk is voor jullie jongens is wel een beetje twijfelachtig. Misschien is Normandie dan leuker, met veel dingen over de 2e wereldoorlog, bunkers enzo?
Parc Asterix bij Parijs (als je niet naar Disney World wilt) heb ik wel eens wat over gehoord, maar zelf nooit geweest.
Je kunt natuurlijk ook de Ardennen pakken ipv Noord Frankrijk, daar is allerlei avontuurlijks (kanoën, rafter, touwparcoursen).

marijke

marijke

24-06-2014 om 21:30

Parc Asterix

Geen idee waar je woont. Maar als je een abonnemet neemt op Dolfinarium Harderwijk, dacht ook park Hellendoorn is Parc Asterix gratis.
Was voor ons ooit twee vliegen in een klap.
Leuk parc, Parc Asterix.

Parijs is natuurlijk superleuk!

vlinder72

vlinder72

24-06-2014 om 21:49

Hmmm

Via west:
- Chartres
-Honfleur
-D-day stranden in Normandie
- parijs
- Disneyland

Via Oost:
- Lyon
- Jura
- Elzas
- Luxemburg
- Geneve

Futuroscope

Ik vond het er geweldig en echt de moeite van een stukje rijden waard.

bertje1

bertje1

25-06-2014 om 21:02

futuroscope... eh noorden?

niet echt in het noorden van frankrijk!

Kuifje meets Matisse

Ik zou eerst even in Belgie deze stop maken http://www.museeherge.com/nl, vervolgens naar dit musuem http://museematisse.lenord.fr/fr/Accueil/tabid/40/Default.aspx Schrik niet, het is leuk voor kinderen. Ze mogen tekenen (nee, niet op de muren) en de omgeving inspireert.

Jesse_1

Jesse_1

25-06-2014 om 22:00

Wat een leuke tips!

Ik krijg al helemaal zin in de vakantie, maar het duurt voor ons helaas nog even.

Bedankt, ik ga het een goed uitpluizen!
Gr. Jiska

Jesse-1

Misschien ben je al op pad, maar Mont St. Michel is indrukwekkend, en vlak ervoor ligt een krokodillenfarm.
Toch is het nog een heel eind naar het zuiden. Zoek dus iets onder Parijs.
Als je over rechts rijdt; Parijs-Dijon is een bezoek aan Baune des Messieres (in de Jura) met grottenbezichtiging een aanrader.

Jesse_1

Jesse_1

17-07-2014 om 21:29

leuk

We zijn nog niet weg, zou al wel willen.
De tent is net gister gekocht.

Mijn man is vroeger naar Mont St Michel geweest met vrienden, zijn jeugdherinnering. Hij zal er vast graag weer heen gaan!

Ik zat hier net te kijken om de tips nog eens op een rijtje te zetten en de plannen te gaan maken, met dit weer komt het ook in gevoel steeds dichterbij.

Thnx

Brianna F

Brianna F

18-07-2014 om 16:31

St. Malo

Maisdoolhof dicht in de buurt (labyrint du Corsaire, Mont Saint Michel, Chateau Fougères, Rennes is een leuke stad, St. Malo zelf ook, je kunt een wandeling over de muren maken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.