Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

USA-reizigster

USA-reizigster

19-06-2015 om 15:26

Een beetje gezond eten op vakantie in de USA?


Yura

Yura

22-06-2015 om 17:13

sushi

Oh ja vergeet ik nog, we hebben (tot groot geluk van de kinderen) veel sushi en vis gegeten.

USA-reizigster

USA-reizigster

22-06-2015 om 19:37

dank en koelbox

Dank jullie wel voor al jullie reacties. Fijn, geeft ideeën wat we kunnen doen en waar we op kunnen letten.

Ik weet niet of ik mijn man mee krijg in "zelf ontbijt regelen met supermarkt inkopen", is meer van het gemakkelijk in hotel of bij fastfood/restaurant ontbijten schat ik in.

Maar die koelbox is wel een goed idee (en als we die eenmaal hebben voor drankjes en yoghurt onderweg, kunnen we er misschien ook af en toe wat ontbijtspullen instoppen ...).

Waar kopen we zo'n koelbox? Gewoon meteen na aankomst kopen? Bij elke supermarkt te krijgen? Wel handig als hij oplaadbaar is in de auto, denk ik? En houd je die dan koel met de elektriciteit of moet je er ook nog van die koude elementen of ijsblokjes in doen?

Yura

Yura

22-06-2015 om 19:52

Koelbox

Die kun je bij een hele grote supermarkt kopen, zoals Wallmart enzo. Ze werken daar gewoon met los ijs, wat ze erin gooien, niet met oplaadbare koelboxen. Dat is ook een beetje zonde van het geld, want op het eind van de reis laat je hem weer achter. Om die reden hebben sommige auto-verhuurbedrijven soms ook een stapel in hun kantoor staan die je gratis mee mag nemen. Je moet dus wel zorgen dat al je etenswaar in zakjes zit voor als het ijs begint te smelten, dus koop bij aankomst ook gelijk een pak ziplock zakken en wat wegwerpbestek en bordjes. Als je geen gelegenheid hebt om ijs bij de supermarkt of tankstation te kopen, kun je hem ook vullen met de ijsmachine die in elk hotel op de gang staat, hoewel dat eigenlijk niet echt de bedoeling is.
Zo'n koelbox heb je gewoon echt nodig, je moet zeker als je door death valley rijdt gewoon best veel drinken mee nemen. En wij hadden inderdaad bij ons eerste hotel gelijk broodbeleg, boter, melk en jus d'orange gekocht. Dat was in LA en daar zat een Ralph's gelijk tegenover.
Ik vond eigenlijk even snel wat in de supermarkt halen en dan op de kamer ontbijten makkelijker dan op zoek naar een fastfoodketen ofzo, je wilt toch 's ochtends ook snel weer op pad.

Krullevaar

Krullevaar

22-06-2015 om 20:22

ontbijt tip

Voor de mensen die hun bruine boterham missen: granola met vers fruit en yoghurt, in hotels en ontbijt restaurants volop verkrijgbaar. Heerlijk!

Ik hou wel van harde witte broodjes met een eitje erop, dus had zelf geen problemen met het ontbijt.

Die koelboxen zijn gewoon goedkope piepschuimen bakken, waar je direct een zak ijs bij koopt. Evt idd bij te vullen in hotels die allemaal zo'n ijsmachine op de gang hebben staan.

Ijs

Als een hotelmachine geen ijs heeft, kan je altijd ijs kopen bij iedere supermarkt of tankstation.
Ik vind een kunststof koelbox op wielen beter afsluiten en sterker en makkelijker vervoerbaar.
Belangrijk is dat hij goed hoog is voor de flessen soda. Na de reis, ging de box mee naar huis, makkelijk voor in de tuin. Oja, ze hebben ook een aftapkraantje.

Chippie

Chippie

27-06-2015 om 22:21

Wat is je route?

In de grote steden is er veel aanbod. Ook in de supermarkten hebben ze veel gezonde keuzes. Bv kant en klaar salades, sapjes en ook wel gewoon brood. Onderweg tussen de Nationale Parken in het westen vond ik het wel tegenvallen. Dan was ik soms blij dat ik een brood kon bemachtigen.

Ik ben wel bang dat als je iedere dag uitgebreid gaat ontbijten dat je inderdaad wel een paar pondjes aan komt. Maar het is wel echt erg leuk om een s aan de pancakes en blueberry muffins te gaan.

Wat ik je wel als tip mee kan geven: koop een koelbox. Eventueel zo'n pieipschuim ding. Zodat je 's morgens wat sap, drinken, brood, vleeswaren, komkommertje, yoghurtjes, fruit etc koel kunt meenemen. Wij picknickten dan vaak - net als de Amerikanen - uitgebreid met sandwiches met kaas / ham / komkommer / tomaat, fruit, yoghurt en sap. Wij reisden met de camper en aten vaak melk en cereals met wat fruit voor het ontbijt, zodat we ons soms aan een pancake breakfast tegoed konden doen.

Er zijn prima restaurant waar je niet tonnetje rond terug komt. Zeker als je geen absurde keuzes maakt.

Krullevaar

Krullevaar

28-06-2015 om 12:42

Oh en coupons!

Amerikanen zijn nog erger dan Nederlanders als het om korting gaat. Meld je aan voor de nieuwsbrief van bekende ketens en je ontvangt allerlei kortingscoupons: kids eat free, 2 for 1, free appetizer en nog veel meer.

En als je een keer bij Denny's belandt voor een stevig ontbijt dan sla je gewoon de lunch over. Hou je de pondjes toch binnen de perken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.