Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

single

single

07-03-2015 om 12:24

goedkoop alleen op vakantie (zonder 1persoonstoeslag)

Ik kan misschien binnenkort (april) een weekje op vakantie. Hoewel ik pas op het laatste moment weet of het doorgaat, ben ik me al wel aan het oriënteren. Vroeger reisde ik altijd per auto naar "verborgen plekjes" waar je voor een dubbeltje op de eerste rang kunt zitten, maar nu ik van OV/vliegtuig afhankelijk ben, lijkt dat heel moeilijk. Ik kom er niet uit. Vooral die éénpersoonstoeslag duikt telkens weer op waardoor ogenschijnlijke spotgoedkope vakanties opeens toch onbetaalbaar worden.

Wat wil ik?

Bijvoorbeeld iets mediterraans, niet al te toeristisch, met nog redelijk authentieke dorpjes/stadjes, natuur, zee/strand zou ook leuk zijn (ik ben geen zonaanbidster maar ik vind het wel mooi). Ik ben vooral toe aan rust, kleine stukjes wandelen en vooral veel fotograferen.

Het moet bereikbaar zijn, bijvoorbeeld niet al te ver van het vliegveld of een station liggen. Het moet vooral low budget zijn (max rond 350). En dat houdt automatisch in: géén eenpersoonstoeslag die soms 100% is. Als het mogelijk is: een studiootje of zo met eigen kookgelegenheid op loopafstand van winkels/markt, zodat ik de eetkosten zelf in de hand heb.

Op google vind ik hier en daar wel single reizen, maar dat zijn actieve reizen (wandelen, fietsen), 55+ of groepsreizen, of het zijn dure reizen. Ik heb momenteel ook absoluut geen behoefte aan mensen om me heen en vanwege een lichte handicap zijn actieve vakanties ook niet aan me besteed.

Kortom: veel noten op mijn zang en een klein budget

Wie heeft er toch goede tips? Want op google zie ik door de bomen het bos niet meer

mijk

mijk

07-03-2015 om 12:38

Ik heb goede ervaring

met een appartement boeken via wimdu. Daar heb ik nog nooit eenpersoonstoeslag gezien. Als je dat combineert met een ryanair vlucht moet je toch wat kunnen doen.

Succes,

Mijk

Vliegticket en accomodatie apart boeken

De titel zegt het al. Ik zou bij Ryanair gaan kijken naar een goedkope vlucht ergens naar de zon en dan van de prijs de bestemming laten afhangen en op booking.com een accomodatie kiezen ( kan je insellen op prijs). Vaak kun je een bus transfer ook wel online boeken of de paatselijke bus nemen. Zo zijn wij al eens super goedkoop naar Sardinie geweest. £10 pp voor de vluchten en voor £150 self catering accomodatie. Die supergoedkope vluchten zie je niet meer, maar de 1 persoons toeslag kun je zo vermijden. Je hebt dan wel een 2p appartementje ,maar die hoeven ook niet zoveel te kosten. Onlangs voor £180 een week in een app. op Lanzarote gezeten ( Cosat Tequise). Vergeet niet dat het begin april Pasen is en veel landen dan schoolvakanties hebben( hier in Schotland zelfs 14 dagen).Succes.

single

single

07-03-2015 om 12:54

fijn!

Kijk, daar kan ik wat mee! Dat zijn prijzen waar ik mee uit de voeten kan. Sardinië lijkt me heel interessant om eens te bezoeken!

Ik kan nu wat gerichter googlen, bedankt!

vlinder72

vlinder72

07-03-2015 om 13:02

Treinreiswinkel

Kijk ook eens bij de treinreiswinkel voor ideeen. Ze hebben echt leuke reizen met de trein zodat je geen auto meer nodig hebt. Je kan daar best je treinreis boeken maar boek de accommodatie los. Booking.com is ook een idee. Nederlandse touroperators laten je vaak een eenpersoonstoeslag boeken maar dat is echt niet overal zo. Zeker niet als je de accommodatie los boekt.

Juno

Juno

07-03-2015 om 18:20

Iets heel anders

Is vliegen en dan op een camping staan met een lichtgewicht tentje een optie?

single

single

07-03-2015 om 22:42

Tentje

Ooit was ik fanatiek kampeerder, maar mijn gezondheid zit tegenwoordig wat dwars. En ik reis zo licht mogelijk qua bagage.

Andalusie!

Is supermooi die tijd van het jaar. Goedkoop aan te reizen met een low budget vlucht want keuze uit meerdere steden om op aan te vliegen. Interessante steden, denk aan Sevilla, Granada, Cordoba. Leuke kleine plaatsjes met goedkope pensionnetjes. Mooie natuur, je kan naar de kust: Tarifa, Jerez, Gibraltar, Nerja, Marbella.... Kortom genoeg voor een afwisselende vakantie en uit eten gaan kan in Spanje ook heel goed low budget.

single

single

08-03-2015 om 09:14

Goede ideeën gelezen!

Helaas staat de vakantie op korte termijn op losse schroeven, maar het jaar is nog niet om en ik sla al deze ideeën op. Vooral wat ik lees over Andalusië spreekt me wel aan! Klinkt toch weer anders dan wat ik heb geleerd over Torremolinos en de Costa's

Ik heb hier echt veel aan, bedankt!

amk

amk

08-03-2015 om 09:32

Andalusie

is heel mooi, en Torremolinos ook best te doen voor 2 dagen , na een mooie rondreis door Andalusie.

airbnb

Die doen niet aan 1persoonstoeslag. Ideaal!

single

single

10-03-2015 om 09:43

Airbnb!

Eén snelle zoekopdracht leverde me meteen al een spotgoedkoop appartementje mét fiets in Spanje op voor 20 euro per nacht (Murcia)!

Het wordt waarschijnlijk najaar ipv voorjaar, maar deze site staat nu met stip in mijn favorieten!

Single

Mooi zo! Ontzettend leuke en goedkope manier van reizen. Maar let goed op de reviews van de vorige gasten. Daar staat duidelijk wat er goed en minder goed geregeld is aan hetgeen je zou willen huren. En je betaalt vooruit. Dus zodra je boekt wordt het bedrag direct van je (creditcard)rekening geschreven. Schrok ik de eerste keer een beetje van

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.