Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Cecile

Cecile

24-04-2014 om 22:34

Griekenland (diverse vragen)

We overwegen in de zomer (hoogseizoen) naar Griekenland te gaan met kinderen van 12 en 15.
We willen dan Athene zien en evt. nog wat cultuur (misschien Peleponesos of Olympia?) en 1 of 2 eilanden.
Wie heeft ervaring?
Zijn Athene (Acropolis) en Peloponesos of Olympia te doen in hoogzomer vanwege de temperatuur?
Wat is leuker voor de kinderen: Peloponesos (wat is dan leuk voor hen? - zouden we vanuit 1 hotel willen doen) of Olympia?
Welke(e) eiland(en) zouden leuk zijn?
We willen ca 2 weken gaan, niet te veel verschillende hotels.
En kom je vanuit Athene makkelijk /snel in Pireus voor de boten?
Nog verder (praktische) tips?

Hanne.

Hanne.

24-04-2014 om 22:54

de peloponesos

De peloponesos is een compleet gebied olympia 1 stad. Dat is niet te vergelijken. Olympia doe je in een dag. De peloponesis kan je weken over doen. Ik heb een jaar of 10 geleden een rondreis over de peloponesos gemaakt waar we 1 dag in olympia zijn geweest.Vond het leuk maar niet automatisch de beste dag.

Eea is denk ik ook afhankelijk van wat je van de (oud)griekse cultuur weet.

Het bereiken van de boten vond ik prima te doen
Maar dat is vanuit het perspectief van iemand die net 2 weken lang met een rugzak op met het OV door het land had getrokken. Kan zijn dat jij dat heel anders ervaart.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.