Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Juno

Juno

12-02-2014 om 16:26

Huisje Cornwall, annuleren?

Ik heb voor komende week een huisje in Fowey, Cornwall geboekt. Nu zie ik overal overstromingswaarschuwingen opduiken , weliswaar niet voor Fowey zelf maar wel in de buurt. Wat zal ik doen? Gewoon gaan of annuleren?

http://www.bbc.co.uk/weather

Misschien kun je daar de voorspellig bekijken, ik zit net het BBC nieuws te kijken, maar in Zuid en West Engeland stormt het momenteel verschrikkelijk met de bijbehorende regen/ overstromingen/ evacuaties. Ik zelf zou waarschijnlijk niet gaan, je moet ook nog wel een heel eind rijden om er te komen, misschien wel geen overstromingen maar wel heel erg slecht weer. Sterkte met de beslissing.

Juno

Juno

13-02-2014 om 00:13

Gebeld en webcam

Man heeft gebeld, volgens de verhuurders gaat het prima al weten ze niet hoe de weg is. Ik heb inderdaad algekeken op die site en ook de floodwarnings. Het eerstvolgende plaatsje is al bal en de weg naar Fowey ziet er niet zo goed uit. Vorige week hebben ze daar hoog water gehad. Man wil nog steeds gaan, ik heb ernstige twijfel ivm de veiligheid. Morgen bij daglicht maar de andere webcams bekijken.

En dan ?

Zit je in het huisje en kan je dan nog wat rondtoeren in de buurt ? Het is gewoon al 6 weken supernat en de voorspellingen zijn dat het nog lang niet over is.

Juno

Juno

13-02-2014 om 20:59

Knoop doorgehakt

We gaan niet.
Bij Fowey zelf floodwarning en in de plaatsen vlakbij is het een golfslagbad. Met verder drie stormen op komst in de komende week durf ik het niet aan, het zou heel leuk kunnen zijn en als het reuze meevalt baal ik als een stekker maar ik denk dat wel gaan een reëel risico inhoudt.
Kinderen zijn erg teleurgesteld.

Juno

Je vergeeft het jezelf nooit als je wel zou gaan en er iets naars zou gebeuren met één van jullie.
Heel wijs besluit.
Al dat water is voorlopig nog niet weg.

Verstandig besluit

En toch een fijne week gewenst !

Juno

Juno

14-02-2014 om 11:37

Gebeld

Weer gebeld, nu om af te zeggen. Volgens de mensen daar is er niets aan de hand, is het heel lokaal. Echtgenoot reisbureaumevrouw is brandweerman en is niet opgeroepen. Zij zeggen dat alleen alle ellende op tv te zien is.
Nou ja, man ging twijfelen maar we blijven bij het besluit om niet te gaan. Jammer dat onderbuikgevoel te weinig reden is om de annuleringsverzekering aan te spreken.
Ik ben nu aan het kijken voor een andere bestemming, zie nieuw draadje. Als jullie nog tips hebben, hou ik aanbevolen!

dc

dc

15-02-2014 om 09:25

ter plekke

De wegen die gevaarlijk zijn worden afgesloten. Normaal is het een kwartiertje naar mijn werk fietsen, maar brug afgesloten, dus moet ik met de auto om en doe ik er tussen een half uur en anderhalf uur over (afhankelijk van het verkeer). Zucht. Maar daar heb je in je vakantie geen last van.

Vanacht heel hard gestormd, groot gedeelte van de omgeving had geen electriciteit meer, en onze trampoline staat nu midden in de tuin.

Ik vind het niet gevaarlijk, maar ik zou er ook niet voor kiezen om nu vakantie te gaan vieren.

Juno

Juno

15-02-2014 om 10:54

Twitter

Ik zag op Twitter diverse foto's langskomen met het natte resultaat van de eerste storm. Je wordt misschien niet weg gespoeld maar de straten en winkels zijn wel onder gelopen. Da's niet heel tof voor een vakantie met kinderen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.