Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ideeen voor zomervakantie gezocht!

Wij, gezin met twee jongens van dan 12 en 14, kamperen al jaren in de zomervakantie met onze vouwwagen. De kinderen willen wel eens wat anders, een stacaravan of (beter nog) een hotel. Zelf vind ik het jammer om niet te gaan kamperen, maar ik snap hen wel. Maar nu zijn dus alle opties open en dat zijn dus heeeel veeel opties. Ik zwenk van een stacaravan op een Italiaanse camping naar een rondreis op Corsica, naar all-inclusive op Mallora, naar een camperrondreis door de Verenigde Staten.

Onze wensen:
Mooi weer (zonzeker en weinig regen) en niet te warm (Toscane lijkt me heel leuk, maar te warm)
Leuke dorpjes/stadjes/natuur in de omgeving
Mooi zwembad, liefst met spectaculaire glijbanen
Voetbalveldje
Nederlandse tieners om mee te zwemmen en te voetballen
Enige luxe vinden we wel fijn als we onze vouwwagen niet gebruiken en onze kinderen gaan het liefst all inclusive
Strand is helemaal fijn

Wie weet er iets leuks?

Aagje Helderder

Aagje Helderder

19-11-2016 om 15:46

Nou als je het mij en onze kinderen zou vragen

doen we graag die camperrondreis in de USA. Kun je zelf ook meteen kamperen, sla je twee vliegen in één klap. Maar daar moet je wel een leuke spaarcent voor hebben.

Aagje

Luxe probleem

Dan idd de camperreis door de VS.

Glijbanen

Als je spectaculaire glijbanen wilt, kijk dan eens naar camping Le Pommier in de Ardèche Frankrijk.
Ziet er geweldig uit, maar ben er zelf nooit geweest.

Ook camping Bella Italia of Union Lido zijn grote campings met veel glijbanen en vertier voor jeugd.
Op die campings kun je bijv stacaravan huren, toch kamperen met wel met de luxe van eigen voorzieningen en voor de kids de gezelligheid en het snelle contact op een camping!

USA

En ja, als geld geen rol speelt, koos ik ook voor een rondreis door Amerika!
(Dat doen wij trouwens ook komende zomervakantie, maar kan echt niet elk jaar !!)

Maar eigenlijk is dat geen vergelijken als je zegt dat alles openstaat.
Met je eigen vouwwagen naar een camping kost je bijv 1.500,= voor 3 weken, terwijl 2 weken een stacaravan op een grote camping met veel voorzieningen in hoogseizoen gemakkelijk 2.500,= kost.
En vliegen naar Amerika voor 3 weken, dan hoef je niet gek op te kijken van10.000,= incl. uitstapjes/pretpark oid.

Dus tja....wat is je budget ??

Pirata

Pirata

19-11-2016 om 19:08

gemengde rondreis

Een rondreis door een geweldig gebied, eindigend met een paar dagen all-inclusivepark met glijbanen?

Pief

Pief

19-11-2016 om 20:33 Topicstarter

Budget

Een van de redenen dat ik graag kampeer is dat het minder kost. Maar ik vind het geen probleem om eens in de zoveel jaar een groter bedrag uit te geven. De laatste dure reis is al een jaar of zeven geleden en daarvoor nog veel langer geleden. Al merk ik wel dat als ik de prijzen zie ik toch weer tussen de campings ga zoeken Zelf ga ik het liefst op safari naar Afrika (ow, dat is ook leuk!) of met een rugzak langs de kleine eilandjes in Indonesie. Maar onze jongste heeft best wel wat rust nodig, die trekt al die indrukken niet zonder voldoende rust tussendoor. Daarom twijfel ik ook over de VS (staan al heel lang op mijn verlanglijstje). Oudste kan het integendeel niet gek en druk genoeg zijn. Die verveelt zich rot als wij aan het zwembad liggen en hij geen vriendjes heeft om mee te voetballen. Zelf hebben we tijdens een rondreis ook wel behoefte aan rust af en toe en broertje dus ook. Ik vrees dan een rebellerende puber.

Het klinkt allemaal wel leuk wat hierboven staat. Een gemengde rondreis is ook een goed idee. Dat was onze laatste dure vakantie ook!

Threeboys

Threeboys

25-11-2016 om 09:02

Oostenrijk

Naar een sporthotel in Oostenrijk. Dat leek me ook helemaal niks maar afgelopen zomer zijn we er een week geweest. En wat denk je: één van onze leukste vakanties!
Met puberkinderen is actie altijd leuk. We hebben geklommen, gestept, gewandeld, canyoning....
Het was gewoon heel duidelijk. Iedere dag gaan we wat doen, daarna kun je het zelf weten. Ze hebben veel vriendjes gemaakt van alle leeftijden want dat liep allemaal door elkaar heen. Geweldig gewoon.
Ik zou zó weer gaan.

Pennestreek

Pennestreek

25-11-2016 om 12:45

Indonesië

Ja, dat was een geweldige ervaring. Maar dat kost wel ff wat, met 4 personen. Het is ook daar hoogseizoen in de zomer, dus dan moet je NU al boeken. Geldt trouwens ook voor Amerika, de camperplaatsen en hotels bij de National Parks zijn rond deze tijd al goeddeels volgeboekt...
Verder geen tips. Te veel variabelen .

MK

MK

25-11-2016 om 15:02

oef mamaonbekend

Je bent er nog niet geweest, dus laat me je informeren.

Le Pommier, dat is toch wel een groot dieptepunt. Tenzij je een Dries Roelvink type bent. De Bonte Wever en dito publiek geweldig vindt. Een grote Hollandse enclave (en dan niet het leukste soort) en bak herrie. Oh oh Cherso voor gezinnen.

Jesse_1

Jesse_1

25-11-2016 om 15:44

Een van de leukste campings die wij kennen

Les Tuilleres (Vercheny) is superleuk met kinderen. Omdat er elke avond sportactiviteiten worden georganiseerd, zijn ze snel lekker bezig. Zwembad is niet groot of spectaculair, maar de camping ligt gelijk aan de Drome. Afhankelijk van de waterstand wat je daar mee kunt (we zijn er 2 jaar geweest en de loop van de rivier is ook niet altijd hetzelfde). Vaak wordt 's avonds een vuur ontstoken op een droog stuk rivierbedding.

Dus zoek je een leuke camping met kinderen in alle leeftijden, zonder groots vermaak als feesten of bingo's, maar waar wel veel te doen is, dan is dit echt een topper.
Erg vriendelijke eigenaar, die je - als je wilt - ook alles kan vertellen wat er te doen is, of waar je kunt wandelen bijvoorbeeld.
Je kunt er met eigen kampeermiddel staan, maar ze hebben ook luxe 'permanente' tenten en huisjes.
Het licht vrij zuidelijk in Frankrijk, dus vrijwel altijd mooi weer.

Zijn jullie wel eens all-inclusive geweest? Het grote nadeel daarvan in het hoogseizoen vind ik de drukte bij de buffetten. Echt een drama! (Wij zijn wel eens net voor een drukke periode uit geweest, de eerste dagen perfect, daarna stroomden steeds meer gasten binnen en was het bijna niet te doen.)

filalu

filalu

27-11-2016 om 11:29

rustige rondreis

Je kunt ook een rustige rondreis maken. Voordeel is dat je niet altijd alle wensen in 1 camping hoeft te vinden. Kan binnen Europa met de vouwwagen of een combinatie met hotels en vouwwagen. Stel je zou richting Italie gaan. Dan kan je beginnen met

-1 of 2 nachtjes in Keulen.
-4 of 5 nachten in Zwitserland om bijvoorbeeld in de bergen te wandelen.
-Een week in Italie op een camping, Of bij de meren of vlak in de buurt van Florence.
-4 of 5 nachten in Venetie (kan je ook naar het strand)
-dan terug via Munchen

Je kunt natuurlijk alle kanten op in Europa dit is maar een voorbeeld.

Een camping met spectaculaire glijbanen is leuk, maar als je die niet goed kunt vinden kan je er ook voor kiezen om een dag naar een waterpretpark te gaan met geweldige glijbanen.

Natuurlijk kan je er ook voor kiezen om ver weg te gaan en een wat rustigere rondreis te maken. Thailand vonden wij erg leuk. (wel warmer dan Toscane)

Voor spectaculaire glijbanen

Ga naar Hongarije! Ondertussen lig jij in de thermale baden, heerlijk! En nog niet idioot druk

Tip

Wanneer je in eigenland wil gaan kun je even kijken op https://verhuur.nl/c90/p436/pipowagen-huren daar vonden wij een pipo wagen. Onze kids vonden het geweldig. We hebben met paard en wagen door Drenthe gereden.

PS je moet wel een btje een dierenvriend zijn

Glijbanen

MarSy, heb je een concrete tip voor Hongarije voor een camping met veel glijbanen dan?

Pief

Pief

04-01-2017 om 17:48 Topicstarter

En het is geworden.....

Twaalf dagen Noord-Italie. Luxe mobile home op een camping met zwembad en voetbalveldje pal aan een klein meer met leuke speelattributen. Heel veel te zien en te doen in de buurt.

En een week naar een camping aan zee in Nederland, met onze vouwwagen en de hond kan ook mee. Camping met prachtig zwembad en veel faciliteiten en een mooi strand vlakbij.

De kinderen wilden even geen rondreis meer, ook geen rustige. En ook liever niet te lang weg, want er moet veel gelogeerd worden. Dus heel veel viel daardoor al af, oa alle verre reizen, want als ik zo ver ga, blijf ik dus ech niet op 1 plek en ga ik ook graag een week of vier.

Dus VS, Canada, Sri Lanka, Filippijnen, Thailand, Nederlandse Antillen, NieuwZeeland, Argentinie, enzovoort, enzovoort, moet nog even wachten op onze komst.

Pief

Pief

04-01-2017 om 17:50 Topicstarter

O ja

All inclusive op Mallorca lijkt me na nader onderzoek nogal hel. Dus dat is geschrapt.

Mamaonbekend

Sorry zie je bericht nu pas.

Wij zijn 2 jaar geleden op de bonnefooi door Hongarije heen gereden, hebben dus op veel verschillende campings gestaan, heb nog even voor je gezocht maar de naam van de campings niet kunnen vinden.

Wij hebben campinggidsen bij ons maar de leukste campings stonden aangegeven op de wegenkaart. Vaak was de eerste indruk een beetje achenebbis camping, maar de glijbanen waren geweldig en veilig! Zelfs een keer bijna onder de glijbaan gestaan op een camping!

In Budapest zijn we op het eiland seget naar het zwembad geweest, heeft ook mooie glijbanen, we zijn toen niet in het badhuis geweest, waar bijna alle toeristen heen gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.