Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

cecile_s

cecile_s

16-07-2009 om 19:35

Handig voor op vakantie?

Wij gaan zondag met vakantie (met vliegtuig/tropen).
Ik heb natuurlijk al zo'n checklist. Maar heeft iemand nog tips wat jullie zelf o zo handig vinden om altijd bij je te hebben als je met vakantie gaat? Mag heel simpel zijn hoor, dat zijn juist vaak de handigste dingen...

Wij gaan trouwens in diverse hotels, dus ik zoek geen handige tips voor kamperen of in een appartement/huisje.
Ik ben benieuwd.

Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

16-07-2009 om 20:22

Hangslotjes

om je bagage af te sluiten.
billendoekjes om alles mee schoon te krijgen.
Een rol boterhamzakjes. Kun je dingen in weggooien, in bewaren, waterbommen mee maken etc. Multifunctioneel die dingen.

Guinevere

Guinevere

16-07-2009 om 20:30

Nestosyl

Altijd en eeuwig een tube Nestosyl in mijn tas! En een rol Leukopor. Met die combinatie kom ik de hele wereld door.

Natuurlijk

Ductape!

ijsvogeltje

ijsvogeltje

16-07-2009 om 22:17

Tie-raps!

Dat zijn van die plastic dingetjes waar je van alles mee kan vastbinden en repareren.

Tirza G.

Tirza G.

16-07-2009 om 22:49

Zeepjes

Die dingen uit hotels, zeepjes en shampootjes enzo, zijn reuze handig voor een vakantiewasje.

Tirza

cecile_s

cecile_s

16-07-2009 om 23:34

Geweldig..

Fantastisch jullie tips. Hoor er graag meer. Vrees dat mijn koffer straks helemaal vol zit met handige dingen (een plek meer voor kleren).

Maar graag even zeggen wat iets is en waarvoor je die dingen gebruikt, dan weet ik dat ook.
Nestosyl bijv. en ductape?
En is Leukoplor zoiets als leukoplast (die ken ik wel)?

Maar ga vooral door!

Nb kids zijn 9 en 7 - maar die billendoekjes zijn natuurlijk niet alleen voor de billetjes bedoeld, he? (nb zijn die beter dan die snoetenpoetsers, weet iemand dat?)

Guinevere

Guinevere

17-07-2009 om 08:57

Leukopor

Leukopor is van de zelfde fabriek als Leukoplast. Alleen is het van dat dunne, witte papierachtige spul. Het is geweldig. Plak het op je blaren in wording, maak er een pleister van (met een stukje papieren zakdoek), plak er je zakjes mee dicht....heb er zelfs wel eens een scheur in een tent mee gerepareerd, toen wel aangevuld met wat gewone lijm.
Voor de rest zou ik ook nog een goed zakmes meenemen.

Miss M®

Miss M®

17-07-2009 om 10:15

Cecile-->snoetenpoetsers

Ik gebruik zelf altijd billendoekjes van de Lidl en deze zijn gewoon spotgoedkoop, niet (overdreven) geparfumeerd en het belangrijkste: niet te nat, zoals veel merken billendoekjes zijn.
Maar bovenal zit in een pak billendoekjes meer inhoud dan in zo'n pak zogenaamde snoetenpoetsers en ik vind de snoetenpoetsers ook erg duur.
Handig voor zowel de kids als jullie zelf om even gauw de handen schoon te maken bijvoorbeeld.
Fijne vakantie! Waar gaan jullie heen?
Groet, Miss M.

Ducttape

is voor van alles te gebruiken. Voor repareren van tassen, koffers, schoenen, als "stop" in de wastafel, als bikini, voor lastige kinderen... (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/69/Duct_tape_wall.jpg).
Als je googled op "ducttape" en kiest voor afbeeldingen dan zie je de vele toepassingsmogelijkheden!

Muriel

Muriel

18-07-2009 om 09:36

Ducttape

Haha, Egberdien, ik heb even gegoogeld en inderdaad, hele kunstwerken en kledingstukken worden ervan gefabriceerd!

Ik roep wel eens dat wij helaas geen behang hebben om de kinderen achter te plakken, maar dankzij dit draadje is zelfs dáár een oplossing voor gevonden!

Groetjes,
Muriel

Polly Shearman

Polly Shearman

18-07-2009 om 19:16

Nee geen ducttape

maar natuurlijk: eendenplakband!!!

Jolijt

Jolijt

18-07-2009 om 20:19

Een

kofferunster. Niet meer twijfelen of je koffer te zwaar is door alle leuke vakantieaankopen...

Biene M.

Biene M.

19-07-2009 om 11:43

Jolijt

Wat is een kofferunster????

Koffer - unster

Haha, ik heb er ook over lopen piekeren, maar heb de oplossing, denk ik, gevonden. Je hangt het te wegen pakket aan een grote haak ( koffer of zoals ik me herinner een baby in een luier bij thuisbevalling 17 jaar geleden) en leest af zwaar het/hij/zij is. Jolijt is dit goed ?

Biene M.

Biene M.

19-07-2009 om 13:01

Aha!

Een unster! Ik kende het woord niet, maar weet nu wat het is

Iris

Iris

19-07-2009 om 22:22

Katoenen luiers

De kinderen zijn allang uit de luiers, maar ik neem altijd een paar van die katoenen luiers mee. Handig om jezelf af te drogen en heel snel droog. Niet zo dik als gewone handdoeken. En wegwerpwashandjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.