Getest! De meest hippe en kidsproof slaapbank, die ligt als een boxspring (en met kortingscode!)
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

bertje1

bertje1

05-05-2017 om 16:27

hotels, wie is hier handig in qua prijzen (Stad)

Ik wil in de vakantie eens gewoon 'dagjes uit'. Het lastigst vind ik altijd een hotel of slaapgelegenheid vinden die niet zo schreeuwend duur is. Dat vergalt een hele stedentrip vindt ik. We zijn met 5 (3 grotere kinderen).
Wie is hier altijd handig in?? Ik heb altijd het idee dat ik de hoofdprijs betaal..
zat bv in brugge te kijken.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

05-05-2017 om 16:39

Booking.com

Ik boek 9 van de 10 keer via booking.com. Daar kun je ook op prijs selecteren. Met drie grote kinderen zit je waarschijnlijk aan twee kamers vast. Er is overal wel keuze in de goedkoopste categorie overigens (50-100 euro per kamer per nacht), en misschien is een appartement wel nog goedkoper.

Beertje37

Beertje37

05-05-2017 om 16:56

Novotel

Novotel heeft altijd tweede kamer 50% korting. Ik kijk vaak wel bij booking.com, maar het is meestal voordeliger om bij het hotel zelf te boeken. Als je een mailtje stuurt krijg je ook nog vaak een betere prijs. Ik denk dat dat komt omdat booking wil dat bij booking de laagste prijs wordt opgegeven.
Brugge is in het hoogseizoen overigens gewoon duur.

Kamperen?

http://www.brugescamping.be/nl/activiteiten

Scheelt veel geld en je bent veel vrijer dan in een hotel. Wel wat scherper zijn op je spullen want mijn ervaring is dat er op stadscampings soms meer diefstal is omdat het makkelijker te bereiken is voor stadgenoten. Makkelijker dan een afgelegen veld in een bos.

Specht

Specht

05-05-2017 om 20:26

Zoek op prijs

Misschien een wat vreemde titel, maar wij zoeken bij weekendjeweg booking. com of waar dan ook eerst op prijs, en kijken zo in welke steden goedkope aanbiedingen zijn.
Wel gaan we natuurlijk alleen naar steden die wij zien zitten.

Triva

Triva

06-05-2017 om 06:12

booking en dan net buiten de stad

Wij zaten bijv in bed and breakfast De grote Linde. Ik vind het juist fijn om na een dagje stad te slapen in de rust.

Overigens is een dagje uit toch juist niet met een overnachting?

Airbnb

Als wij met de kinderen op stedentrip gaan boek ik altijd een airbnb ipv een hotel. Veel
goedkoper en we vinden het ook veel prettiger. Je kunt bij airbnb selecteren hoeveel slaapkamers je zoekt, de buurt, WiFi etc. Ideaal. We hebben al in prachtige huizen gezeten. In Málaga in een prachtige villa met zwembad, in Brussel in een geweldig appartement, in Antwerpen in een hele leuke volkswijk. De kinderen (3 pubers) vinden het veel leuker dan in een hotel.

Rosalie

Rosalie

06-05-2017 om 19:01

Airbnb kanttekening

Ik ben ook niet zo handig qua hotels, heb wel een broer die bij een keten werkt dus dat scheelt behoorlijk als er een hotel is in de desbetreffende stad. Wat airbnb betreft, daar hoorden we zoveel goeds over dat wij dat wilden doen toen we vorig jaar naar Londen gingen. Waarschijnlijk hadden wij enorm pech maar degene die bij ons de kamer verhuurde die dreigde de verhuur aan ons in te trekken, of beter gezegd: ze vroeg ons om met volledige teruggave alles in te trekken omdat ze al een tijdje een huurder had die nog niks anders gevonden had. En die wilde ze helpen zonder een boete te krijgen. Prima dat je dat wil, maar niet 3 dagen van tevoren. Ons vertrouwen was enorm weg, de stress enorm. Na veel gedoe kregen we de Engelse airbnb aan de lijn en kon het teruggedraaid (wij wilden niet intrekken vanwege de kosten, zij kon wel zeggen volledige teruggave maar dat is anders wat de site zei). En kregen we nog een tegoedbon. Netjes opgelost zeker, maar het was heel moeilijk om iemand aan de lijn te krijgen. Uiteindelijk heeft mijn broer een hotel geregeld voor ons. Ik denk echt dat dit een uitzondering is, maar als first airbnb gebruikers vonden we dat al heel spannend, zeker in een vreemde stad, dus ik denk dat het wel even duurt voor we dat opnieuw proberen.

Ik heb verder ook wel booking.com gebruikt en vooral veel vergelijken. Brugge is idd heel duur.

Succes!

Roos

Ad Hombre

Ad Hombre

06-05-2017 om 19:38

Veiling?

Is vakantieveilingen.nl misschien iets voor je?

Roos

Wat jammer van zo een ervaring! Ik boek het liefst bij iemand met een zogenaamd superhost status. Die hebben ruimschoots bewezen goede verhuurders te zijn en dan is de kans beduidend minder groot dat het op een teleurstelling uitloopt. En als er geen superhosts zijn dan kies ik enkel voor verhuurders met voldoende goede recenties. Anders begin ik er ook niet aan.

Rosalie

Rosalie

11-05-2017 om 20:20

Ja swaen

Dat is ook echt jammer. Ze bleek idd vrij nieuw, had wel een aantal goeie recensies, maar ja, dit verzin je ook niet. Wie weet over een poosje weer, zo vaak gaan we nu ook niet op stedentrip. Een volgende keer zou ik daar idd op letten, dank voor de tip!

Roos

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.