Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Jesse_1

Jesse_1

15-10-2013 om 13:38

Disneyland tips?

Wij gaan binnenkort naar Disneyland en ik ben me nu aan het voorbereiden. Hotel is geboekt, we hebben genoeg tijd (4 dagen toegang).
Ik heb de plattegrond al gevonden, daarop staan de attracties ook aangegeven op spanning en 'not to be missed'.
Wel deel van het park is het leukste? (Met kinderen ca tussen de 8 en de 14).
En de prijzen van eten en drinken zijn schrikbarend duur lees ik overal. Kan iemand een voorbeeld geven van de prijzen? Pakjes drinken en stevige tussendoortjes gaan mee, maar echt lunch voor overdag wordt lastig.
Iemand nog andere tips?

*Zin in*

Dendy Pearson

Dendy Pearson

15-10-2013 om 18:53

ehm

Het is voor ons alweer een aantal jaar terug dat wij zijn geweest, maar ik dacht dat je officieel geen eten en drinken mee het park op mag nemen. Wij verstopten dit ergens in een tas en lunchten bij de ingang, daar staan bankjes waar het wel mag.
Ik vond het zelf niet eens zo duur, maar wel heel veel van hetzelfde.
En verder vind ik alles in Disney leuk, maar waar ik zeker nog eens voor terug wil is het filmgedeelte(weet even niet hoe dat heet). En je moet natuurlijk naar de parade kijken!

Veel plezier!

Jesse_1

Jesse_1

15-10-2013 om 19:59

Wow, je hebt gelijk Dendy

Wordt er ook op gecontroleerd of je eigen eten of drinken mee hebt? Wij nemen dus geen uitgebreide lunch mee, tussendoortjes wel...
Vier dagen fast food kunnen wij wel aan, psychisch dan, de lijn zegt wat anders.

wij gaan ook

Wij gaan ook volgende week. Heb je al tickets? Want als je 4 dagen gaat is een jaarkaart voordeliger.

Tips:
Slaap je in een Disney Hotel? Maak dan gebruik van de Extra Magic Hours, vaak van 8 tot 10 uur dan mogen alleen de resortgasten het terrein op (en jaarkaarthouders) en is het dus rustiger. Kijk voor de actuele tijden op de website

Eten en drinken meenemen mag best. Tassen worden gecontroleerd, maar meer op illegale dingen. Je kan best andere dingen krijgen dan patat en prijzen niet niet per se duurder dan een attractiepark hier. Op 1 metrohalte ligt het grote winkelcentrum Val d' Europe en daar zit een grote Auchan (supermarkt). Daar kan je ook eten inslaan. In Disney village zitten ook andere restaurants. Ik vind zelf Rainforest Cafe een leuke ervaring en lekker eten, maar smaken verschillen... Als je in een restaurant met table service wilt eten, reserveer dan 's ochtends al in je hotel. Scheelt weer wachten. Mijn kinderen vinden zo'n etentje met de characters heel leuk, maar daar zijn die van jou misschien te oud voor.

Wat is het leukst? Ligt aan je kinderen, durven ze al veel. Mijn kinderen, 7 en 4, vinden Fantasyland het leukst maar zij zijn nog geen durfals. Je hebt 4 dagen om 2 parken te bekijken, tijd genoeg hoor. Kijk wel welke attracties een FastPass toegang hebben en maak hier gebruik van. Vooral in de ochtend kan je hiermee prima rijen omzeilen.

Wanneer ga je? Volgende week wordt het superweer (zeggen ze, zo'n 20 graden) maar als het minder is: koop in NL bij Xenos/Action poncho's want die zijn daar duur en je weet maat nooit....

Vuurwerk show 's avoids, parades...

Koop voor 15 uur drinken dan krijg je een bonnetje voor een gratis drankje later in de middag. Zo heb je 2 voor 1

Veel plezier!

Katniss

Katniss

15-10-2013 om 21:37

Pas geweest

Wij zijn afgelopen meivakantie geweest en ik vond het eten toch behoorlijk duur. Voor drie patatjes, 2 porties kipnuggets en drie cola ben je zomaar tegen de 30 euro kwijt. Bakje popcorn 5 euro, en een flesje water 2,50 ofzo. Een zak chips in het hotel was 4 euro, dus dat heb ik niet gedaan natuurlijk. Ik zou dus het eten en drinken voor op de kamer van thuis meenemen of halen bij een supermarkt in de buurt van het park.
Wij hebben in de vier dagen dat we er waren alles kunnen doen wat we wilden, behalve de Nemo achtbaan, waar 's morgens om 10.00 uur al een rij van anderhalf uur stond (2 dagen op rij). Het rustigst was Fantasyland, waar het merendeel van de attracties voor alle leeftijden is. Als je voor het eerst gaat moet je daar zeker wel wat gaan doen, maar het is voor grote kinderen vrij tam (treintjes door landschappen, dat soort werk).

DLP heeft Europese porties

Da's jammer want in Florida kan je met gemak een menuutje met z'n 2-en delen. Een flesje water 2,50 is duur ja, maar vragen wij hier in Amsterdam ook aan toeristen. Dus niet uitzonderlijk wil ik ermee zeggen.

Yura

Yura

16-10-2013 om 12:09

Mee nemen mag

Tegenwoordig mag je gewoon eten en drinken mee nemen, dat was alleen in de beginjaren. Er is wel een uitgebreide tassencontrole ivm de veiligheid. De laatste keer dat wij er waren (pasen) vond ik vooral de enorme rijen bij het eten opvallend. Volgens mij moeten ze bezuinigen want er bleven veel kassa's dicht, het maakte dus ook niet uit op welk tijdstip je kwam. Man en kids hebben veel fastfood gegeten en ik zelf voornamelijk salades. Gelukkig zijn zowel man, ik als kinderen echt waterdrinkers, gewoon alle vier een flesje water mee en dat weer bijvullen, lekker goedkoop en je sjouwt je geen breuk omdat je voor de hele dag voor 4 personen drinken mee wilt nemen. De absolute topattractie voor ons is de tower of terror in het filmpark. Zal er verder niks over vertellen, want hij is de eerste keer echt het allerleukst.

Jesse_1

Jesse_1

16-10-2013 om 14:57

Bedankt!

Geweldig wat een tips! We zitten in een van de partner hotel (zou eerst Sante Fe, maar we hadden via Oad geboekt en hebben dus de reis omgegooid) en gaan met de hele familie. We zullen niet de hele dag met elkaar optrekken omdat de leeftijden (en de moed) nogal uiteen lopen.

De weerverwachtingen lopen nogal uiteen en veranderen steeds, maar ik geloof dat het wel aardig gaat worden. Voor de zekerheid zal ik wat poncho's inslaan, komt anders vast nog wel eens van pas.

Bedankt!!

vlinder72

vlinder72

16-10-2013 om 20:35

Menu's

Wij zijn in de zomer geweest. Hier komen onse tips. Ontbijt goed. De extra magic hours vonden wij niet erg bijzonder want er zijn nauwelijks attracties open.

Lunch: hou je aan de menu's. Die rond rond de 11 euro pp maarcdat is inclusief drinken en een toetje zoals een ijsje. Kies je voor water dan krijg je flesje en een frisdrank is zo groot dat je die makkelijk kan delen met twee personen (heb je mooi het flesje over voor later). Menu's voor kinderen zijn ongeveer 6-7 euro en dat is inclusief drinken en een toetje. Wij waren met zijn zessen rond de 55 euro kwijt voor lunch (2 volwassenen en 4 kinderen). Een aanrader vinden wij Hakuna Matata en Colonel Hathi in Disneyland. Casey's is ook handig voor een hotdog. En bij de coolpost kan je crêpe kopen. En de bakkerij op main street verkoopt losse broodjes en donuts. Het is zeker wel mogelijk om de kosten an het eten binnen de perken te houden.

Een echte aanrader vinden wij ook the Rainforest Cafe in disney village.

Verder kan je goedkoper drinken kopen bij het benzinestation bij Santa Fe. Er zit daar een flinke winkel. Handig als je voorraad op is en je hebt weer wat proviand nodig.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.