Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Suze

Suze

10-08-2014 om 11:36

Dragen jullie kinderen een zonnebril?

En dan natuurlijk m.n. in de zomer/op vakantie als het (erg) zonnig is?

En zo ja, welke leeftijd hebben jullie kinderen?

En, raken ze hem vaak kwijt?

En vind je het belangrijk ter bescherming van de ogen?

Oudste van 14 had er een maar was hem al snel kwijt. Jongste van 11 kan er geen een vinden die hij mooi vindt in de prijsklasse die wij acceptabel vinden. Dus zonder bril. Lijkt mij vervelend, maar ze lijken er niet echt last van te hebben.

Barvaux

Barvaux

10-08-2014 om 11:38

pet of bril

Ik liep vroeger ook nooit met een bril, mijn eerste bril was voor autorijles en ik vond het vreselijk zitten, ik reed er ook slechter mee.

Mijn zonen dragen soms een bril, vooral op fietstochten ofzo, om de deur bijna niet, soms dragen ze een pet, ik ga me er niet druk om maken.

bij hele felle zon

krijgt onze jongste (5) snel last van zijn ogen (rode ogen) dus dan draagt hij een zonnebril. Dat gaat goed, hij houdt hem goed op. Denk ook dat dat komt omdat het voor hem prettiger aanvoelt.

neteret mut

neteret mut

10-08-2014 om 12:07

vanaf 16

dragen ze wel eens een zonnebril. Hoe modebewuster hoe meer lijkt het wel. Ikzelf draag bijna nooit een zonnebril, en dan meestal alleen tijdens het lezen van een boek.

Ik draag er alleen een in de auto

Verder heb ik nooit behoefte aan een zonnebril. Man ook niet. Ben nooit op het idee gekomen mijn kinderen vanwege bescherming een zonnebril aan te bieden.
Waarbij ik vermeld dat we nooit in zuidelijke landen op vakantie waren, noch op wintersport. Dat maakt wel verschil denk ik.

Marjoleine64

Marjoleine64

10-08-2014 om 17:33

jongste zoon van 14 draagt een zonnebril, maar vooral als mode-artikel. We hebben op kreta dit voorjaar een "echte nep RayBan" voor 5 euro gekocht , hij was helemaal blij! Oudste heeft er ook een maar is vaak zelfs te lui om zijn lenzen in te doen, laat staan om op te zoeken waar hij zijn zonnebril gelaten heeft. Zelf draag ik hem vaak in de auto, en ook wel gewoon buiten. Niet eens bij heel mooi zonnig weer met blauwe lucht, maar juist bij iets minder felblauwe lucht, ik heb meer last van hele witte luchten.

Tango

Tango

05-09-2014 om 20:01

Zelden

Dochter van 13 draagt er af en toe 1 en is die dingen inderdaad ook vaak kwijt of ze gaan kapot doordat ze ze niet handig vervoert (los in een tas of aan haar broek en dan in een attractie bij een pretpark gaan etc.). Ze draagt ze vaker niet dan wel.
Zoon van 9 heeft dit jaar nog geen zonnebril opgehad en geloof ik 1 keer een pet. Hij heeft beide wel liggen maar eigenlijk nooit behoefte het op te zetten.
Zelf droeg ik vroeger volgens mij ook nooit een zonnebril, pas toen ik 16 was of misschien 18. Nu draag ik hem met autorijden, lezen en ook bijv. op de camping als we in de zon zitten te eten.

af en toe

Jongens van 13 en 10 dragen af en toe een zonnebril, maar dit uitsluitend uit cosmetisch oogpunt. Ze hebben beide zo'n pilotenbril met spiegelende glazen. Heel cool (haha)

Tijgeroog

Tijgeroog

05-09-2014 om 20:41

In de bergen

In de bergen. In de winter bij het skieen en in de zomer als we hoog in de bergen wandelen en de zon goed schijnt. Verder niet. Ikzelf ook niet, alleen bij het autorijden tegen de zon in.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

05-09-2014 om 22:58

vooral tijdens vakanties

Tijdens vakanties bij zonnig weer eigenlijk altijd. Maar dat is ook omdat we vaak wandel- of fietsvakanties hebben, en soms in de bergen, en dan is een zonnebril sneller noodzakelijk.

Fiorucci

Fiorucci

06-09-2014 om 08:48

Allemaal migraineklanten hier, en last van lichtgevoeligheid, dus ze dragen een zonnebril. Geen dure, de drogist varianten voldoen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

06-09-2014 om 13:51

Vooral de jongste van 6....

Geen idee waar het vandaan komt. Hoop niet dat het een migraine klant wordt.

Sukran

Sukran

07-09-2014 om 14:20

Geen keus

Zoon heeft geen keus, de ogen worden beschermd. Pet/hoed of zonnebril is verplicht en al vanaf jonge leeftijd dus hij weet niet beter. Geboren in een land met veel zon, veel buiten en zwemmen en nu wonend in Australie, zijn we gewend om te beschermen tegen de zon. Niet overdreven tot Vit.D gebrek maar wel met verstand. Teveel mensen met huidkanker om ons heen (ook familie in Nederland) en flink gewaarschuwd door (oog)artsen. Dus ja, zonnebrillen overal. Het oogfonds heeft er een goed artikel over: https://oogfonds.nl/nieuws/nieuwsartikel/article/kinderogen-kwetsbaar-voor-uv-straling/

Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-09-2014 om 23:44

Zonnebril

Ja, zodra de zon een beetje schijnt draag zoon (13) buiten een zonnebril. Geen dure maar wel een die goed beschermt. Zoon vindt het prettiger voor zijn ogen en het staat nog "cool" ook Tuurlijk is hij er wel eens een kwijtgeraakt of ging er eentje stuk maar dan kopen we wel een nieuwe. Zelf draag ik altijd en overal een goede zonnebril zodra de zon schijnt. Ik heb behoorlijk (licht)gevoelige ogen, veel oogklachten gehad en ik ben gelaserd dus voor het behoud van mijn ogen en op advies van diverse oogartsen draag ik een zonnebril. Het verbaast me wel enigszins dat mensen hun kinderen wel met zonnebrandcreme (laten) insmeren maar daarbij goede zonbescherming van de ogen vergeten.

mode

Mijn dochter van 16 koopt al een paar jaar overal zonnebrillen, die ze op vakantie altijd draagt (en in Nederland op een mooie dag ook). Ze heeft ze in 15 kleuren, passend bij haar outfits. Als de zon even niet schijnt schuift ze ze in haar haar.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.