Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Ikke

Ikke

16-04-2016 om 20:14

ervaring met vakantie huizen huren van iha enz

Voor onze zomervakantie dit jaar. Zitten we te kijken om ergens (waarschijnlijk in Nederland) een vakantiehuis te huren via bv iha of particuliere vakantiewoningen.nl

Dit zou voor ons de eerste x zijn. IK heb eens op die sites zitten kijken en naar mijn idee kan je voor een redelijk bedrag een leuk huis huren.

Wie heeft hier ervaring mee? Is het een goed idee om zoiets te doen? Wij gaan er tijdens onze vakantie nogal veel op uit wandelend fietsend enz

Anna G.

Anna G.

17-04-2016 om 12:08

ja

diverse keren gedaan. Rechtstreeks of via Homeway, AirBnB, Micazu etc. Ging altijd goed. Voordeel is dat je zelf het huis kan kiezen op ligging, inrichting en voorzieningen. Ideaal en contact met eigenaren was ook altijd prima.

Pimpelpaars

Pimpelpaars

17-04-2016 om 12:22

hier

Wij doen het ook al jaren. Wij huren meestal via Homeaway.
We kijken wel altijd heel kritisch naar de foto's. Vooral wat er niet opstaat. (hihihi) Als er geen foto van de keuken bijstaat, hoeft het van mij al niet meer, want dan verwacht ik een oude troep.

Ook kijk ik altijd even op google maps naar de omgeving van het huisje, ivm eventuele spoorlijnen bij de achtertuin en dergelijke.

Ikke

Ikke

18-04-2016 om 23:05

goede tips

Bedankt hier kan ik wat mee Dat van die keuken had ik nog niet aan gedacht. Daar ga ik zeker op letten.
En ook dat googelen vind ik een hele goede

Check

We huren ook particuliere huizen. Bij de keuze checken we op google hoe de omgeving eruit ziet. Soms staat het in buurt van een fabriek of waterzuivering of onveilige kruising.

Oeps.

Vergelijkbare reactie met pimpelpaars.

Verder merkte ik dat de iha anders werke dan casumundo of topic travel. Bij iha werd je in contact gebracht met de eigenaar van het huis; de datum moesten wij bespreken met de eigenaar en de betaling ook.
De reservering ging niet door want huis bleek al verhuurd aan derden. De info op de site was niet up to date.
Die ervaring heb ik bij casumundo en topic travel niet.

Sommige huizen worden bij meerdere internationale organisaties aangeboden. Het kan interessant zijn welke de goedkoopste is.

Mocht je toch naar Frankrijk gaan. Daar heb je vaak te maken met korte bedden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.