Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

henk

henk

07-07-2016 om 13:08

Frans kind mee op vakantie naar turkije met een nederlanse familie

Wij zijn vakantieouders van een frans kind, welke documenten moet ze hebben om met ons mee te gaan naar turkije. De overheid verzindt steeds meer regels om het zo moeilijk mogelijk te maken.

Papieren

https://www.rijksoverheid.nl/documenten/formulieren/2014/02/06/formulier-toestemming-reizen-met-minderjarige-naar-het-buitenland

Dit is wat de overheid er over te melden heeft, zij gaan er over.
Niet alleen een toestemmingsformulier voor de eigen ouders van het kind ter ondertekening maar daarbij ook kopieën van beider paspoorten.

https://www.ouders.nl/artikelen/paspoort-perikelen
Dit artikel met nuttige informatie stond onlangs op OOL.

Pirata

Pirata

07-07-2016 om 15:57

verzekering

Zorg ook dat de verzekeringen in orde zijn, vooral voor ziektekosten.

Wij hebben zoiets vorig jaar gedaan en het moest ver van te voren overlegd worden met de stichting. Verbaast me dat je deze vraag in juli pas stelt dus. Ik zou dus gelijk bellen ( Europa Kinderhulp)?

Puck

Puck

07-07-2016 om 22:20

Mag dat wel?

Vrienden van ons krijgen ook een kind via een grote organisatie en in hun papieren staat expliciet dat je een kind niet mee mag nemen naar het buitenland tenzij het vooraf is goedgekeurd door de organisatie. Heb je dat al geverifieerd?

Pooh bear

Pooh bear

07-07-2016 om 23:45

Puck

Wij hebben ook jaren lang een vakantie kind gehad en bij deze organisatie mocht het wel.
Op voorwaarde dat het kind niet voor het eerste jaar bij je kwam. En natuurlijk moesten de ouders toestemming geven.

Puck

Puck

10-07-2016 om 22:03

Precies Pooh bear

Het kan ook wel maar er zijn wel voorwaarden aan verbonden en het kan geen kwaad om TS daar op te wijzen voordat er in het enthousiasme geen rekening mee gehouden zou zijn.

triva

triva

11-07-2016 om 08:22

daarbij

Er zijn veel mensen die turkije mijden nu. Vinden de ouders dat wel goed? Denk je dat je kind naar nederland gaat wordt het naar een heel ander land gevlogen...

Franse wet

Op een Frans kind zijn de Franse regels van toepassing.
Vraag de ouders om in Frankrijk de papieren in orde te maken.

Taruh

Taruh

11-07-2016 om 09:29

visum

vergeet niet dat de ouders het visum moeten aan vragen, dat kan niet meer op het vliegveld.

Tonny

Tonny

13-07-2016 om 10:12

apart - o.t.

ik zou niet op het idee komen een buitenlands logeerkind uit te nodigen en vervolgens met dat kind naar een heel ander land te gaan - mijn gedachte zou zijn dat dit logeerkind gaat kennismaken met Nederland en niet met een Turks vakantieresort.

Tonny

Tonny

13-07-2016 om 10:14

en daarbij...

op vakantie is het leven voor je eigen gezin anders-dan-anders, voor mijn gevoel maak je het dan voor jullie zelf plus vakantiekind extra ingewikkeld.

Dees

Dees

13-07-2016 om 10:17

nou

Het hele idee van een kind via Europa kinderhulp uit te nodigen is dat het kind in het normale ritme met de familie mee gaat. Dat je gewoon je dagelijkse leven aanhoud, het gaat hierbij ook altijd om kinderen die door de thuis situatie niet op vakantie gaan. Meestal hebben ze thuis geldproblemen en is het meedraaien in een gezin zonder geldproblemen al voldoende. Als je dan ook nog met het kind op vakantie gaat sla je de plank mis.

Nou

Mee op vakantie gaan is ook meedraaien in het gezin. Je maakt het jezelf wel wat ingewikkeld maar als het logistiek en organisatorisch op te lossen is, is het ook een fijne ervaring die zo'n kind anders ook niet makkelijk zou meemaken.

Puck

Puck

13-07-2016 om 12:45

Dees

We weten niet hoe lang dit vakantiekind al bij Henk komt. Als dit een kind is dat al jarenlang bij Henk komt in de vakanties dan is het heel goed mogelijk om zo'n kind een keer mee te nemen naar het buitenland.
Als het kind nog nooit of niet vaak bij Henk is geweest dan ben ik het met je eens dat je het kind waarschijnlijk veel meer plezier doet met een stabiel alledagelijks "normaal" gezinsleven.

Puck

Puck

13-07-2016 om 12:47

Henk.... waar ben je

Henk,
Ik denk dat ik ook namens andere forummers spreek als ik vraag of je nog een keer zou willen reageren. Je hebt een behoorlijk aantal reacties en tips gekregen en het is wel zo fijn als je dan iets terug koppelt.

Dees

Dees

13-07-2016 om 13:37

puck

Puck familie van mij heeft een jaar of 7 hetzelfde kind opgevangen en hetzelfde kind op latere leeftijd zelfs nog bezocht. Maar dit kind is nooit meegegaan op vakantie mede ook omdat het een te groot contrast zou zijn met thuis. In principe komt zo'n kind 2/3 weken per jaar op vakantie in het gezin.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.