Brr.. Koud! Check onze hacks om je kind lekker warm én gezond te houden
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

bertje1

bertje1

08-10-2014 om 09:54

disney; tickets en overnachting apart?

Wat is handig, in de herfstvakantie: tickets los kopen (2 dagen) en zelf een hotel of appartement zoeken of een combinatie?
En waar is handig?
Ik vind de prijzen echt absurd!

amk

amk

08-10-2014 om 10:21

nou

als je de prijzen echt absurd vind dan moet je gewoon niet gaan is mijn eerste reactie.

Ik zit dan wel een aantal dagen in een van de Disney hotels, maar dat is omdat mijn werk een fikse bijdrage heeft geleverd.
Maar anders waren we er helemaal niet naar toe gegaan. Idd vanwege de belachelijke prijzen.

Het maakt eigenlijk niet uit waar je zit, vanuit Parijs zelf is het prima aan te reizen. Kost alleen wat tijd en je moet optijd weer terug.

Bij de gelieerde hotels niet van Disney rijden er gratis pendelbusjes die zijn dan wel weer een stukje goedkoper. Maar het is natuurlijk wel inclusief 2 dagen toegang tot de parken.

Katniss

Katniss

08-10-2014 om 10:27

Twee overnachtingen

Vanaf drie dagen Disneyland (dus twee overnachtingen) is een jaarabonnement goedkoper dan losse dagkaarten. Als je dan op een camping in de buurt verblijft, ben je voordeliger uit dan in een hotel (al dan niet op het park, dat verschilt niet veel).
Als je 'maar' twee dagen (1 overnachting) gaat, zou ik zeker een hotel op het park nemen omdat je het dan nog steeds niet redt om alles te zien. Ik was vorig jaar voor 4 overnachtingen in Sequoia Lodge, inclusief toegang, voor 3 personen 1200 euro kwijt. Dat was met 50% korting en het viel mij eigenlijk best wel mee. We wilden eigenlijk in het Disney hotel, maar dat waren absurde prijzen (deden ook niet mee met de 50% kortingsactie). Ik meen dat ik voor 2 overnachtingen, incl toegang, op 2200 euro uit zou komen. Dat werd me te gek
Maar het is echt heel erg leuk en zeker de uitgave waard.

vlinder72

vlinder72

08-10-2014 om 10:31

zelf ook uitgezocht

Los is het nog duurder. Tenminste als je in een hotel in Marne-la-vallee wil zitten met een shuttle service naar het park. Ga je veel verder van het park af dan kan het vast wel goedkoper. Dan ga je zelf met de trein naar het park. Daar heb ik niet meer naar gekeken.

Boek je alleen een hotel met entreekaarten dan maakt het in de herfstvakantie niet eens zoveel uit of je een goedkoop Disney hotel boekt (Cheyenne of Santa Fe) of een hotel iets verder weg. Voordelen van een hotel op het park is dat je eerder het park in mag en dat je kan lopen in plaats van met de shuttle bus.

Wil je met de bus dan heb ik gezien dat Oad het goedkoopste is met verblijf in het Explorer's hotel.

Wij doen het trouwens niet. Wij vinden het te duur. Bovendien is het park erg druk in de herfstvakantie. Wij wachten wel een strategisch goed geplande studiedag om dan twee nachten te gaan. Bijvoorkeur zonder de zaterdag.

herfstvakantie

Wij zijn vorig jaar in de herfstvakantie geweest, op doordeweekse dagen valt het wel mee met de drukte. Alleen wemelt het er van de Hollanders.

Tickets via Franse supermarktsites zijn goedkoper, wij hebben zo een jaarabonnement gekocht maar ook losse tickets zijn er goedkoper. Als je 3 dagen gaat is een abonnement interessanter, bovendien krijg je dan gratis parkeren en korting op restaurants en winkels erbij. En een gratis kinderwagen mocht je dat nodig hebben. O ja, je mag dan ook eerder het park in net als hotelgasten.

Dit is de beste site (wel Frans) maar daar krijg je flinke korting op een jaarabonnement voor kinderen (€49 = goedkoper dan een dagkaart):
http://www.ce-multiavantages.com/404/passeports-annuels-promos.html

http://www.fnactickets.com/place-spectacle/Parks-Attractions-p1658619347742157416.htm
http://www.uitenthuismetkids.nl/jaarkaart-disneyland-parijs-goedkoper-dan-je-denkt/

Wij hebben in deze appartementen overnacht: http://waltapartments.com/index.html. Een keer in apt. 2 en een keer in apt. premium. Ze liggen pal naast Val d'Europe waar o.a. een grote Auchan zit en op 1 metrohalte van Disney. Beviel prima, vandaar dat we er 2 keer zijn geweest.

Igor

Igor

09-10-2014 om 12:29

Apart

Wij hebben afgelopen zomervakantie apart geboekt. Wij zaten 6 dagen in het Expoilerhotel voor 835 euro inclusief ontbijt. Dit was met 25% korting ivm. aankomst op de zondag (sunday offer). Wij hebben toen losse tickets gekocht, 3 dagen disney voor beide parken voor de prijs van 2 dagen (die aanbieding zie ik nu ook nog staan, volgens mij bieden ze die het hele jaar aan). Dat kostte ons 543 (oudste dochter van 13 betaalde ook al als volwassene, dus tickets voor 3 volwassene en 1 kind) Wij kwamen dus op een totaal bedrag 1378 euro. Over Expoilerhotel waren wij erg tevreden. Het hotel heeft ook nog een zwembad. De kamers zijn een beetje verouderd maar voor de rest prima. Ook de pendeldienst was heel goed van en naar het park. Op de heenweg ging de bus nog naar een ander hotel maar soms zat de bus al vol en reed hij meteen door. De bus kwam ook altijd leeg bij ons hotel aan. In nog geen 7 minuten ben je op het park. Het is inderdaad een hoop geld maar ik vond het wel de moeite waard. Het zijn ook 2 parken voor meerdere dagen. Als ik 3 dagen naar de Efteling zou gaan dan ben ik ook 384 euro kwijt en dan is dat 1 park. Ik zou zo wel weer willen maar ja, voorlopig zit dat er niet in. Maar ik hoop zeker nog een keertje terug te gaan.

Tip voor groepen: boek via groepsreizen/incentives organisaties

Dat hebben wij in maart van dit jaar gedaan met mijn ouders. We waren in totaal met 14 man, groepsreizen worden geloof ik aangeboden vanaf 12 personen. Scheelde echt enorm veel, wij waren voor ons hele gezelschap (9 volwassenen en 5 kinderen) voor 3 dagen, 2 nachten op Davy Crocketranch nog geen € 2.000 kwijt!
Nu was dit niet in het hoogseizoen, maar een lang weekend met Pasen. Dat scheelt vast ook nog wel wat in de prijs.
Maar toch: als je van plan bent te gaan is het wellicht de moeite waard om mensen op te zoeken om mee samen te boeken?
Wij zijn met Pelikaan reizen gegaan, maar er zijn vast meer organisaties te vinden die dit aanbieden.

Jesse_1

Jesse_1

03-11-2014 om 19:52

Explorer

Ik denk dat Igor Explorer hotel bedoelt.

Wij hebben daar ook gezeten, maar mijn ouders hebben de reis geboekt en betaald. Qua prijs was dit nog te doen (i.v.m. de andere disneyhotels) en de pendeldienst was inderdaad prima. Alleen kan het gebeuren dat er toevallig net een grote groep staat te wachten die mee wil, dan is het hopen dat je er in kunt. Het is ook nog te wandelen als je een beetje gewend bent geregeld te lopen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.