Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Cecile

Cecile

01-08-2014 om 13:29

Handbagage Transavia - hoe streng?

Wie heeft recentere ervaring met Transavia?

Wij gaan met hen vliegen en ik begrijp dat je (gratis) maar 1 stuks handbagage (maximaal zo'n koffertje met bepaalde afmetingen) mee mag nemen. VOlgens het beleid mag je niet nog een stuk (echte) handbagage, bijv. handtas, klein rugzakje etc. meenemen.

Mijn vraag: zijn ze inderdaad zo streng dat je echt met 1 stuk erdoor komt en anders het tweede stuk moet inchecken?

Voor zover het lukt proppen we de "echte" (kleine) handbagage natuurlijk in de koffertjes, maar ik hoor graag of men heel streng of niet is, voor het geval het toch niet past...

Sacha

Sacha

01-08-2014 om 15:51

Streng

Wij hebben afgelopen maand ook met Transavia gevlogen, ze waren inderdaad redelijk streng. Dat wil zeggen dat we maar 1 stuk handbagage pp mee mochten nemen en dat er ook gecontroleerd werd op grootte. Een koffertje dat we al jaren meenemen als handbagage paste niet in de 'bak' en moest worden ingecheckt. Dat mocht overigens gratis (tot 10 kilo), terwijl we verder wel hadden moeten betalen voor ruimbagage. Bij de terugreis werd overigens nergens op gelet. Fijne vakantie!

inderdaad

streng. Slechts 1 stuks handbagage, waarin je handtas en/of andere dingen moeten. Ook de afmetingen goed in de gaten houden. Ik heb zelfs meegemaakt dat ik bij Ryanair al jaren een handbagagekoffer meenam, die door Transavia afgekeurd werd. Wielen eraf gehaald en toen mocht die wel als handbagage ...

vooral nu

Hoewel het heel erg afhankelijk is van de grondstewardess ter plekke, zullen ze nu wel streng zijn. Het is hoogseizoen, vluchten zitten vol, etc. In het laagseizoen kan vaak meer.

Overigens hebben wij in juni met Ryanair gevlogen en toen mocht trolley en handtas als handbagage wel. Die staat juist bekend om het extreem streng zijn, maar dat viel bij ons juist reuze mee. Zo zie je maar...

meisje klein

per februari (geloof ik) is bij Ryanair die regel veranderd: buiten 1 stuks handbagage mag je een klein stuk van 35x20x20 in de hand houden

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.