Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Bloemetje11

Bloemetje11

08-05-2014 om 17:05

Edinburgh

In de zomervakantie gaan we naar Schotland. We hebben daar een huisje gevonden in de Gairngorms. Ook willen we graag een dag of 5 naar Edinburgh. Wat moeten we daar echt gaan zien/doen ? Er is zoveel informatie beschikbaar, dat ik liever van ervaringsdeskundige wat tips krijg.... Ook info over leuke accommodatie is welkom. We zijn met zijn vieren, waaronder twee kinderen van 12 en 15.

Dank alvast!

Anoniem

Anoniem

08-05-2014 om 21:29

Ook naar Edinburgh

Binnenkort ga voor mijn werk (docent Engels) naar Edinburgh. Ik ben er zelf nog niet eerder geweest, maar een aantal van mijn collega's wel. Ook een vriendin van mij is er geweest. Ik zal ze volgende week vragen en hoop dat ik dan wat tips voor je heb.
En als ik terug ben, dan hoor je mijn eigen ervaringen.

Accommodatie

Accommodatie

08-05-2014 om 21:32

Bed and Breakfast

Ik heb dus nog geen specifieke, maar ik zou zeker eens kijken naar een Bed and Breakfast, meestal leuk/authentiek.

Anoniem

Anoniem

08-05-2014 om 23:16

Haha

Nickname Accommodatie is Anoniem.

bertje1

bertje1

10-05-2014 om 12:25

waar je absoluut heen moet!

Camera obscura (castle hill) geweldig leuk voor alle leeftijden;
verder natuurlijk naar het kasteel en de beroemde laan naar het paleis (of wat is het). Ik was overigens blij na 1 dag weg te kunnen (was druk, niet extreem druk) want wij kwamen voor de geweldige rust!!

in de cairncorns is ook zo'n speeltuin achtig ding, moet je wel heen als het rustig is. Veel houten speeltoestellen, een waterbaan en een pad door het bos.
o ja en je moet eigenlijk ook naar pitlockry geweldig gezellig stadje. (met mooi weer...), daar wil je zo je huis neer zetten! (misschien wel wat uit de richting).

inverness ook leuk,is ook een soort eiland in de rivier (uitloper van loch ness).
duim voor mooi weer!

Bloemetje11

Bloemetje11

10-05-2014 om 12:33

Dank

Dank voor deze leuke suggesties ! Camera Obscura kende ik nog niet. Wij komen ook voor de rust, maar een paar dagen rondlopen in de stad is ook wel leuk. Dochter wil natuurlijk shoppen voordat ze de natuur in moet .

Inverness zijn we ooit geweest. Erg toeristisch, maar wel leuk om de kinderen te laten zien en we moeten natuurlijk op zoek naar Nessie.

Nog iemand tips voor een leuke B&B in/rond Edinburgh?

Schotlandforum

De titel zegt het, heel veel info te vinden op www.schotlandforum.nl en op vragen krijg je snel en veel antwoorden van fanatieke Schotland gangers ( en NederSchotten).

even zo

even zo

11-05-2014 om 13:50

Edinburgh

Jenners is vergelijkbaar met Harrods. Verder om te winkelen:
St James Shopping Centre.
Misschien dat Bertje1 met de beroemde laan The Royal Mile bedoelt.
The kiltmaker, heeft ook ergens een expositie over het maken van een kilt. (zeg dan ook nooit meer Schotse rok tegen de kilt die een man draagt)
1 tot 23 augustus The military tattoo, zeer de moeite waard. Vonden we niet goedkoop voor ons hele gezin, wij hadden toen kaartjes voor het vak die nu voor 38 pond verkocht worden. Maar dan heb je ook goed zicht.
http://www.edintattoo.co.uk (officiële site).
Wij zijn toen naar een vroege avond voorstelling geweest die om 19.30 uur begon.

bertje1

bertje1

11-05-2014 om 18:00

royal mile.
En natuurlijk eerst de serie van 'diana gabaldon' (de reiziger)
lezen

even zo

even zo

12-05-2014 om 11:58

periode 1 tot 25 augustus

1 tot 25 augustus ook straat theater, heel leuk, in allerlei theaters is dan ook van alles te doen, maar dat hebben wij dan niet gedaan. Wij waren er dus in een weekend, het was toen gezellig druk, kinderen konden alles goed zien.

Bloemetje11

Bloemetje11

15-05-2014 om 18:42

Dank

Leuke tips, bedankt. Via het Schotlandforum hebben we ons vakantiehuis gevonden. Dat is geboekt.
Ik speur verder......

mooiste stad van europa

Ik was er 12 jaar geleden en vond het de mooiste stad van Europa die ik ken (gevolgd door Salzburg en Wroclaw).

Ik herinner me vooral:
- midden in de stad die berg waar je heerlijk op kunt wandelen.
- het kasteel.
- Een soort berg in de stad met een soort tempelachtig gebouw met van die pilaren, je kijkt dan over de stad uit en de winkelstraat in, zoooo mooi savonds!
- het park/grasveld voor de universiteit waar alle studenten met mooi weer in groepjes zitten te leren.
- kleine straatjes en veel trappetjes tussen de straatjes.
- de straat met een soort galerij.

Ik weet nergens meer namen van, sorry. Maar het heft een onuitwisbare indruk gemaakt.

Bloemetje

Leuk, dat je accomodatie hebt gevonden via het Schotlandforum, heb ik je daar "ontmoet" ? In Edinburgh is accomodatie tijdens het festival heel erg duur en waarschijnlijk al volgeboekt. Je hebt goede P&R mogelijkheden, die ook op 's avonds laat nog rijden.

Bloemetje11

Bloemetje11

30-05-2014 om 21:25

Shonagh

Heb inderdaad beetje gekeken op het Schotlandforum, maar daar niet iets geschreven. Ik zag een berichtje van Nederlanders die in de Gairngorms hun huis verhuren. Via hun site heb ik het kunnen boeken. Ik ben aan het kijken wat we daar allemaal kunnen zien en doen en ik kan niet wachten!
We hebben nu een B&B met gratis parkeermogelijkheid in Edinburgh geboekt niet ver van The Royal Mile. Er was inderdaad al heel veel vol en/of heel duur. Gelukkig toch nog wat gevonden en ook nog op een goede plek.
Shonagh, als jij nog insiders tips hebt, graag!

Toeristisch

Meer tips over Endinburgh kan ik je niet geven, ik vind het heel erg toeristisch en druk. Ik kom er alleen als 1 x in de 5 jaar naar het consulaat moet voor een nieuw paspoort. 5 dagen vind ik persoonlijk dan ook veel te lang

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.