Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

dihanne

dihanne

16-02-2014 om 21:41

dagje leuk, omgeving Utrecht

Iemand nog een tip voor:
- een leuk dagje
- deze voorjaarsvakantie (dinsdag a.s.)
- voor drie jeugdigen (twee meiden 14 en 15 jaar en jongen van 12)
- en mijzelf
- omgeving Utrecht?

groetjes
Dihanne

Monique D*

Monique D*

19-02-2014 om 19:00

Dagje Utrecht

Ik kom er niet vandaan, maar heb wel in het verleden met de kinderen die stad bezocht.

Wat wij hebben gedaan is:
De Dom beklimmen;
shoppen en wandelen (Hoog Catharijne en dan in de stad);
eten bij een restaurantje aan een van de werven.

Verder is ook nog het spoor- en het orgelmuseum, maar daar moet je maar net van houden (daar kon ik mijn kinderen geen plezier mee doen).

Al met al vonden wij Utrecht leuk.

Jij vroeg ook een dagje uit in de omgeving Utrecht. Wil je daar jouw vakantoe doorbrengen? Daar kan ik jou niet aan helpen, hopelijk komen er nog andere reacties.

vlinder72

vlinder72

19-02-2014 om 20:32

Misschien

Het luchtvaartmuseum in Soesterberg is leuk (en gratis). Het museum voor beeld en geluid in Hilversum. Schaatsen bij Flevonice in Biddinghuizen ( baan van 3 km maar ook een funpark voor kinderen). Wat zoek je? Iets binnen of buiten?

luchtvaartmuseum dicht

Dat leek me nou leuk, het luchtvaartmuseum, maar ik lees net dat het dicht is sinds juli 2013.... jammer.
In okober opent het wel weer in een andere vorm geloof ik, maar dat het ik nog niet goed gelezen.

Waar houden jullie van?

Als ik het mijn kinderen vraag dan is het:
-spoorwegmuseum
-thé complet bij Bond & Smolders
-van speelklok tot pierement
-lekkere dingen ruiken in de winkel van l'Occitane
-amerikaans import snoep halen bij de delicatessenwinkel in de Steenstraat
-mooie juwelen kijken bij de winkel daartegenover
-handen laten scrubben bij Savon

Sawo

Sawo

24-02-2014 om 11:32

universiteitsmuseum

Hoi

Ik zou met de 12 jarige jongen naar een leuk museum gaan bv universiteitsmuseum of sonneborgh (sterrenwacht)of spoorwegmuseum en de meiden lekker te laten winkelen.

Verder is een leuk dagje uit voor die leeftijd moeilijk rond Utrecht. Of ze moeten willen lasergamen of karten.(kartfabrique)

succes

saar

Van zons ondergang tot middernacht

Trajectum Lumen ?

Trajectum Lumen punt com

Lynn

Lynn

24-02-2014 om 11:51

Boottochtje door de grachten

is ook wel leuk om de stad ook van een andere kant te zien. Maar weet niet of pubers/kinderen dat leuk vinden.

Je kan natuurlijk ook schaatsen op de ijsbaan (Overvecht) als je iets actiefs erbij wilt doen) of klimmen in een klimhal (Nieuwegein geloof ik, wellicht ook in Utrecht stad zelf), net wat ze leuk vinden.

De Dom beklimmen is natuurlijk wel het leukste en meest "typisch" Utrecht en daarna natuurlijk over de Oude Gracht lopen en bij een werkkelder lunchen of zo (ook pannenkoekenhuis).

Oh, ik zie nu dat je al geweest bent, haha, nou ja, wellicht nog handig voor anderen.

Wat hebben jullie uiteindelijk gedaan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.