Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Juul

Juul

23-01-2016 om 11:47

Denemarken

We zijn aan het brainstormen over de zomervakantie en een huisje huren in Denemarken lijkt ons erg leuk.We willen graag iets bij een meer of de zee. Niet helemaal in het Noorden want dat vind ik erg ver rijden in mijn eentje. met welke site hebben jullie goede ervaringen om huisjes te boeken? Alle tips zijn welkom. Ik ga overigens met 2 puber.

angel3

angel3

23-01-2016 om 13:41

novasol

Wij hadden geboekt bij novasol. Ontzettend veel keuze. Wij hadden een huis in een soort van duinen op 10 minuten lopen van het strand. ...wij hadden alleen niet alleen maar strandweer
Ik vond Denemarken wel erg leuk, boven verwachting.

Sukran

Sukran

23-01-2016 om 13:52

Twee sites

Alweer een hele tijd geleden maar ik ben vier keer in Denemarken geweest en heb daarbij gezocht, gevonden en geboekt via Sol og Strand: http://www.sologstrand.nl en via Dansommer: http://www.dansommer.nl Altijd prima huizen, schoon, goed ingericht, goede communicatie, en makkelijk geregeld met sleutels ophalen en dat soort praktische dingen.
Ik heb daar alleen in de winter gezeten dus in huisjes met zwembad en sauna. Samen met vrienden en familie, kerst vieren, kort licht, lang donker, dus een hele andere dagindeling dan in de zomer maar kan me voorstellen dat het dan ook heel leuk is om daar te zijn. We zaten in de buurt van Blavand, wat wij goed aan te rijden vonden, ondanks sneeuw . Veel plezier met uitzoeken!

liseleje

Hoi,

Wij waren vorig jaar een weekje in Liseleje, dat is helemaal in het noorden van Saelland. Via Novasol een huis gehuurd op 10 minuten lopen van zee. Het huis was prachtig en had een heel grote tuin met buitenterras en trampoline. De prijs viel mee. In Zuid Europa betaal je veel meer voor zo'n huis. Voordeel van Saelland is dat je ook een dagje Kopenhagen kan doen en dat je zo kunt oversteken naar Zweden. Onze tweede week hebben we dus aan de andere kant van de brug doorgebracht. We konden vanuit Zweden in 1 dag terug rijden naar huis, dus de afstand valt ook nog wel mee. Tijdens de heenreis hadden we wel een overnachting geregeld omdat we op tijd in ons vakantiehuis moesten zijn en we niet wisten hoelang we zouden moeten wachten bij de boot. Onze overnachtingsplek was Lubeck, een verrassend mooie stad. Wij hebben vorig jaar geboft met het weer in Denemarken en Zweden, en dus een topvakantie gehad! Veel plezier.

Puck

Puck

25-01-2016 om 15:57

Ook novasol

Wij huren door heel Europa ook vaak huisjes bij Novasol. Gaat niet altijd helemaal zonder problemen, maar problemen worden altijd wel goed en snel opgelost. Als je een huis wilt dat niet op een park ligt en je ook geen behoefte hebt aan het vertier op parken dan is Novasol een prima organisatie die voor een redelijke prijs goede accommodaties verhuurt.

Hut

Ik weet niet wat je budget is, maar ik vind de huizen die genoemd worden nogal prijzig. Wellicht is een 'hut' iets voor je. Primitiever, maar de helft goedkoper. Ik zou Hjarbaek camping aanbevelen Ligt prachtig aan het limfenfjord. Goed te doen op één dag met de auto. Als de kinderen wat jonger zijn zou ik Funen aanraden.

Tsjor

Imogen

Imogen

25-01-2016 om 19:24

Dansommer

wij hebben wel eens huisjes gehuurd via Dansommer en dat is goed bevallen
En ook een keer alleen een lijst met herbergen (kro's) meegenomen en steeds 's ochtends gebeld om voor de avond te reserveren. Maar dat was toen we een rondrit maakten met de motoren, nog zonder kinderen.

Juul

Juul

26-01-2016 om 19:10

Fijn! En vraag aan tsjor

Goeie reacties, nu kan ik komend weekend gerichter gaan zoeken. Ik heb wel wat budget en ik vind ook wel dat ik een beetje luxe heb verdiend. Maar een beetje primitief vind ik ook wel wat. Is zo'n hut wel comfortabel en schoon? ( jaja lekker mutserig)

Zeker

De ruimte is beperkt, zeker als het regent. Maar het is echt wel schoon, de douches etc. op de camping zijn in Denemarken meestal bijzonder mooi (in Hjarbaek waren ze dat wel toen ik er was, is wel al enige tijd geleden), wat comfot betreft, tsja, het is wat je wil. Er staan geen leunstoelen in en er is geen televisie of vaatwasser. Voor sommige mensen is dat onoverkomelijk. Maar je staat wel op een camping, waar dan weer vele ander vertier is. Ik vond dat met kinderen altijd een groot voordeel.

Tsjor

Wel duur

Denemarken is wel duur en dat is het ook. Zeker buiten de deur eten of koffie drinken. Even goed nadenken wat je mee kunt nemen om zelf te eten en te drinken, scheelt heel veel.

Tsjor

Angela67

Angela67

26-01-2016 om 19:32

en als je politiek gevoelig bent .. .

... weet ik niet of Denemarken nou een fijne plek is voor vakantie:

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/01/26/deens-parlement-neemt-omstreden-immigratieregels-aan

Het Deense parlement heeft dinsdag een pakket maatregelen aangenomen dat vluchtelingen moet afschrikken asiel aan te vragen in het land. De omstreden regels maken het onder meer mogelijk dure bezittingen van vluchtelingen af te pakken, om daarmee de kosten van hun verblijf in Denemarken te bekostigen.

Op de plannen kwam de afgelopen tijd veel kritiek van internationale mensenrechtenorganisaties.

Het pakket regels werd met een overweldigende meerderheid aangenomen in het Deens parlement. Ook de Sociaaldemocraten, de belangrijke centraal linkse oppositiepartij, stemde voor. De partij schuift al tijden op naar rechts als gevolg van de populariteit van de Deense Volkspartij die sterk anti-immigratie is, schrijft persbureau Reuters.

gr Angela

Puck

Puck

26-01-2016 om 23:23

Tsjor, duur?

Nou Tsjor, ik weet niet wat je duur vindt, maar de huisjes van Novasol zijn zeker niet duur. Komende zomer zitten wij in het hoogseizoen in Kroatie, 500 m van het strand voor 500 euro per week, Afgelopen kerst hadden we een 12persoonsacco voor 650 euro, het jaar ervoor ook voor 12p 800 euro. Sorry, dat is niet duur voor hethoogseizoen. Sterker nog, in Kroatie ben ik in een huurtent op een camping meer kwijt dan nu voor een luxe huis met vaatwasser, airco en alle luxe.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.