Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Annie

Annie

29-04-2014 om 22:48

Help, snel tips Londen gezocht

Door lastige omstandigheden (familie en vriendin) heb ik nog geen enkele tijd gehad om mijn tripje met zoon (11) naar Londen voor te bereiden. We hebben een hotel en een vlucht. That's it, whaaahhhhaaaa. Stress slaat toe.
Oystercard kunnen we daar kopen bij metro.
Op verlanglijstje zoon staan Natural History museum, British museum, Harrods, Buckinghampalace, Tower, Londen Eye, high tea, fish and chips.
We komen zaterdagmorgen om half elf / elf uur aan (Victoria station) en vertrekken daar weer op dinsdagmiddag/avond.
Wat is handig om te combineren? Tickets van tevoren bestellen? Leuke restaurantjes? Andere tips?

vlinder72

vlinder72

29-04-2014 om 23:01

Zoon van 11

Onze zoon van elf vond in Londen de dubbeldekkers leuk. Bijvoorbeeld met de bus naar Saint Paul's cathedral. Vervolgens over de millennium bridge over de thames en daarna langs het water lopen over de tower bridge naar de tower. Onderweg zijn wij ook nog de onderzeeër ingeweest. Wij hadden een London Pass gekocht. Niet goedkoop maar voordeel is dat vervolgens alle entrees inclusief zijn en je daardoor niet gaat twijfelen of je het wel moet doen of niet. Wij deden gewoon alles. Al was het maar even. En je hoeft niet te wachten. Wij waren zo de Tower en Saint. Paul's in.

Hamley's vonden onze kinderen een hele leuke (speelgoed) winkel. En natuurlijk de M&M winkel. De apple winkel, de Disney winkel etc. Wij zijn nog naar het Science museum geweest. Aardig. Het Museum of National history vonden ze leuker. Het british Museum is ook leuk. Wij hebben dat museum 's avonds laat bezocht.

Westminster Abbey is een bezoek waard. Daarna door naar Chuchill's war rooms. Die vonden wij interessant. Daarna wandelen door st james park en hyde park. Langs Buckingham Palace. Niets aan. Druk en heel veel verkeer erom heen.

De Londen Eye hebben wij niet gedaan. Wij vonden het te duur. Uiteindelijk is toch gewoon een reuzenrad. De kinderen vonden het idee om met een groep in zo'n ding te staan ook niet erg leuk.

Annie

Annie

29-04-2014 om 23:16

Leuk!

Waar zit de MenM's winkel en de Apple store? London pass ga ik naar kijken... Heb je de London pass vooraf besteld? Dubbeldekker staat op de planning - lijn 11 of 23. Is in de buurt van ons hotel.
Enig idee hoeveel het kost om een paar minuten in een black cab te rijden?

vlinder72

vlinder72

29-04-2014 om 23:30

M&M

De M&M store zit op Leicester Square. De Apple store in Regent's street. En daar zit Hamley's ook. En de Michael Korrs winkel Wij hebben de London Pass in Nederland gekocht op de engelse website van de London Pass. Je kan er dan voor kiezen om de pas op te laten sturen. Koop je de pas in Nederland dan krijg je voucher en moet je de pas ophalen. Daar hadden wij geen zin in. Kost veel te veel tijd. Gewoon via de Engelse website. Het was zo geregeld.
Bij de pass zit een boekje met daarin alle attracties. Dat zijn er heel veel. Van monumenten tot sportstadions en boottochten.

Wij hadden ook opgeladen Oyster kaarten besteld. Wel in Nederland trouwens. Opnieuw omdat wij geen zin hadden om na aankomst op zoek te gaan naar die kaarten. Achteraf maar goed ook want het was vreselijk druk na aankomst en wij konden zo doorlopen. Kinderen tm 10 of 11 reizen trouwens gratis. Dat moet je even uitzoeken.

Wij hebben geen taxi genomen. Wij hebben 4 kinderen en twee taxi's vonden wij wat overdreven. Wij hebben het wel overwogen om een taxi vanaf ons hotel bij Bond street naar het British Museum te nemen. Uiteindelijk niet gedaan en gewoon gelopen. Prijzen schijnen heel erg mee te vsllen.

tips

Een hop on hop off bus is altijd leuk als je in korte tijd veel wilt zien. Een keertje eten in Chinatown is ook een belevenis.

Verder zijn er al veel goede tips voorbij gekomen. Veel plezier!

Anne

Anne

30-04-2014 om 23:11

taxi

Starttarief taxi is heel laag, maar 2,50 pnd of zo. Dus een klein ritje is echt te betalen. Zoek vooral een mooie uit. Rit met bus is voor volwassene net onder de 3 pond.

Wij hebben wel de London Eye gedaan met prachtig weer, vandaag. Echt Super. Vonden we allemaal erg leuk. Geweldig uitzicht. Nik zou het niet van tevoren kopen, maar daar kijken wat je handig vindt en vooral met zonnig weer doen, als het kan. Wel Super lange rij om kaartjes te kopen en vervolgens buiten weer in de rij. Wij hebben daarom voor de korte rij, buiten, gekozen om fast track kaartjes te kopen en konden vervolgens zo doorlopen. Wel duur, maar scheelde veel tijd en ergernis. Als je dat niet Wilt betalen, dan vooral vroeg gaan...

Veel plezier.

mijk

mijk

30-04-2014 om 23:19

coventgarden

Vind ik met kinderen een must. Vanwege de vele heel veel goeie straatmuzikanten. Liberty is ook ultiem brits en zo'n prachtig gebouw. Eten vond ik met de kinderen leuk, lekker en niet te duur bij ask italian keten. Vreemde chipssmaakjes uitzoeken bij sainsbury's vonden mijn kinderen ook geweldig. Is hij een potterfan? Dan kun je ook lokaties uit de films bezoeken! En Natural History is geweldig! Evt ook nog even naar V&A......

Veel plezier!

Mijk

Diana

Diana

12-05-2014 om 16:47

London

Ik ga binnenkort ook naar London en ik ben echt al jaren niet meer geweest. Ik vond de London Eye wel echt super gaaf toen. Leuk om jullie tips te lezen! Veel plezier in London.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.