Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Pubermoeder

Pubermoeder

21-08-2014 om 11:42

Hoe kom ik aan campings in Engeland voor pubers

In Nederland is het makkelijk zoeken naar campings voor pubers maar met wat voor zoekterm doe ik dat als het gaat om Engeland? Kent iemand een site waar ze verzameld worden? Ik zoek dus campings die pubers trekken (niet alleenreizend) en waar dingen georganiseerd worden als samen spelletjes doen, sporten, dropping, etc voor 12-16 jaar? Liefst ook met huuraccomodatie, wij hebben geen eigen kampeermiddel. Alles ten zuiden van Newcastle.

Evanlyn

Evanlyn

21-08-2014 om 15:20

site

Ik heb een site gevonden:

https://www.pitchup.com/blog/2013/aug/06/yoof-today-camping-teenagers/

Een hoop onzin-tekst, maar ze heeft wel een mooi zoekmenu waarop je de wensen kan aangeven. Ik heb zelf helaas nooit in Engeland gekampeerd.

Tihama

Tihama

21-08-2014 om 19:48

Lady's Mile

wij hebben ooit hier gestaan:

http://www.ladysmile.co.uk/

Ik heb geen idee van zoektermen, maar deze camping is ons goed bevallen, hoewel onze kinderen niets deden met het entertainment.

lastig

Wij zijn nu een aantal keer in Engeland op vakantie geweest en wij hebben gemerkt dat je campings in Engeland anders moet zien dan elders in Europa.
Wij zijn 3 soorten campings tegengekomen.
Je hebt de grote 'holidayparks' (bijv Park Dean in verschillende plaatsen) Dit zijn grote parken met rijen stacaravans en een klein 'touring' gedeelte. Tenten kom je daar niet veel tegen, caravans staan meestal op een 'hard-standing', een verharde staanplaats. Daar heb je wel vaak een zwembad en kindervermaak. Wij vinden ze niet bepaald sfeervol maar soms doen we de kinderen plezier met een zwembad

Dan heb je allerhande camping- and caravanning parks. Sommigen van de Engelse kampeerclubs (Caravan Club en de Camping and Caravanning Club)
Ze houden in Engeland erg van nette rijtjes, caravans bij caravans en tenten bij tenten. Als er uberhaupt al tenten worden toegelaten. Altijd dus even checken! De plekken zijn doorgaans groot omdat je een vaste afstand tot het kampeermiddel van je buren moet hebben. Ook daar regelmatig hard-standings, maar ook wel 'grass-pitches'.
Wij hebben daar behalve een enkel speeltuintje nog nooit iets van pubervermaak gezien, of groepjes pubers die elkaar opzoeken.

De leukste soort wat mij betreft: de 'boeren' campings, soms zijn dat campings met maar een paar plekjes, soms een gigantisch weiland met minimale voorzieningen maar megaveel ruimte en vaak mooi uitzichten.

De Engelsen zijn tijdens het kamperen erg 'op zichzelf'. Bakenen als het kan hun plek graag af met windschermen. Komen ook soms met 2 of 3 gezinnen. Die kinderen spelen dan wel met elkaar.

Wij vinden het heerlijk in de UK, maar vooral om rond te trekken en je 'vermaak' met name buiten de camping te zoeken.
We zijn vandaag net teruggekomen

Succes!

Niet goed gelezen

Ik zie nu dat je geen eigen kampeermiddel hebt. Je kunt nog kijken bij http://www.coolcamping.co.uk/ Daar zitten soms leuke dingen bij!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.