Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Barvaux

Barvaux

04-12-2014 om 17:52

Dolemieten?

Heeft iemand ervaring met vakantie in de Dolemieten? Zoon kwam daar mee, ik vind het eigenlijk te ver weg maar we kunnen het combineren met een week in Oostenrijk en een nachtje onderweg. Is het leuk mountainbiken daar? Als we gaan zoeken we naar een stacaravan op een camping.

Miep

Miep

04-12-2014 om 20:04

trein

Wij willen er dit jaar ook heen, maar dan met de trein. Het openbaar vervoer schijnt er goed te zijn en als je nou toch vooral gaat mountainbiken helemaal. Je kan er in een dag of een nacht zijn. Een trip naar Venetië kan ook, zo'n 2 uur in de trein vanaf Bolzano. Ik denk dat we het gaan doen! En dan gaan we ook naar Hafling, voor onze paardengek.

Tijgeroog

Tijgeroog

04-12-2014 om 20:18

Lienzer Dolomieten

Wat wil je zoon er doen? En jullie?
Wij zijn in Lienz geweest, daar zit je in het dal tussen de Oostenrijkse Dolomieten en de Alpen. Mooi gebied, met veel verschillende mogelijkheden.

neteret mut

neteret mut

04-12-2014 om 20:42

lang geleden

Mijn vader en neef hebben vanuit daar (ergens in de buurt van Bozen/ Bressanone) een georganiseerde dagtrip naar Venetie gemaakt en mijn moeder en ik een georganiseerde dagtrip naar Verona om oa een opera (Aida) mee te maken in het romeinse amfitheater daar. Hele mooie natuur, maar geen flauw idee of je daar goed kan mountainbiken

Ella2007

Ella2007

05-12-2014 om 09:39

trentino

Heb ervaring iets zuidelijker in Zuid Tirol, Trentino. Erg mooie omgeving, mijn man heeft een paar prachtige mountainbiketochten gemaakt, er is goed te wandelen, en ook idd cultuur op bereisbare afstand (bv met de trein naar Verona, je zit vlakbij Trento.

Wij zaten aan een meer ( er zijn een paar lago's, veel minder druk dan het Gardameer), door een microklimaatje (wolken blijven achter berg hangen) lekker weer en ook leuk om te zwemmen, surfen, waterfietsen huren etc. Ik zou er zo weer heen gaan. En niet te vergeten heerlijk eten. Bosaardbeitjes, konijn, beetje berg-eten. Met een tussenstop in Oostenrijk heel goed te bereizen.

Enige minpunt vind ik de krappe plekken op Italiaanse campings. En ik vind ze vrij duur. Maar dat is vast te verbeteren met beter zoeken.

Barvaux

Barvaux

05-12-2014 om 10:04

mountainbiken

Dat mountainbiken wil mijn oudste graag veel doen, dus er moeten wel faciliteiten zijn (verhuur en begeleiding in groepstochten). Ik was niet zo duidelijk zie ik nu

Ik hoef niet zo nodig daarheen maar we hebben de deal dat mijn oudste het mag zeggen (tot op zekere hoogte) de aankomende zomer en tot mijn verrassing maakt het dat juist ingewikkelder. Hij wil naar zoveel mogelijk landen (voor oa geocachen) maar met school kan hij volgend jaar ook naar Italië. Eigenlijk neig ik meer naar Engeland of de combinatie Oostenrijk/Tsjechië.

Tijgeroog

Tijgeroog

05-12-2014 om 13:09

Barvaux

Ik bedoel meer: wat wil de rest van het gezin terwijl je zoon aan het mountainbiken is? Wil je iets van cultuur, op de camping hangen, zwemmen, wandelen in de bergen... Ik neem aan dat jullie niet de hele vakantie gaan zitten wachten tot de oudste klaar is met zijn plannen om dan weer naar huis te rijden?

Barvaux

Barvaux

05-12-2014 om 16:42

tijgeroog

Ik reageerde op Miep (nee we gaan met de auto).

Hij mag niet alle dagen mountainbiken ALS we gaan gaan we een week daar heen en nog een week elders en we zien wel wat wij dan gaan doen. Eigenlijk streven wij er naar om ergens te komen en gedurende die week niet verder dan 50 km van de camping af te komen (misschien 1x max 100 km). We doen dan aan geocachen, we willen graag wat zwemmen, stadje bezoeken etc. Niet noodzakelijkerwijs naar Venetië.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

06-12-2014 om 18:16

Mooie plekken in de Dolomiten

Het Val Gardena is prachtig. Je kunt daar wandelen en ik meen ook bijna zeker te weten dat fietsen en mountainbiken ook leuk is daar. Maar dat kun je vast goed vinden via het www. Mooie tochten over passen zijn ook te maken en ook cultuur in de buurt, Verona, Bolzano, Trento. Het is Zuid Tirol, voertaal is Duits. Mooie plek is ook Alpe di Siusi, Seiser Alm, er is daar ook een camping die een aantal jaar geleden heel mooi was en waar ik gezien heb dat ze ook chalets verhuren.

Jaren geleden zijn we in het Italiaanse deel van de Dolomiten geweest, vond ik als je me diep in mijn hart kijkt, nog mooier dan Sud Tirol, qua bergen nog mooier. Ruiger. Maar ja, ik houd heel erg van bergen. We zijn daar op een geweldige plek geweest aan het meer van Misurina (klein meertje), hoog in de bergen. Vlakbij Cortina d'Ampezzo. Prachtig daar. Veel sporters, ik gok maar zo ook mountainbikers.

Succes met zieken,

Aagje

Aagje Helderder

Aagje Helderder

06-12-2014 om 18:30

Nou nou

Zieken=zoeken

Dolomiten =Dolomieten (in het Nederlands)

Verder realiseer ik me dat je het wilt combineren met een plek ergens anders. Wij hebben Dolomieten gecombineerd met Oostenrijk, Salzburgerland, maar er is ook een goede combinatie met Karinthië, en met veel andere plekken.

Groetjes

Aagje Helderder

Aagje Helderder

06-12-2014 om 22:07

Aah

Oostenrijk had je ook al bedacht. Ik vind allebei een aanrader, zowel de Dolomieten als Oostenrijk. Overigens doen wij die afstand zonder overnachting. Is ook naar de Dolomieten goed te doen wat ons betreft.

Aagje

Levico Terme

Daar zijn wij 3 jaar geleden geweest. Prachtige omgeving, leuk meertje. Er zit een camping aan het meer, ben de naam kwijt, maar die valt vast te googlen. Wij hebben toen een combivakantie met Vogezen en daarna Zwitserland en Oostenrijk. Dat is allemaal mooi, en overal goed te mountainbiken volgens mij.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.