Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Katniss

Katniss

03-11-2015 om 23:45

Heel vroege vakantieboeker ;-)

Ik heb vandaag mijn zomervakantie voor volgend jaar geboekt. Dat was nog een hele klus, want ik heb zelf een 'minirondreis' samengesteld met verschillende luchthavens van aankomst en vertrek. Spannend ook omdat het onzeker was of ik na de accommodatie ook nog betaalbare vluchten kon krijgen. In eerste instantie had ik ook nog (lekker handig) de luchthavens verwisseld, dat zag ik nog net op tijd. Maar... het zit erop, nu alleen nog een auto huren (die ik dan hopelijk ook bij de ene luchthaven kan halen en bij de andere inleveren).
Hebben jullie wel eens zo vroeg je vakantie geboekt? Het was overigens niet helemaal onnodig, want accommodaties die ik vorige maand had bewaard bleken nu al volgeboekt in de periode die ik wilde.


Injel

Injel

04-11-2015 om 07:19

meivakantie

niet voor de zomer, maar ik heb wel vorige maand een hotel voor de meivakantie vastgelegd.

Pirata

Pirata

04-11-2015 om 08:36

al in oktober

Normaal gaan wij op de bonnefooi met de caravan, maar nu heb ik al half oktober geboekt voor de zomer van 2016. De gewenste vlucht was nu al niet meer beschikbaar!Dus we hebben al een dag moeten schuiven. We gaan op rondreis door Zuid Afrika, dit wilden we persé dus vandaar deze vroege actie. Als we niet in het Europese hoogseizoen zouden gaan zou ik nooit zo vroeg boeken.

Katniss

Katniss

04-11-2015 om 10:03

Vluchten

Ja, dat is wat met die vluchten. Ik heb niet die ik een maand geleden had bekeken, maar bedacht ook op het laatste moment dat het wel handig zou zijn om verschillende luchthavens te kiezen. Ik heb nu voor de heenreis ook een overstap omdat het anders 100 euro p.p. duurder zou worden. Nu wacht ik nog op de bevestiging van de huurauto en dan is alles rond. Het duurt alleen nog wel ruim 270 dagen voordat we gaan

Jamie

Jamie

04-11-2015 om 10:14

gut katniss

En waar ga je nu rondreizen? Afrika? Amerika? Azië? Australië? Antarctica of gewoon in de E van Europa?

Katniss

Katniss

04-11-2015 om 10:23

Jamie

Nee, 'minirondreis' zei ik he We gaan eerst een week naar het Gardameer en dan drie dagen naar Venetië.

Leuk Katniss

Geheel tegen de verwachting in vond ik Venetië fantastisch. Rondom het San Marcoplein en het Canal Grande megadruk maar wel gezellig, maar als je even wat verder door de rustieke straatjes drentelt ook verrassend rustig voor als de drukte je even teveel wordt. En het water is net zo mooi blauwgroen als op de foto's. Het voordeel van vroeg boeken is dat je wel heel lang voorpret hebt.

skik

Krullevaar

Krullevaar

04-11-2015 om 10:48

kijken

Ik heb nog niet geboekt, maar ben wel volop aan het kijken. En het valt me op dat veel nu al vol is, tenminste als je echt een voorkeur hebt voor bepaalde weken. Niet te geloven eigenlijk, dat het zo snel gaat. Ik ben ook voor de meivakantie aan het kijken en daar is het nog erger, ondanks de crisis toch veel al volgeboekt.

Katniss

Katniss

04-11-2015 om 10:58

Klopt

Ik had nogal wat wensen, kleinschalig appartementencomplex, aan het meer, 2 slaapkamers, wifi, max 1250 euro voor een week. Die combinatie heb ik twee keer gevonden en dat was dus in oktober al vol. We hebben nu dus een iets groter complex 2 km vanaf het meer (dat heeft vast ook voordelen), maar het ziet er wel heel leuk uit.
In Venetië was nog genoeg beschikbaar. Ik kijk daar heel erg naar uit. Ik ben er 22 jaar geleden een keer een dag geweest, toen was het warm en druk en we wilden heel veel zien. Nu hebben we er wat meer tijd dus dan kun je ook 's avonds nog eens een beetje rondkijken.

Puck

Puck

04-11-2015 om 12:20

ehhh ja..

Meestal gaan wij kamperen maar vorig jaar hadden wij de caravan op een seizoensplaats staan in de buurt en zijn met de auto op vakantie geweest naar Oostenrijk en Kroatie in huisjes. DAt is dermate goed bevallen dat we komend jaar weer naar Kroatie willen. Maar..... noooooooit meer op zaterdag bij de Sloveense grens wat ons betreft. Veel huisjes zijn gebonden aan vaste wisseldag zaterdag dus hebben we al vroeg gezocht naar een huisje met vrije aankomstdag zodat we op zondag thuis weg kunnen en in Duitsland geen vrachtverkeer op de weg hebben en op maandag morgen de Sloveense grens passeren. En net als Katniss hadden wij ook nogal wat wensen: ook wifi en niet duur, liefst dicht bij zee. En als je wensen hebt zul je vroeg moeten zijn. Wij hebben dus direct na de zomervakantie al gezocht en onze speld in de hooiberg geboekt voor volgende zomer.

Jamie

Jamie

04-11-2015 om 12:27

Krullevaar

Ik snap dat crisisargument niet hoor... ten eerste is er niet echt meer een crisis en ten tweede: als je gewoon vanaf 2007 je baan hebt gehouden en geen huis hoeft te verkopen heb je nergens last van gehad!

vlinder72

vlinder72

04-11-2015 om 12:52

ook geboekt

Wij hebben ook geboekt. Wij willen graag een flinke stacaravan met drie slaapkamers op een camping aan het strand. Er moet ook een zwembad zijn. En niet als aankomstdatum een zaterdag.

klinkt eenvoudig maar dat is het niet. Stacaravans met drie slaapkamers zijn er niet in overvloed. Wij hebben nu iets vastliggen en wij kunnen kosteloos annuleren tot 1 januari.

Leuk, geniet van de voorpret!

Fijn, als je al iets helemaal naar je zin en binnen je budget hebt kunnen regelen. Het is een prachtige omgeving, het Gardameer, en Venetië is een hele mooie stad. In de zomer wel vreselijk warm en druk, maar als je een paar dagen daar de tijd hebt kun je de ergste drukte (overdag) vermijden. 's Ochtends is het nog lekker fris en niet zo druk (San Marcoplein moet je echt al om 9 uur zijn wil je de rijen ontwijken), en in de avond is het er zo mooi en romantisch! Lekker ergens aan het water eten, is prijzig, maar wel de moeite waard. En geen dessert nemen, er zijn zat heerlijke ijssalons!

Wij hebben nog geen plannen . Ik ben ook altijd van het vroeg zoeken en boeken, omdat wij niet houden van bonnefooi, maar vooral omdat we ook heel erg genieten van de voorpret!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

04-11-2015 om 13:23

ook al geboekt

Wij hebben ook al geboekt, we gaan naar Tanzania. En de vlucht is inmiddels al zo'n 150 euro pp duurder geworden, dus ik ben blij dat we er snel bij waren. We gaan o.a. de Kilimanjaro beklimmen. Dat is behoorlijk prijzig (gids, dragers, materiaal) en dat hebben we ook al vastgelegd. We betalen daardoor de tarieven van 2015 ipv het hogere 2016-tarief. Met 4 personen scheelt dat aanzienlijk.

guera

guera

04-11-2015 om 13:58

grappig katniss

Dat je voor zoń klein eindje van gardameer naar venetie twee aparte luchthavens neemt en dan ook nog een overstap. Is dat voordeliger die aparte luchthavens?
Wij vlogen voor een appel en een ei ik dacht 90 euro p.p naar milaan op en neer en reden vanaf daar italie door oa naar venetie. De afstanden zijn zo klein....Ik dacht dat je naar de Vs ging ofzo

guera

guera

04-11-2015 om 13:58

overigens

Heb ik de mei vakantie wel net geboekt maar onze wens voor de zomer is nog niet beschikbaar dus we hebben een voorboeking gedaan in afwachting van prijzen en beschikbaarheid

Katniss

Katniss

04-11-2015 om 14:02

Guera

Fijn dat je erom kon lachen.

ook

Wij zijn ook al bezig met de zomervakantie. Als we weten wat we willen dan gaan we meestal maar meteen boeken. Scheelt al gauw een hoop geld, en inderdaad: al die voorpret is ook fijn!

Hier wordt het een ingewikkeld verhaal met een vlucht, hotel, treinreis van een dag, camperhuur, vlucht, autohuur, accommodatie (1 of meer) en weer een vlucht. En dat dan allemaal op elkaar afgestemd. We zijn voorlopig nog niet klaar

IJsvogeltje: leuk! Zowel mijn zus als mijn broer hebben (net na elkaar) deze herfst de 'kili' gedaan. Beide meer dan enthousiast. Broer heeft de top niet gehaald omdat hij hoogteziekte kreeg op de topdag (terwijl hij al de Mont Blanc en de Elbroes beklommen heeft zonder problemen. Het blijft een raar fenomeen, hoogteziekte) maar hij vond het desondanks een geweldige ervaring.

Nur

Nur

04-11-2015 om 15:31

Nog niet

Geen idee waar we heen willen dus nog niks geboekt. We boeken meestal pas in het voorjaar. Het lukt eigenlijk altijd goed om dan nog een leuke accomodatie te krijgen voor een redelijke prijs.
We boeken soms pas lastminute maar als we buiten Europa op vakantie gaan probeer ik wel om in februari/maart al de tickets te regelen.

Lusithania

Lusithania

04-11-2015 om 15:49

wifi ot

Katniss, leuk vakantievoorpret!

Wij hebben ons eigen wifi accesspoint
Eerst hadden wij een simlockvrije maar die kregen ze op een gegeven moment zelfs bij de Orange in Frankrijk niet meer aan de praat.
Nu is het een ander model als deze:
http://boutique.orange.fr/tablette-et-cle/airbox-4g
Er zit al 2 gb bij, 3 gb (drie maanden geldig) kost € 21.
Of deze:
http://store.three.co.uk/view/plan/MBBD29122014T113335

Onze ervaring is dat wifi op een camping vaak slechte ontvangst heeft of alleen beschikbaar is bij de receptie. Nu hadden wij ook wifi in de middle of nix in Zweden of op het Engelse platteland (of bij de tent ).

Als ik weet welk land(en) wij aandoen, dan google ik welke provider voor het simkaartje moet hebben, en dan is het zo gekocht.

guera

guera

04-11-2015 om 15:53

sorry katniss

Zo bedoelde ik het niet.....het is niet uitlachen maar een verwondering. Garda en venetie ligt zo onwijs dichtbij elkaar in mijn ogen dan....vandaar. Ik vind Italie zelf te ver rijden. Terwijl ik daarom uitgelachen wordt door vrienden die 'met gemak' naar zuid italie rijden. Daarom vroeg ik me af of het ook voordelig is. Ik heb er nl zelf nooit naar gekeken die ene luchthaven heen en een andere terug behalve dan in de vs.....

Katniss

Katniss

04-11-2015 om 16:01

Guera

Maakt niet uit (ik heb wat kort geslapen, dus ben een beetje narrig).
Het kwam eigenlijk doordat er bij het appartement stond dat het 40 km vanaf de luchthaven was. Toen bedacht ik dat het dan wel erg makkelijk zou zijn als we daarheen zouden vliegen. Ik wil de huurauto inleveren voordat we naar Venetië gaan, op die luchthaven, en dan met de watertaxi/trein naar de stad, dus dan is terug vliegen vanaf Venetië wel heel handig.
Je begrijpt dat ik nu niet meer ga nazoeken of helemaal vliegen naar/van Venetië niet voordeliger is
Als het niet was gelukt met vluchten waren we wel met de auto gegaan. Het Gardameer is 1150 km dus dat is net te doen in twee dagen, maar daar beleef ik geen plezier aan.

Krullevaar

Krullevaar

04-11-2015 om 16:29

Lusithania

Wij hebben vorig jaar in Frankrijk ook zo'n apparaatje gekocht toen de beloofde wifi op ons vakantiepark in de praktijk niks bleek voor te stellen. Heel handig inderdaad

Katniss

Katniss

04-11-2015 om 16:35

Hoe werkt dat?

Hoe werkt zo'n apparaatje?
Mijn zwager kan zijn eigen telefoon gebruiken als wifi, dus toen we eens met zijn allen in het buitenland waren hadden we internet via zijn telefoon. Zelf koop ik meestal een bundel van 500 MB, maar als je geen wifi hebt moet je dan wel erg zuinig aan doen. Uitgebreid surfen of filmpjes kijken is er dan niet bij.
Ik vermoed dat bij dit appartement in Italië alleen crappy wifi bij de receptie is, maar dat zorgt er dan mooi voor dat de dames tenminste niet de hele vakantie aan hun scherm hangen

Dendy Pearson

Dendy Pearson

04-11-2015 om 16:46

Wil ik wel

Ik wil best al wel boeken, we weten al precies waar we heen willen. Maar de werkgever van mijn man geeft pas eind februari toestemming voor de vakantieaanvragen. Tot grote ergenis van iedereen trouwens.

Lusithania

Lusithania

04-11-2015 om 16:59

Katniss

Zo'n apparaatje werkt als je eigen router. Het is eigenlijk net zo iets als internet op je mobiel. In je mobiel zit ook een simkaartje, alleen is deze alleen maar voor internet.
In zekere zin werkt het apparaatje dan ook als de mobiel van je zwager.
Ook aan dit ding kun je je apparaten als telefoons en tablets hangen.
In het buitenland heeft het als voordeel dat je met een lokaal (van dat land bedoel ik dan) simkaartje, je ook de lokale tarieven voor het internet hebt.

Moni

Moni

04-11-2015 om 17:20

Dan kun je toch ook een lokaal kaartje in je mobiel stoppen?

Ook met je mobiel kun je een hotspot maken.
Of zijn er nog andere verschillen tussen dit apparaatje en een mobiel?

Jamie

Jamie

04-11-2015 om 17:23

Dendy

Wat een achterhaald gedoe zeg. Hebben al die partners van zijn collega's dan geen werkgevers die iets door moeten geven? Ik moet al voor 23 nov weten wanneer ik vrij wil, ben ik nog in december dan zal het nog net lukken maar vanaf januari moet ik achteraan sluiten en hopen dat er nog mogelijkheden zijn.

Anne Carin

Anne Carin

04-11-2015 om 18:32

Ja hoor

Wij boeken altijd in sep/okt al. Dan heb je nog ruime keus èn vaak kun je gebruik maken van vroegboekkorting of boeken voor de prijs van 2015! Wij gaan naar Oostenrijk ( 1week appartement) en naar Kroatie (11 dagen tent).

guera

guera

04-11-2015 om 20:26

Moni

Als je een lokaal kaartje hebt dan heb je een buitenlands nummer en dus niet je eigen nummer. In geval van app niet handig want dan moet je iedereen je nummer doorgeven. Het kan wel natuurlijk. Maar wifi via zo'n apparaatje is waarschijnlijk goedkoper. Wij hebben een zogenaamde mifi. Daar gaat een lokaal kaartje in en dan kun je met zes man erop. Als je lokaal kaartje in je eigen telefoon wil heb je voor elke telefoon dat nodig.

Puck

Puck

06-11-2015 om 10:11

Jamie, t kan nog erger

Vrienden van ons hebben al in mei verlof aangevraagd voor onze gezamenlijke kerstvakantie en omdat we met een grote groep zijn moesten we snel boeken om nog een locatie te vinden maar we hebben niet kunnen wachten tot we toestemming hadden van zijn baas. PAs is september werden alle aanvragen bekeken en werd ingedeeld wie wanneer vrij kon in de kerstvakantie. Dat noem ik dan pas echt belanchelijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.