Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Caesar

Caesar

31-08-2014 om 19:54

En, zijn jullie de volgende (zomer-)vakantie al aan het plannen?

Het zelfde als afgelopen vakantie, omdat die zo goed was. Of juist totaal iets anders voor de afwisseling?
Roept u maar


Afgunst.

Ik vind dat ook afgunst, opmerkingen als: " nou nou, het valt zeker wel mee met de crisis bij jullie". Slachtoffer rol, : " arme ik kan dat niet betalen."
Wij gaan zelden duur op vakantie, we gaan nooit lang en zijn regelmatig thuisblijvers. Toch verdienen we leuk, hebben we niets te klagen. We maken veel geld op aan dagjes uit, lekker eten en luxe spullen.
Als ik doodga heb ik Afrika en Azie niet gezien, maar ik wens jullie veel plezier met jullie avontuurlijke, verre reizen.
Ook als ik morgen ontslagen wordt en we wel in de schulden schieten gun ik jullie een fijne vakantie.
En of ik al plannen heb voor 2015? Nee, nooit zo ver vooruit, we zullen wel zien tegen die tijd.

Katniss

Katniss

13-10-2014 om 18:51

Minder hoor

Mijn vakantiegeld is ook wel een stuk minder dan een normaal maandsalaris. Dat komt doordat ik in de loop van het jaar een periodiek erbij krijg en doordat het vakantiegeld in zijn geheel tegen het hoge tarief wordt belast. In de normale loontabel zit ook altijd het stukje dat tegen 33% belast wordt.

Barvaux

Barvaux

13-10-2014 om 19:36

katniss

Je moet natuurlijk ook niet kijken naar wat er overblijft doordat er wat meer belasting overheen gaat, maar naar wat het bruto was.
Verder vergeet je dat de eerste ongeveer 500 van de maand onbelast is door de heffingskorting.

zebra

zebra

18-10-2014 om 19:47

geen echte vakantie

volgend jaar maar wellicht wel eens een weekend weg in Nederland, gecombineerd met een bezoek aan een open dag van een hogeschool.
Dit jaar zijn we wel een weekje op vakantie geweest in Duitsland maar ik weet nog niet of ik mijn baan kan houden dus dat is toch eerst even afwachten ipv vakantieplannen maken.

teveel onzekerheden

Dit jaar weer heerlijk gekampeerd. Zou ik zomaar volgend jaar weer kunnen doen. Alleen als de kinderen zin hebben dan. Die belangstelling gaat wat uit elkaar lopen. Dit jaar met dochter en een paar aangehangen tieners weggeweest. Zoon bleef voor het eerst alleen thuis.
Misschien word het wel een keer een vakantie alleen? Maar dat valt nu nog niet te plannen. Ik zou graag een weekje naar familie gaan die ik anders nooit zie. En dan de kinderen wat meegeven op hun vakantie elders met vrienden of familie.
En ik heb ook een koophuis. Zoon maakte me nogal aan het schrikken door het bad af te keuren vanwege schimmel onderin. Een verhaal alsof de betonrot had toegeslagen. Bleek met wat chloor zo weg.Gelukkig viel het mee maar anders had ik het vakantiegeld van volgend jaar besteedt aan het ombouwen van bad naar douche.

Chippie

Chippie

28-10-2014 om 23:22

Ver-weg-reizen

Ben zo benieuwd of jullie ook o verrereizenmetkinderen - forum zitten.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

28-10-2014 om 23:53

Heeej Chippie

Ben jij het? Terug van weg geweest????

Aagje

Chippie

Chippie

31-10-2014 om 21:05

Aagje

Ja, ik ben het...

Aagje Helderder

Aagje Helderder

31-10-2014 om 23:10

Chippie

Leuk dat je er weer bent. Gewoon maar even buurten of ben je 'here to stay'?

Aagje

Ja, plannen zijn bijna rond

We gaan een maand naar Indonesië, de geboorteplaats van ons beider vaders opzoeken. En als we daar toch zijn, maken we er maar meteen een mooie reis van. Vandaag hopen we de laatste zaken rond te maken, dan ligt alles dus al zo'n beetje vast. Wij zijn nogal van het 'op zeker' gaan, dus bonnefooi is niks voor ons. Bovendien hebben we zo al erg veel voorpret.
We gaan niet elk jaar zo lang en ver, vorig jaar 2 weken Noord-Eifel in een huisje. Maar 3 jaar terug wel ook 4 weken naar Amerike, westkust. Tja, we hebben het erg goed qua inkomsten, weinig kosten aan ons huis en we vinden reizen heel belangrijk. Dus daar geven we met liefde veel aan uit.

jep

Wij zijn er ook uit: wij gaan terug naar de plek waar mijn man geboren en getogen is.

En gelukkig was dat niet in Lutjebroek, maar op de Antillen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.