Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Noname

Noname

22-02-2015 om 18:28

Ervaringen Southend Airport Londen

Ik wilde met met twee tiener dochters naar Londen in de meivakantie maar vluchten en hotels zijn er erg duur. Om de kosten laag te houden wilde ik van Amsterdam naar Southend vliegen. Heeft iemand ervaring met de reis van Southend naar Londen centrum? Is dat een beetje te doen en kan je in die trein met de Oyster kaart reizen. Ook zijn adviezen mbt hotels van harte welkom.

Nur

Nur

22-02-2015 om 21:09

Prima te doen

Southend is een heerlijk vliegveld: klein, overzichtelijk en je staat letterlijk binnen 10 minuten buiten. De trein stopt voor de deur en gaat rechtstreeks naar Londen. Je moet wel een apart kaartje voor de trein kopen (kan niet via de Oystercard). Kaartje kan je gewoon op het station kopen bij loket of automaat. Trein gaat naar stratford en london liverpool street en vandaar kan je makkelijk met de tube verder.

totaalprijs vergelijken

Je moet wel de totaalprijs vergelijken van Schiphol (of andere vertrekluchthaven) tot aan hotel. Je kan je nl soms lelijk vergissen in een goedkoop retourtje naar Southend en een duur treinkaartje. Dan is het ineens niet meer zo'n goede deal. Ik neem aan dat je wel hebt opgezocht wat Southend ligt t.o.v. Londen?

Slapen

Ik heb net bijna alle hotels, airbnbs etc doorgespit op zoek naar iets betaalbaars en in een leuke buurt. Das verre van makkelijk. Maar wel gevonden! Heel centraal (Soho), heel schoon en goeie recensies. We badkamer op de gang maar die zijn ook heel schoon en er zijn er voldoende. Maar je moet dat geen bezwaar vinden natuurlijk.

https://www.sohostel.co.uk/

Lonnie

Lonnie

23-02-2015 om 12:10

Super

Swaen, dank je wel!
Ik was ook aan op zoek naar een redelijk goedkope overnachting voor ons gezin voor 1 nacht in Londen. We zijn met 6 personen. Dit hostel ziet er goed uit. Ga kijken of ik nog boeken kan voor de meivakantie!

Noname

Noname

26-02-2015 om 12:02

Goedkoop hotel

Ik vond een goedkoop hotel (dwz relatief goedkoop dan) en heb die maar geboekt. Het is Holiday Inn Express London Limehouse. Ligt niet direct in het centrum maar er wel bij in de buurt met de metro en dan heb je gewoon een eigen kamer met badkamer. Die gedeelde kamers met een bed in een slaapzaal zijn vaak nog duurder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.