Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

engelandvaarder

engelandvaarder

25-04-2016 om 20:46

Even nieuw draadje: help! londen kaart nemen ja of nee??

Ik zit zo te dubben: wel of geen kaart nemen.
5 personen 2 dagen kaart (+ oyster vervoer) is 540 euro.
heb een aantal attracties opgeteld, kom je (als je wel eea doet!) ongeveer uit iets onder dit bedrag denk ik. soms 3 volwassenen, soms 2 in ons gezin afhankelijk van hoe oud kinderen worden meegerekend.
voordeel van pass is volgens mij wel dat je niet in de rij hoeft.. en overal in kan, nou ja, overal... st. pauls kathedral volgens mij al niet.
iemand tip?

Vesper Lynd

Vesper Lynd

25-04-2016 om 21:01

Wat voor kaart bedoel je? 540 euro is nogal niet een bedrag. Ik zou het niet doen, maar alleen een vervoerskaart nemen en de attracties gewoon betalen. Je kunt nooit zoveel doen in twee dagen dat je zo'n kaart eruit hebt, want het is overal vreselijk druk en je wilt ook niet haasten.

@Emma

@Emma

25-04-2016 om 21:03

Kaart

Moet je niet eerst half Londen door om die kaart ergens op te halen (dat is in Rome het gaval ) Dan is het voor 2 dagen de moeite niet.
Check even of die skip the line echt overal geldt. Zo ja, dan zou ik het doen. Scheelt je een hoop gedoe, ook met vervoer.

vlinder72

vlinder72

25-04-2016 om 21:03

wij wel

Wij hebben het wel gedaan met onze kinderen. Voordeel is dat je overal even naar binnen kan lopen. St. Paul's cathedral zit er ook bij. Zonder die kaart hadden wij en overal in de rij moeten staan en nooit naar de HMS belfast gegaan en de bunkers van Churchill. Nu liepen wij er langs en dacht ach, waarom niet.

Wij hadden de pas zonder openbaar vervoer. Wij hadden wel losse oysterkaart. Maar wij hebben bijna alles gelopen.

vlinder72

vlinder72

25-04-2016 om 21:05

@emma

Wij hebben de kaart naar ons huis laten sturen. De kaart was ter plaatse direct te gebruiken.

@Emma

@Emma

25-04-2016 om 21:16

Dat scheelt.....

annet

annet

25-04-2016 om 21:51

travelcard

Wij hebben voordat wij naar Londen gingen online een Travelcard besteld. Deze kost voor een volwassene 16 euro per dag. Je kunt hiermee onbeperkt met met metro en bus reizen. Ook kun je met deze kaart een aantal bezienswaardigheden bezoeken. Ik vind het prijsverschil erg groot.

Imogen

Imogen

26-04-2016 om 19:36

oystercard

Wij hebben per persoon een oystercard besteld met 50 euro tegoed erop. Dat was voor ons handig, omdat we een week gingen en ook naar bijvoorbeeld Watford junction reisden (voor de Harry Potter studio's ). De kaarten werden binnen drie dagen thuisbezorgd en waren al geactiveerd. Je kunt er meteen mee inchecken. Ideaal.

Jasmijn

Jasmijn

16-07-2016 om 16:02

Oystercard

Even ter info, wij zijn net terug uit Londen en na een gesprekje met onze "huisbaas" kwamen we erachter dat de Oystercard een max heeft op chargen. M.a.w. zodra je meer dan 8,60 pond hebt uitgegeven, kan je de rest van de dag gratis reizen. Met de bus is het nog goedkoper, dan stopt ie na 4,50 pond. Dus zo'n travelcard van 16 pond is dan wel wat duurder, alhoewel je daar blijkbaar gratis een aantal bezienswaardigheden mee kan bezoeken.
Wij vonden met de bus gaan trouwens leuker dan met de metro, alleen wat ingewikkelder om je routes uit te pluizen.
Wie er nog wat over wil lezen, het heet 'capping' https://tfl.gov.uk/fares-and-payments/oyster/using-oyster/price-capping#on-this-page-1

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.