Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Stenna

Stenna

10-04-2016 om 18:32

Ervaringen jongerenreis?

We zoeken een voor deze zomer een leuke jongerenreis voor zoon, om 'm een klein beetje "uit het nest te duwen" zeg maar. Hij wordt 20, is alleenstaand en studerend, en legt moeilijk contacten. Houdt totaal niet van de zon-zee-zuip vakanties waar leden van zijn studentenclub vooral aan doen. Wel van sport, activiteit en cultuur (stedentrips) en hij wil in (midden/zuid) Europa blijven. Hij heeft zelf al wel het een en ander gegoogled en gevonden natuurlijk, maar het leek me toch handig ook wat echte ervaringen te horen, dan de "reclamepraatjes" van de jongeren-reisaanbieders.
Wie heeft er goede of slechte ervaringen, of tips?

Groepswandelvakantie?

Een vriend van ons maakt al jaren wandelvakanties. Hij is vrijgezel. Hij geniet van de wandelvakanties omdat elke route anders is. Ook heeft hij eens een paadrijvakantie in Spanje gemaakt maar geeft toch voorkeur aan wandelen.

Marjoleine64

Marjoleine64

11-04-2016 om 10:45

Spreekt hij frans?

Als hij frans spreekt kan ik je de UCPA aanraden. Een organisatie die heel veel soorten sportieve vakanties organiseert, voor jongeren van alle leeftijden en met uitstekende begeleiding. Wij hebben hier (lang geleden) veel gebruik van gemaakt, zowel voor wintersport als voor zomers (wildwater kano, canyoning, duiken etc). Wel echt op Frankrijk gericht dus je moet wel frans spreken.
Er zijn ook engelstalige organisaties die dit doen, maar die ken ik niet.

Taalreis

Ik heb een keer geboekt met Tricolore. Ontzettend leuk. Een hele gemengde groep qua nationaliteit en leeftijd, varierend van 16 tot 60. Niet echt een jongerenreis dus, maar de groep twintigers was goed vertegenwoordigd.

's Ochtends les, 's middags vrij te te besteden, en 's avonds een gemeenschappelijke culturele activiteit.

Ik zat in middelgrote Italiaanse stad, vlak bij zee en de heuvels, met veel beziensaardigheden en minimaal toeristisch.

Ze hebben aanbod in Italie, Spanje en Frankrijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.