Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

dagje weg met date/nieuw vriendje

Hoi,

Ben nieuw op dit forum en weet niet of ik in de juiste rubriek zit.

Situatie schets:

Na een scheiding, sinds een maand of 5 leuk aan het daten met een lieve man. Omdat we beide uit een lange relatie komen, hebben we het tot nu toe rustig aan gedaan. we zien elkaar zo'n beetje om de week en hebben bewust elkaar nog niet voorgesteld aan onze kinderen. Dit hebben we gedaan, omdat we onze kinderen niet willen lastigvallen met een vriend/vriendin van hun ouders die misschien zomaar weer uit hun leven verdwijnt.
Mijn date is pas jarig geweest en we hebben er bewust voor gekozen om elkaar die dag niet op te zoeken.
In plaats daarvan zouden we een dagje samen weg gaan om iets leuks te gaan doen.

Nu de vraag:

wie heeft er een leuk idee? We komen beide uit Brabant en ik wil er niet te ver voor rijden.
We gaan maandag een dagje samen weg.

Tijgeroog

Tijgeroog

21-07-2016 om 23:54

Nou

Wandelen in de Loonse en Drunense Duinen. Of de bossen bij Oisterwijk. Of langs de Dommel van Eindhoven naar Geldrop. Of in de Peel. Ofzo.

triva

triva

22-07-2016 om 05:26

lekker samen naar de efteling! Ouderwets gezelig ook de sprookjes langs natuurlijk!

Stadswandeling

Den Bosch. Inclusief een vaartochtje.

Niki73

Niki73

22-07-2016 om 10:33

Niet te moeilijk

Ja, een stads- of natuurwandeling en achteraf koffiedrinken en/of eten lijkt me een goed idee. Als jullie allebei van musea houden, kun je ook zoiets uitzoeken.
Ik ben gisteren een dagje weggeweest met mijn vriend. Het leukste was nog wel dat we een stroompje moesten oversteken om bij een leuk strandje te komen en dat dat moeilijker bleek dan verwacht. We hebben erg gelachen.

mik73

mik73

22-07-2016 om 14:43 Topicstarter

bedankt voor de reacties

Ik denk dat ik er gewoon een ouderwets dagje Efteling van maak.
Lijkt me ook wel eens leuk zonder kinderen

Had ook gedacht aan wandelen in bos of er met een bootje op uit.
Ben alleen erg aantrekkelijk voor alle beestjes die steken en heb dus al heel wat jeukende bulten opgelopen met hond uitlaten.
Ik vermijd bossen en water maar even.

Happen en trappen

Hartstikke leuk de Efteling. Vorig jaar deed het unieke feit zich voor dat onze voscholieren beiden een studiedag hadden en zijn we met de ahzegels naar de Efteling geweest. Om kwart over 11 hadden we al drie ritjes Python en twee Droomvluchten achter de kiezen.

Nu is het zomervakantie,dat betekent dat je overal op rijen van minstens drie kwartier wachten moet rekenen en dus de attracties die je wilt zien zorgvuldig moet plannen. Persoonlijk word ik daar zo bloedchagrijnig van dat een prille relatie het niet zou overleven. Tenzij je alleen handje in handje door het Sprookjesbos wilt lopen, zou ik een Eftlingbezoekje nog even uitstellen.

Ik zou voor Happen en Trappen kiezen. Fietstochten van tussen de 30 en de 50 km met een om de 10 km een stop waar je een kop soep, voorgerecht, een hoofdgerecht en een dessert geserveerd krijgt. Bevalt ons uitzonderlijk goed. Ik heb het idee dat de restaurants het als een soort reclame zien en daarom hun beste beentje voorzetten.

Suze

Suze

22-07-2016 om 16:22

Kenfan

Wat klikt dat Happen en Trappen leuk!!

Ik ga eens kijken of ik dat in onze omgeving kan doen. En nog iemand vinden die mee wil. Man vast niet.

Inanna

Inanna

22-07-2016 om 22:35

Tilburgse Kermis

Je moet er van houden natuurlijk, maar het is nu ook kermis in Tilburg.

Aha

Aha

23-07-2016 om 17:37

Efteling.. Seriously???

Ik vind zo'n stel volwassenen zonder kids in de Efteling altijd zo'n sneu gezicht!

Ga naar een leuke stad, bezoek een museum, ga shoppen en reserveer in een goed restaurant.

Why not

Mijn kinderen (kids ieeeeuwwwwwwww) zijn het excuus om fijn zelf naar de Efteling te gaan. Favoriet: het schommelschip,en dan rennen om weer achterin te kunnen zitten. Grandioos. Wel uitsluitend op studiedagen, want van mensenmassa's houd ik niet zo. Op de Tilburgse kermis zul je me dan ook niet zien. Wel romantisch voor een eerste date: zoenen boven in het reuzerad, samen happen aan suikerspin, hij kan een mansgrote roze teddybeer voor je schieten. En als het klikt besluit je date met allebei dezelfde tattoo.

Volwassenen die zonder dwang van het kroost vrijwillig bij de McDonalds gaan eten, daar kan ik dan weer niet bij. Die zijn echt qua smaakontwikkeling ergens in de m/poedermelkfase blijven hangen.

tante Sidonia

tante Sidonia

23-07-2016 om 18:10

en ik

zou lekker een dagje welness plannen!

Sidonia

Laat me raden. Maatje 38?

Suze

Het is ook heel erg leuk. Voor de prijs van een etentje ben je de hele dag onder de pannen. Je begint met koffie en gebak waarvan je onbezorgd kunt genieten omdat je die kcal toch weer wegtrapt. Het kan door het hele land. Man en ik zetten de fietsen ook wel eens op de auto.
En die man van je sleep je gewoon mee. Tussen elke stop zit maar een km of 10, hooguit. Dat is zelfs voor een ongeoefende fietser probleemloos te doen.

Kenfan

Hoezo, dat maatje 38? TO en verkering daten nu 5 maanden, me dunkt dat ze elkaar al uitgebreid bloot hebben gezien. En in de sauna val je meer op met maat 38, omdat je dan in de minderheid bent, dan met maat 44.

skik

Astrid

Astrid

23-07-2016 om 20:27

natuurlijk, waarom geen efteling? Leuk juist

Ik heb een ....hekel aan winkelen (shoppen??) en dingen "scoren", je ding doen, ook zonder "kids". Een museum vind ik niet het toppunt van romantiek, daar kom ik niet meer, vroeger te vaak moeten doen met ouders, zo vreselijk saai dat gestaar.
Enfin, iedereen vindt iets anders leuk dat blijkt maar weer. Doe vooral wat bij je past en waarbij je je ontspannen voelt, of een ander dat nou leuk vindt of niet.
Zelf zou ik alleen naar een welness gaan als ik de enige klant was. Voor geen goud ga ik meer in een badpak, laat staan naakt; ik koop al geen truitjes zonder mouwtjes meer, dus de rest hoeven anderen ook niet te zien bewegen.

Angela67

Angela67

23-07-2016 om 21:11

moeder/poeder/ot

dat ik echt al die jaren nog nooit gezien heb dat moedermelk en poedermelk maar 1etter scheelt! En dat terwijl het verder zo ontzettend verschillend spul is
gr Angela

mik73

mik73

23-07-2016 om 21:41 Topicstarter

Aha, Kenfan, tante Sidonia, Skik, Astrid

Zo blijkt wel weer dat smaken verschillen.

Dagje welness, zou het geweldig vinden, maar krijg ik mijn date echt niet mee naar toe ( en niet omdat we elkaar nog niet bloot hebben gezien . Ga ik wel weer met vriendinnen doen. En maten doen er voor mij dan niet toe. Zelf een maat 38 en vriendinnen tot maat 46 die mee gaan. We voelen ons er allemaal thuis.

Tilburgse kermis, belanden we misschien 's avonds nog wel even vanuit de Efteling. Roze maandag, altijd super leuk.

Happen en trappen, ook erg leuk. Pas nog gedaan met collega's. Kunnen we snel nog een dagje plannen

Verder denk ik dat we ons prima zullen vermaken in de Efteling. We hebben beide oudere pubers in huis, die normaal alleen maar in achtbanen willen. Lijkt me juist heerlijk om de rest van het park weer eens te zien. Lekker romantisch picknicken in de bootjes (waar ik mijn kinderen echt al jaren niet meer in krijg

Ben al eens vaker in de vakantie geweest en bleek het heel rustig te zijn. We wachten dus maar af.

Ik vind het dus echt niet sneu. Net als de Mc trouwens, niets mis met een vette hap op zijn tijd.
Maar moet zeggen dat ik een goed restaurant met een wijnarrangement ook erg kan waarderen.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

23-07-2016 om 22:48

Ha Mik

Tot maandag dan

Dames

TS en Ginny, veel plezier. Al zou ik dan voor dat geld liever romantisch gaan roeien in de Brabantse Biesbosch en van de rest lekker uit eten gaan. Biesboschmuseum in Werkendam is een aanrader. Geschiedenis van het gebied is heel boeiend met multimedia en animaties in beeld gebracht. Efteling is peperduur als je maar zo'n beperkt van de faciliteiten gebruik wilt maken De Biesbosch heeft nog stille plekjes, kun je in de Efteling ook wel vergeten.

En skik, je hebt helemaal gelijk, ik had even over die 5 maanden heengelezen. Maar wat betreft McDonalds neem ik niks terug. Getver.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.